yvieking

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen bestanden overzetten op SD kaart Samsung Galaxy S3 Mini

Een tijd geleden heb ik voor mijn toestel (samsung galaxy s3 mini) een nieuw sd kaartje gekocht. Met meer inhoud. Nu is het probleem, ik kan niks op de kaart zetten! Alles al geprobeerd! Mn man heeft ook al een beetje gekeken, hij heeft er meer verstand van dan ik. We hebben t kaartje er ook al weer uit en in gedaan. Iemand anders nog tips of is t beter als ik even langs vodafhone zelf ga?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @yvieking

Ten eerste kan de Samsung Galaxy S3 Mini micro-SDXC / micro-SDHC kaarten lezen en beschrijven tot en met 32 GigaByte. Dus als jij een geheugenkaartje hebt met een hogere capaciteit. Dan kan jouw Samsung Galaxy S3 Mini deze kaart niet herkennen. En er niets mee doen. Zie de specificaties van jouw Samsung Galaxy S3 Mini in de handleiding.

Ten tweede kun je dit kaartje met een plastic adapter (en eventueel een externe kaartlezer) laten lezen door jouw desktop computer of laptop.
Ik vermoed dat er daarna automatisch een melding verschijnt : wilt u deze kaart laten controleren? Of wilt u doorgaan.
Dan kies je voor de optie : controleren en (automatisch) herstellen.

Tenslotte: de meest rigide oplossing is om deze micro-sdxc / micro sdhc geheugenkaart te laten formatteren (snel formatteren) Formatteren is het softwarematig indelen van een geheugenkaartje in sporen en sectoren. Daarbij wordt tevens een lege inhoudsopgave gecreëerd. Formatteren is noodzakelijk om een disk te kunnen beschrijven. Tegenwoordig zijn alle diskettes bij aankoop al geformatteerd.

Daarna zou jouw Samsung Galaxy S III mini toestel het geheugenkaartje wel moeten herkennen.

Succes!

Netwerker


Bekijk in context

6 Reacties 6
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @yvieking ,

Vreemd, het kan zo zijn dat de SD kaart lezer ergens beschadigd is geraakt waardoor deze de SD kaart niet kan lezen. Je kunt natuurlijk altijd nog even langs gaan bij en winkel voor en betere kijk.
En misschien heb je nog en SD kaart zonder data erop die je eens zou kunnen testen?
yvieking
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is ook vreemd, maar de telefoon geeft wel aan dat er een adres kaart inzit.
yvieking
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*sd
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @yvieking

Ten eerste kan de Samsung Galaxy S3 Mini micro-SDXC / micro-SDHC kaarten lezen en beschrijven tot en met 32 GigaByte. Dus als jij een geheugenkaartje hebt met een hogere capaciteit. Dan kan jouw Samsung Galaxy S3 Mini deze kaart niet herkennen. En er niets mee doen. Zie de specificaties van jouw Samsung Galaxy S3 Mini in de handleiding.

Ten tweede kun je dit kaartje met een plastic adapter (en eventueel een externe kaartlezer) laten lezen door jouw desktop computer of laptop.
Ik vermoed dat er daarna automatisch een melding verschijnt : wilt u deze kaart laten controleren? Of wilt u doorgaan.
Dan kies je voor de optie : controleren en (automatisch) herstellen.

Tenslotte: de meest rigide oplossing is om deze micro-sdxc / micro sdhc geheugenkaart te laten formatteren (snel formatteren) Formatteren is het softwarematig indelen van een geheugenkaartje in sporen en sectoren. Daarbij wordt tevens een lege inhoudsopgave gecreëerd. Formatteren is noodzakelijk om een disk te kunnen beschrijven. Tegenwoordig zijn alle diskettes bij aankoop al geformatteerd.

Daarna zou jouw Samsung Galaxy S III mini toestel het geheugenkaartje wel moeten herkennen.

Succes!

Netwerker


TheEagle69

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vreemd. Ik wil alleen even een tip geven. HAAL NOOIT ZOMAAR JE SD KAART UIT JE TOESTEL. doe je dit wel, dan kan je SD-KAART onherstelbaar beschadigen.
Wanneer je de SD kaart verwijderd moet je hem eerst AFMELDEN. Dit doe je door te gaan naar (bij een Galaxy S4)
INSTELLINGEN - MEER - OPSLAG - SD-KAART (onderaan het scherm) en kies dan SD-KAART AFMELDEN
wacht een paar seconden en verwijderd de SD-KAART. Ook wanneer je de SD-KAART in een kaartreader doe, en hem via een PC of LAPTOP leest, meld hem dan eerst af voordat je hem uit de kaartreader haald.

mvg
Wilfried


Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
ouder topic, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic