MvE

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kleinere simkaart nodig

iPhone gekregen, hartstikke blij, maar nu past mijn antieke grote simkaart niet. Nu schijnen er wel stoere jongens te zijn die hoplakee de schaar in zo'n kaart zetten maar ten eerste ben ik geen jongen en ten tweede al helemaal niet stoer.

Een nieuwe kaart (met behoud van nummer) zou 20 euro kosten maar heel eerlijk gezegd vind ik dat een beetje veel geld voor zo'n klein stukje plastic, zeker omdat ik al jarenlang klant ben.

Dus resten mij de volgende opties: proberen bij Vodafone of omwisselen niet goedkoper kan, iPhone op marktplaats gooien of overstappen naar een andere provider.

Ik ga het eerst maar eens bij jullie proberen: moet dat nou echt 20 euro kosten?
12 Reacties 12
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
MvE

Het klopt inderdaad dat een nieuwe simkaart 20 euro kost. Je krijgt de simkaart wel gratis bij een verlenging, of als je simkaart versleten is.
MvE
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Verlenging van wat?

Ik heb het niet bedacht dat die sim niet past in een andere telefoon maar nu voel ik me - als vaste klant - nog gestraft ook. Dat er kosten zijn verbonden aan het omzetten van het telefoonnummer op de nieuwe kaart snap ik, maar 20 euro? Nee, dat gaat me echt te ver.

Ik vrees dat ik voor optie 3 kies: overstappen naar de provider waarvan ik toevallig een sim heb die wel past.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Wat Maartje bedoelde met het verlengen is mensen die hun abonnement bijvoorbeeld na 2 jaar nog steeds willen voortzetten maar met en nieuwe toestel. Zij ontvangen en nieuwe simkaart mocht dit nodig zijn ivm het formaat van de sim.

Ik snap dat je ervan baalt dat je moet betalen voor en nieuwe simkaart. Op het forum kunnen we je alleen helpen doormiddel van Tips & Tricks.
Anonymous
Niet van toepassing
Wat je ook kunt doen is contact opnemen met de klantenservice, situatie uitleggen en maybe kunnen zij een uitzondering maken.
Clay

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je kan in een vodafone winkel gratis een nieuwe (kleinere) simkaart krijgen, maar alleen als je je simkaart online hebt geregistreerd (op vodafone.nl).

Ik had toevallig ook een kleinere simkaart nodig ivm een nieuwe telefoon, en heb vandaag in de winkel zonder kosten een nieuwe ontvangen.

Viersen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb op 24 november nieuwe nano simkaart besteld. Kost idd 20 EUR. Alleen.... vandaag is het 4 december en nog steeds geen simkaart. Chats via support: geen resultaat. Bellen met klantenservice geen resultaat. Afgelopen dinsdag werd me gezegd dat de kaart is opgestuurd. Niets ontvangen. Vraag me af wat ik wel moet doen...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Wat wordt er precies bedoeld met geen resultaat? Werd er aan je verteld dat er geen order kon worden gevonden?
Wij op het forum kunnen je in ieder geval helaas niet helpen met je vraag omdat dit valt onder interne vragen. Toch raad ik je aan om even opnieuw contact op te nemen met de klantenservice, blijft natuurlijk wel de bedoeling dat je de Nano simkaart ontvangt. We horen graag terug of het deze keer wel is gelukt! Je kunt de klantenservice bereiken via Twitter, Facebook, Telefonisch, E-mail of Live Chat.

Is het inmiddels nog gelukt?
Viersen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Klantenservice etc. heb ik opgegeven. Ben vanmiddag naar de Vodafone winkel geweest hier. Daar ben ik prima geholpen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Dat is inderdaad ook en poging waard :)! Goed om te horen dat je daar verder bent geholpen en zo nodig is opgelost .

Nog en fijne zondag.
MvE
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer dat er zo slecht gecommuniceerd wordt dat je in de winkel wel een nieuwe kaart kunt krijgen. Maar mijn nummer kan ik meenemen naar de nieuwe provider (en daar hoefde ik niet eens de deur voor uit) dus ik ga afscheid nemen van Vodafone.


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Je bent altijd welkom mocht je terug willen keren, voor nu succes .
Jermaine1986

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ken het probleem, ik heb ook geprobeert een iphone sim te krijgen. Kreeg ook 20 euro te horen in de winkel! Na bellen met klachten service zelfde optie gekregen. verlengen dan is het gratis. Lol 1 of 2 jaar 50 pm verlengen voor geen kosten van 20 euro? denk het niet. Ben naar de KPN winkel geweest daar het even na gevraagd. Sim wisselen oid geen probleem en GEEN extra kosten aan verbonden. Zo willen klanten dat zien. Dus heb ik sinds vandaag mijn abonnement opgezegd van 50 pm. en me aangemeld bij KPN. Bedankt vodafone.

P.s. Goede tip neem kpn compleet, extra korting en verdubbeling van je minuten/sms en internet Gbs.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic