Beantwoord

KLACHT: data-tegoed geen juiste weergave

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

47 reacties

Help! Ik houd mijn bundel altijd in de gaten, kijken of ik niet over mijn MB's gaat. Ik schrik mij in eens rot, wat ik heb 33 euro buiten mijn bundel gezeten! Ik snap hier niets van en wil graag weten wat ik heb verbruikt. Maar ik kom niet uit de site waar ik dat terug kan vinden.
Wie kan mij hierbij helpen?

Groetjes, Anita
Reputatie 7

Hallo Anita Gijsbertse,

Zie de antwoorden en reakties die zijn gegeven is het topic : 'Dataverbruik klopt totaal niet?!'

Weblink naar dat topic:http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-klopt-totaal-niet/td-p/156491

Daarin vindt je de antwoorden van mijzelf (Netwerker) en van NetwerkFreak. En die antwoorden zijn ook voor jou van toepassing.
Lees dat topic maar in zijn geheel door.

En controleer je volgende Vodafone factuur heel zorgvuldig op alle verbruikskosten !!!

Succes !

Netwerker
Reputatie 1
Hoi,

Ik kreeg vorige week een sms dat ik 100eu!! Over mijn tegoed zat, nu is mijn internetverbruik verdriedubbelt sinds ik mijn nieuwe abonnement heb wat ik ook al vrij vreemd vind. Ik ben de vodafone winkel ingelopen en degene die daar werkt heeft voor mij de blox van 1gb aangezet voor 10 euro. Nu krijg ik net een melding dat ik daarover heen zit. Vervolgens log ik mij in op myvodafone om te zien dat ik ineens €250!!!! Euro over mijn abonnement zit.. Hoe kan dit??!! Die man die bij vodafone werkt heeft alle zelf ladende apps uitgezet ik heb mobiele data voor verschillende app uitgezet, 250 euro??! Wie kan mij hier antwoord op geven?
Reputatie 7

Hallo @Rowan123

Volg ALLE tips en tricks en expert-adviezen op die in het data-verbruiks topic staan beschreven in 35 postings.
Met behulp van alle adviezen krijg je heel veel inzicht in het sluipverbruik van GPRS-data. En dankzij alle expert-adviezen in het data-verbruiks topic kun jij zelf de oorzaak van jouw onbewuste mega-data-verbruik achterhalen. En je instellingen zodanig reguleren dat onbewust en ongewenst sluip-data-verbruik nooit meer kan voorkomen op jouw smarthone. Maar dan moet je wel alle instellings-adviezen en tips en tricks opvolgen.
Het kost je een aantal uren om dat te regelen. Maar het scheelt je enorm veel geld, als alle instellingen correct staan.
Volg dus alle adviezen zorgvuldig op. En daarmee sluit je jouw smartphone hermetisch af tegen onbewust en ongewenst 3G-data-verbruik. Evenals tienduizenden andere mensen die het data-verbruiks topic hebben gelezen.

Weblink:http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven/td-p/51304

Overigens vind ik het vreemd dat Vodafone jou niet heeft afgesloten bij €100,00 buiten-de-bundel-data-verbruik. Dat behoort Vodafone normaal gesproken automatisch te doen.

Succes !

Netwerker
Vanuit het niets een Giga hoge kosten

Krijg gisteren om 17:00 uur een sms dat ik nog maar 20% van mijn 2Gb over heb, dus denk rustig aan het is nog maar twee dagen tot de nieuwe periode. Echten vanmorgen lees ik een sms (gestuurd om 1:34uur) dat ze de data afsluiten omdat ik over de 100 EURO aan kosten zat !!!!

Direct gekeken op MyVodafone van morgen en daar had ik al 138EURO aan kosten buiten mijn bundel terwijl ik nog 238MB Tegoed heb om mijn mijn verbruik, WAAR KOMEN DEZE KOSTEN VANDAAN....!!!
Ik weet het niet ik heb nu al 7 jaar vodafone en dit is nog nooit voor gekomen

Help
@Netwerker

Jawel, klanten worden automatisch afgesloten van internet als er €100 aan kosten zijn ontstaan. Het zou kunnen dat ze in één datasessie zoveel hebben verbruikt dat we de blokkade pas later kunnen plaatsen, maar dan worden de kosten op de rekening automatisch teruggebracht naar €100.

Sidenote: Die blokkade bij €100 kunnen klanten natuurlijk ook zelf uitschakelen. ;)
Beste forum gebruikers.

Ik wil jullie hierbij waarschuwen dat de Vodafone app en myvodafone, wat betreft datagebruik onbetrouwbaar is.
Ik heb gisterenavond om 23:24 uur een sms gehad van Vodafone, dat mijn internet maximaal pakket minder dan 20 procent over heeft. Toen ik mijn app opstarte gaf deze aan nog 1,76 GB over te hebben, dus daar hoefde ik mij geen zorgen over te maken. Vanmorgen nogmaals mijn app opgestart, deze gaf nog steeds aan 1,76 GB tegoed maar daarbij een onaangename verassing €84,04 buiten tegoed. Ook maar eens ingelogd bij myvodafone deze gaf aan 1807 mb tegoed, dus de klantenservice maar eens bellen. Volgens de klantenservice komt deze hoge buiten tegoed, van mijn extra datagebruik buiten de bundel. Ik heb uitgelegd dat ik op dat moment ingelogd was in app en myvodafone, en deze gaven beide aan ruim 1,5 gb data over te hebben. Conclusie. Er is iets niet goed bij het weergeven van daadwerkelijk verbruik, bij myvodafone en app. Ik kan bij het krijgen van de rekening een bezwaar aantekenen en misschien kunnen ze mij dan verder helpen.
Jullie begrijpen dat hier het laatst nog niet over gezegd is, maar ik wil alvast medeforumleden waarschuwen over de onbetrouwbaarheid van de app en myvodafone.
Hallo allemaal,

Zojuist gezien dat mijn Vodafone factuur voor mei is afgeschreven. Tot mijn schrik lag het maandelijkse bedrag €60,- euro hoger dan normaal.

Wat blijkt, ik zou volgens Vodafone buiten mijn data-bundel zijn gekomen. Echter heb ik op 30-5 om 23:51 een smsbericht ontvangen met daarin de melding dat ik nog 204 MB over had tot einde van de maand (dit is dus 31-5-2014). Als ik mijn rekening erop na sla zie ik dat ik die laatste dag amper data heb gebruikt vanwege deze melding en ik dus nooit buiten die bundel had kunnen komen.

Door deze te late melding van Vodafone is er bij mij nu te veel geld geincasseerd. Ik verwacht dan ook dat dit bedrag per omgaande op mijn rekening word terug gestort en dat Vodafone in het vervolg tijdig notificatie geeft van verbruiksdata en deze ook niet tegen het buitenland tarief afrekent. Dit is namelijk buitenproportioneel.

Een fout vind ik niet erg en ik ga er daarom ook vanuit dat dit op zeer korte termijn gecorrigeerd gaat worden.

Met vriendelijke groet,

Maarten Veraart

Ps. de gemiddelde wachttijd volgens de website is 3 min. Ik hang inmiddels al 30 min.
Zojuist iemand van Vodafone aan de telefoon gehad en toezegging gekregen dat de kosten voor data buiten de bundel gecrediteerd gaan worden.

Het antwoord is bevredigend en zodra ik het geld weer heb ontvangen is de zaak afgedaan.

Bedankt Vodafone.
Vodafone brengt kosten in rekening voor datagebruik buiten de bundel terwijl MyVodafone en de Vodafone App aangeven dat ik nog voldoende tegoed heb.

Dit heb ik nu twee periodes achter elkaar meegemaakt.

Zo kan ik op mijn factuur zien dat datagebruik na 22 mei buiten de bundel is. Echter heb ik screenshots van zowel MyVodafone en de Vodafone App die aangeven dat ik op 28 mei nog 200+ mb tegoed heb.

Ik zou graag uitleg willen van een Vodafone medewerker!
Dezelfde probleem heb ik dus ook!!!

Terwijl op myvodafone app MB tegoed te zien is, was er helaas
wel extra kosten buiten bundel te zien. Heb ook screenshots hiervan genomen. Kosten werden met de dag hoger, waaroo ik besloot om klantenservice te bellen.

Daar werd mij verteld dat ik over mijn internetbundel heen zou zijn, terwijl op myvodafone app dit niet het geval was. Ik vindt dit niet kunnen, omdat ik erop vertrouw dat de app van vodafone zelf goed functioneert! Er werdt een notitie ervan gemaakt & als het goed is (hoop ik dan!?) wordt het niet in rekening gebracht omdat de fout bij Vodafone ligt.

Het is nu afwachten, maar als het wel in rekening wordt gebracht, zou ik zwaar teleurgesteld zijn. Het is immers niet mijn eigem fout dat de verbruiks app niet goed functioneerd!
Ook bij mij hetzelfde verhaal. Het verbruik buiten bundel staat er vandaag wisselend wel of niet op. Ook ik had contact met klantenservice. Het kwartje is kennelijk nog niet gevallen bij Vodafone!!
Hier hetzelfde probleem heb ook overal screenshots van genomen in mijn abonnement was nog data over voor de rest is alles onbeperkt en toch 140 euro buiten de kosten.

Juist nog een sms ontvangen dat er 80% procent verbruikt was. Hierdoor even gekeken op myvodafone en dan tot de rare conclusie komen waar het dan toch in moet zitten.
Goedenavond leden,

Zojuist telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Ik zou teruggebeld worden maar dat was jammer genoeg nog niet gebeurd.
Een vriendelijke telefoniste vertelde mij dat er een storing was op my vodafone. Hierdoor was het niet up to date.
Mevrouw vertelde mij dat er een creditnota zal worden aangemaakt en ik deze kosten vergoed krijg.

Gelukkig heb ik vandaag mijn nieuwe tegoed gekregen. Ik ga dit goed in de gaten houden.
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb alle vragen rondom de dataweergave in My Vodafone bij elkaar gevoegd. Lees allemaal even door wat er tot nu toe is gezegd. Dan wordt alles hopelijk een beetje duidelijker.
Het komt erop neer dat je het beste even contact kunt zoeken met de klantenservice. Zij kijken voor je na wat er is gebeurd.
Hallo,
Ik heb nu precies een maand en 3 dagen een nieuw abonnement met 1 GB aan internet. Alleen nu kan ik nog steeds niet mijn mb overzicht zien hoeveel ik heb verbruikt.
Erg vervelend en ik wil graag dat het word opgelost..
Reputatie 1
ja die heb ik dus uitgezet toen ik in de vodafone winkel was en mijn blox van €10,- heb geactiveerd.. Dan lijkt mij dat ik €110 extra zou moeten betalen ipv dik €200..
Reputatie 2
Hallo mij naam is Joop is heb vorige maand doorgegeven dat bij mij het data-tegoed ook niet klopt. Nog steeds heb ik geen reactie gehad van Vodafone. Kennelijk ben ik niet de enige met deze klacht. Deze maand klopt de te-goed data opnieuw niet.. Gaarne een oplossing voor dit probleem.
Reputatie 5
Badge +5
Hallo @jrwalker ,
Een kort en vreemd berichtje. Er zijn een aantal klanten waarbij de weergave van je tegoed niet 100% klopt. Als je hierover belt, vindt alle communicatie gelijk in dat gesprek plaats. Je krijgt er niet nog eens een reactie. We lossen het dan intern op. Ik weet dus niet welke reactie er nog op zich laat wachten:@. 1 Telefoontje en het is geregeld, probeer anders ook eens onze 24/7 chat. De collega's hebben ook toegang tot alle systemen en helpen je graag verder.
Per,

Jou berichtje klopt niet.
Als je belt geven ze aan te 'onderzoeken' of jij bij die bepaalde groep hoort waar de software niet klopt.
Ik heb aan de telefoon mijn emailadres moeten doorgeven om een reactie te ontvangen of dus mijn buitenbundel kosten terug krijg....

De chat waarnaar je verwijst is nutteloos.
Zie al 3 dagen lang op verschillende tijdstippen deze melding..

''Chat

Het is erg druk. Op dit moment is er niemand vrij om met je te chatten.

En nee het heeft niets met cookies te maken etc. Heb het op verschillende pc's en laptops geprobeerd.
Hoop dat jullie hier wat aan doen !
Reputatie 6
Het probleem wordt sowieso onderzocht en zoals je wellicht ook gezien hebt hebben we nu hier ook een algemeen topic over geopend. Dat is dit topic: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Vodafone-crediteert-proactief-onterechte-buitenbundelkosten/m-p/177385

Individuele klachten kunnen we via het forum minder goed oppakken helaas, onze collega's bij de klantenservice zijn daar wel goed voor toegerust. Individuele gevallen moeten we daarom vragen contact met de klantenservice op te nemen.

Daarnaast is het overzichtelijker als we alle klachten over dit onderwerp verder in één topic afhandelen. Ik sluit daarom dit topic bij deze. Mochten jullie nog algemene opmerkingen hebben dan zijn die uiteraard wel gewoon welkom. Plaats ze dan aub in het topic waar ik hierboven naar link 🙂
Topic gesloten.