Marijntromp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet en bellen buiten de EU

Hallo,

Ik ga binnenkort enkele maanden naar Canada, waar ik graag wil kunnen bellen en internetten. Ik heb een Vodafone Red abonnement en de Alles in één wereld blox. Echter vind ik deze blox vrij duur en vraag ik me af of ik in Canada ook gewoon een lokale simkaart kan kopen?

Ik heb iets gelezen over een mogelijke simlock op de telefoon die zorgt dat een lokale simkaart niet mogelijk is maar kan niet zo snel een duidelijke uitleg vinden. Misschien dat jullie het mij duidelijk kunnen maken!

Met vriendelijke groet,

Marijn
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Marijntromp
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Stop een andere Sim-kaart in je toestel en kijken of die het doet. Gewoon van een ander Nederlandse provider en dan merk je snel of er een simlock op zit. Zelf ga ik er niet vanuit en kan je daarom gewoon in Canada een locale prepaid kaartje kopen en deze in je toestel stoppen om te gebruiken. Je moet alleen wel zeker zijn dat je toestel geschikt is om vanuit Noord-Amerika te kunnen bellen!! (even opzoeken op naam van je toestel via google).

Anders kan je ook nog even contact opnemen via klantenservice van Vodafone om te vragen of je mobiel simlock vrij is en gebruikt kan worden met een ander, buitenlands, Sim-kaartje. Alvast een fijne vakantie gewenst!

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Marijntromp
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Stop een andere Sim-kaart in je toestel en kijken of die het doet. Gewoon van een ander Nederlandse provider en dan merk je snel of er een simlock op zit. Zelf ga ik er niet vanuit en kan je daarom gewoon in Canada een locale prepaid kaartje kopen en deze in je toestel stoppen om te gebruiken. Je moet alleen wel zeker zijn dat je toestel geschikt is om vanuit Noord-Amerika te kunnen bellen!! (even opzoeken op naam van je toestel via google).

Anders kan je ook nog even contact opnemen via klantenservice van Vodafone om te vragen of je mobiel simlock vrij is en gebruikt kan worden met een ander, buitenlands, Sim-kaartje. Alvast een fijne vakantie gewenst!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic