judithbro

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internet instellen in buitenland

Mijn (digibeet) moeder is op vakantie in Duitsland en heeft de Internet bundel (2 euro per dag wanneer je verbruikt) aangezet. Zij krijgt echter geen verbinding met mobiel netwerk. Moet zij hiervoor instellingen omzetten? Of wat zou ze anders verkeerd kunnen doen?

Groet,

Judith
5 Reacties 5
Q-Sholk

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Volgens mij hoef je niets anders in te stellen. Of heeft ze misschien data roaming uit staan? Dan lukt het inderdaad niet...
Nicollevooijik

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weeet je het probleem al? Ik heb namelijk precies hetzelfde en dataroaming staat aan...
fastjjs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben een 2de huis in Simmerath Duitsland echter net bij ons in de straat is geen 3 G dus wel lekker betalen voor buitenland 2 eur per dag, maar niet in het dorp kunnen internetten. alle providers ter plekke halen hun schouders op, wel betalen maar geen dienst leveren, lekkere jongens. Met name in buitengebieden blijken de providers geen interessse te hebben om hun overeenkonst( zal wel in de kleine lettertjes staan dat het niet hoeft) na te komen om een dienst te leveren. in Nederland is het niet beter, google hier maar eens op. trouwens ook op kassa geweest, er blijken ook in nederland hele dorpen niet bereikbaar te zijn met name vodafone maaktr zich hier schuldig aan..

In ons dorp in duitsland liggen 4 campings. en circa 100 huizen. binnenkort gaan we maar van ellende een eigen wifi net aanleggen. overigens heel veel nederlanders op deze campings die echter terplekke geen G3 hebben maar wel betalen.

In Nederland net andersom echter hier "meer" netwerk dan gewenst, mijn bedrijf ligt in Eygelshoven een industrieterrein aan de Duitse grens, dus je zit zo op Duits net terwijl je nog 2 kilometer van de grens bent, dus aan de grens klanten pikken lukt wel door vodafone maar in eigen land alles op orde hebben gaat niet.

Zal Vodafone NL zeggen dat is niet aan ons. Andersom idem dito, van ellende ook een duits abonnement geprobeerd , dan heb ik op mijn duits mobieltje plotseling Nederlands net als ik over de grens in Duitsland ga shoppen, dus ook aan de grens in duitsland vist vodafone NL naar duitse klanten, dus geen haar beter.

Wel zendcapaciteit steken in het stelen van klanten maar niet in het verbeteren van dekking.
.


RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Er staat een 2G/3G-mast op een flat aan de Berghofweg, da's vlakbij de Rimburgerweg waar dat industrieterrein ligt. Als je geen ontvangst hebt daar dan ligt het echt aan het pand waar je zit of aan je telefoon want die zendmast heeft bijna direct zicht op het hele industrieterrein en staat op een paar honderd meter afstand. Plaatje: http://goo.gl/maps/J92xs

Je zit daar ook vlak aan de Duitse grens, dus niet gek dat als hij heel even NL netwerk kwijtraakt, dat hij dan snel op Duits netwerk zit. Je kunt niet álle problemen die je ermee hebt op Vodafone afschuiven.

Tip: laat je mobiel op een bureau liggen, dan is de kans kleiner dat hij van netwerk switcht.

En als je weet dat je in een bepaald dorp in Duitsland toch geen mobiel internet gebruikt, zet dan je internet en de Alles in 1-bundel uit als je toch weinig belt, da's dan goedkoper.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
ouder topic, voorwaarden zijn aangepast.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic