lise0406

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

kan geen smsjes meer verzenden en ontvangen

Tijdens onze vakantie in Duitsland kon ik opeens geen smsjes meer verzenden en ontvangen. Sinds een paar dagen zijn we weer thuis, maar ook nu lukt het niet. Ik krijg steeds deze melding: kan uw bericht nu niet verzenden. Het wordt verzonden wanneer de service beschikbaar is.
Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Groetjes, Lise
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi lise0406
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Oei, dat is natuurlijk wel heel vervelend en begrijp dat je dit graag weer wenst te doen. Je kan in de instellingen van je toestel eens kijken of de APN goed staat van je toestel.

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4


Per fabrikant en Android versie kan de locatie van het invoermenu verschillen. Op de nieuwste Android versies ga je naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiel netwerk > naam toegangspunt. Hier kan je een nieuwe APN toevoegen of een bestaande APN aanpassen. Wij adviseren om een nieuwe APN toe te voegen. Eventuele andere APN's kan je dan laten staan. Een nieuwe APN voeg je toe door boven in het scherm via het menu te kiezen voor 'Nieuwe APN'.

Bij Apple ja je naar instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Mobieledatanetwerk. Hier kan je de juiste APN gegevens invoeren.

Ik hoop dat het lukt en anders hoor ik het nog wel. Mocht je overigens na het proberen nog steeds last hebben dan zou je ook even contact op kunnen nemen met de klantenservice van Vodafone om te vragen of ze je nummer een keertje willen resetten. Misschien dat je niet helemaal goed op het netwerk bent aangesloten?

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi lise0406
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Oei, dat is natuurlijk wel heel vervelend en begrijp dat je dit graag weer wenst te doen. Je kan in de instellingen van je toestel eens kijken of de APN goed staat van je toestel.

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn als volgt:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4


Per fabrikant en Android versie kan de locatie van het invoermenu verschillen. Op de nieuwste Android versies ga je naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiel netwerk > naam toegangspunt. Hier kan je een nieuwe APN toevoegen of een bestaande APN aanpassen. Wij adviseren om een nieuwe APN toe te voegen. Eventuele andere APN's kan je dan laten staan. Een nieuwe APN voeg je toe door boven in het scherm via het menu te kiezen voor 'Nieuwe APN'.

Bij Apple ja je naar instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Mobieledatanetwerk. Hier kan je de juiste APN gegevens invoeren.

Ik hoop dat het lukt en anders hoor ik het nog wel. Mocht je overigens na het proberen nog steeds last hebben dan zou je ook even contact op kunnen nemen met de klantenservice van Vodafone om te vragen of ze je nummer een keertje willen resetten. Misschien dat je niet helemaal goed op het netwerk bent aangesloten?
lise0406
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hartelijk bedankt voor de informatie!
Het is inmiddels opgelost:grinning:
Door de telefoon een keertje helemaal uit te zetten en opnieuw op te starten. Gelukkig maar!!

Groetjes,

Lise
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is fijn om te lezen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic