fritspieters

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan sim kaart niet detecteren.

Ik krijg sinds enige tijd, een paar keer per dag, de melding "kan simkaart niet detecteren", waarna de S4 opnieuw opstart. Ik heb dit toestel nu een dik jaar. Het simkaartje heb ik al een paar keer eruit gehaald en schoongemaakt.
Mijn abonnement loopt nog 1 jaar.
Wiw kan mij aub helpen.
11 Reacties 11
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @fritspieters
Ik kan uit je berichtje niet opmaken of je het simkaartje al hebt om laten ruilen in de Vodafone winkel. Een kleine beschadiging van je sim, kan dit al tot gevolg hebben.
Succes en groetjes, Per
nielsbosman5

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Het probleem is ook heel erg aanwezig bij vele gebruikers. Na een aantal jaar wordt de simkaart niet meer gedecteerd. Ligt niet direct aan de telefoon want andere simkaarten werken in de telefoon wel. Ligt ook niet direct aan de simkaart want andere simkaarten werken in de telefoon wel.

De simkaart werkt soms wel soms niet. Vaak valt hij na een bepaald moment weg (niet het signaal), maar de simkaart. Vodafona klantenservice zegt dat het een hardware fout is in mijn samsung s4 apparaat. Maar dit kom ik op internet helemaal nergens tegen.

Dit probleem kom ik wel heel heel heel erg veel tegen. Maar tot op heden heb ik nog geen enkele oplossing gezien. Simkaart vervangen of telefoon vervangen zijn dus geen oplossingen.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
nielsbosman5 , vervelend dat je dit probleem ook ervaart! Je geeft aan dat het niet aan de simkaart kan liggen, omdat andere simkaarten in het toestel wel werken. Dit kan juist een teken zijn dat het aan jouw simkaart ligt. Immers is die simkaart de enige die niet werkt in je toestel. Ik raad je dus toch aan eerst eens een andere simkaart te proberen.

Verder geef je aan dat de klantenservice zegt dat het om een hardwarefout gaat. Heb je het toestel dan al eens laten nakijken? Zo niet, en werkt een nieuwe simkaart niet, dan raad ik je aan dat toch eens te doen.
nielsbosman5

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb al een nieuwe simkaart aangevraagd. Maar de simkaart deed het wel in andere toestellen en ook in andere toestellen weer niet. Ik heb het toestel niet kunnen controleren omdat deze buiten de garantie valt en volgens de vodafone medewerker dan meer dan 180 euro aan reparatie kosten voor een nieuw moederbord. De vodafone medewerker (technische dienst gaf aan dat het kon liggen aan een ingebouwde hardware fout op het moederbord. Op zich vreemd verhaal, als dat waar zou zijn. Ik kwam het ook nergens tegen op internet.

Ik vermoed zelf dat de contacten van de simkaartlezer misschien wat minder zijn. Maar wat het nu precies is weet ik niet. Eerst maar even afwachten wat een nieuwe simkaart doet.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


"Technische dienst gaf aan dat het kon liggen aan een ingebouwde hardware fout op het moederbord"

Blind durf ik u te vertellen dat dit onzin is. De galaxy S4 heeft namelijk een losse simkaart / SD kaart module. Deze module kost 10 euro (tekst klikken voor bestellink) en het is 10 minuten werk om deze te vervangen. (Het gereedschap hier voor kost 5 euro, maar het kan ook met kleine schroevendraaier en een gitaar plex, of ander dun plastic)

Er zijn 2 opties:

  • Even de module zelf vervangen (hier onder een hele beschrijving)
  • Even iets achter de achterkant van de Simkaart drukken (platte tandenstoker (en die afbreken), dik papiertje en die er tussen wurmen).
De laatste truck lost meestal het probleem al op, doordat de simkaart nu hard tegen de connecters aan gedrukt wordt. Wat het slechte contact oplost.

Beschrijving om de reader te vervangen:

  • Kwestie van even de SD kaart, batterij en Sim kaart verwijderen.
  • Even de 8 schroefjes los draaien.


De achterkant los maken



  • De connector van de simkaart module los maken. Dit is zo simpel als even iets onder de connector zetten en naar boven drukken. Is gewoon een stekkertje




(let op het plaatje is een andere connector het is die boven de SD kaart houder)


  • De oude Reader er uitpakken ( ja, deze zit gewoon vast met dubbelzijdig plakband)
  • De nieuwe Reader op het dubbel zijdig plakband plaatsen
  • De connector /stekker er even weer indrukken. (Boven elkaar positioneren en zachtjes met je duim drukken)
  • De achterkant er weer op plaatsen
  • Schroefjes weer dichtdraaien
  • Batterij, SD Kaart en Simkaart er weer in
Kleine 10 minuutjes werk.



nielsbosman5

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed om te horen dat een onzin verhaal is. Ik vermoedde dat al.Wel een beetje vreemd dat ze dat wel zeggen bij de technische dienst van vodafone. Ik zag al op youtube hoe je de simkaart lezer kunt vervangen of schoonmaken. Dank voor de extra info. Eerst maar even kijken of het gewoon aan de simkaart ligt. Als die nieuwe wel goed werkt is het hele probleem ook opgelost.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Ik werk ook niet voor vodafone, daarom geef ik wel goede antwoorden (grapje toch 😄 )

Ik zou inderdaad eerst even de simkaart afwachten inderdaad. Maar ik heb de ervaring dat dit het meestal helaas niet is.

Maar kan inderdaad de volgende volgorde aanraden:

  • Nieuwe simkaart
  • Tandenstoker truck
  • Schoonmaken
  • Verangen


Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Heej nielsbosman5 , heb je jouw nieuwe simkaart al kunnen testen? Hoe werkt hij?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
nielsbosman5, heb je onze reactie nog gezien? Anders wordt het topic binnenkort gesloten.
nielsbosman5

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zag de reactie wat te laat. Maar het resultaat is precies hetzelfde. Soms maakt de S4 contact met de simkaart, maar steeds vaker niet. Omdat hij ook wel contact maakt, is het dus nu de vraag of het gaat om de simkaartlezer of de hardware van de telefoon. Ik zou het niet weten. Ik lees ook op het hele internet nergens een oplossing. Wel dat dit probleem heel erg vaak voorkomt.
Anonymous
Niet van toepassing
Er is maar een manier om daarachter te komen, helaas.
Zie voor meer informatie over het reparatie traject: https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic