1
Vraag
2
Reacties
Sandokanz

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

laatste lijn niet langer beschikbaar wil je met de resterende lijn bellen?

Ik krijg soms de melding " laatste lijn niet langer beschikbaar wil je met de resterende lijn bellen?" op mijn iphone als ik wil gaan bellen. Weet iemand wat dit is?

 

💡 Moderator edit november 2021 💡
We zien dat dit topic de laatste weken hoog in de zoekresultaten staat. Het is dus een probleem bij Apple dat weer veel voorkomt. Daarom hebben we uitgezocht wat dit is en wat je hiertegen kan doen: 

De melding is een bekend probleem bij Apple. Ze werken er hard aan om dit op te lossen. De melding komt in enkele landen voor en niet bij elke provider. Dat maakt het lastiger om op te lossen. 
Er is een workaround die effect blijkt te hebben; het wissen van je recente belgeschiedenis. 

Ga naar het belmenu van je telefoon: 📞
Ga naar Recent
Klik rechtsboven op Wijzig
Klik linksboven op Wis
Je wist hiermee geen gegevens of telefoonnummers, enkel je belgeschiedenis!


Voer daarna een harde reset uit. Hoe je dit doet verschilt per versie iPhone. Kijk op deze pagina wat voor jou van toepassing is. 

Tot slot: zorg ervoor dat je altijd de laatste software updates van Apple op je telefoon installeert. Vaak worden dit soort issues bij updates opgelost. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

@Ronaldbeukema, ah, als het inderdaad specifiek met iOS te maken heeft dan hebben wij daar geen informatie over. Apple zal het dan vermoedelijk oplossen in een toekomstige iOS release.

 

💡 Moderator edit november 2021 💡

We zien dat dit topic de laatste weken hoog in de zoekresultaten staat. Het is dus een probleem bij Apple dat weer veel voorkomt. Daarom hebben we uitgezocht wat dit is en wat je hiertegen kan doen: 

De melding is een bekend probleem bij Apple. Ze werken er hard aan om dit op te lossen. De melding komt in enkele landen voor en niet bij elke provider. Dat maakt het lastiger om op te lossen. 
Er is een workaround die effect blijkt te hebben; het wissen van je recente belgeschiedenis. 

Ga naar het belmenu van je telefoon: 📞
Ga naar Recent
Klik rechtsboven op Wijzig
Klik linksboven op Wis

Je wist hiermee geen gegevens of telefoonnummers, enkel je belgeschiedenis!


Voer daarna een harde reset uit. Hoe je dit doet verschilt per versie iPhone. Kijk op deze pagina wat voor jou van toepassing is. 

Tot slot: zorg ervoor dat je altijd de laatste software updates van Apple op je telefoon installeert. Vaak worden dit soort issues bij updates opgelost. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
krijg je deze melding bij specifieke nummers of willekeurig? En als je deze melding krijgt, met welk netwerk ben je dan verbonden / aan het bellen? Als je het toestel opnieuw opstart, krijg je dan de melding ook? En heb je niet storen aan staan?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
We zijn nog erg benieuwd naar je input @Sandokanz! 🙂
Ronaldbeukema

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde. Ben verbonden met Vodafone gewoon. Zal eens opnieuw opstarten...

Update : opnieuw opgestart en nog steeds hetzelfde . Voor de zekerheid ook nog geswitcht tussen Vodafone WiFi en gewoon 4g.

ik kan dus wel bellen als ik kies voor ‘Bel met laatste lijn’ oid. Maar ik vind t een vreemde melding ...

update 2 : lijkt een iOS 12.1 probleem : https://www.reddit.com/r/iOS12/comments/9ibk6l/ios_121_last_line_no_longer_available/
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

@Ronaldbeukema, ah, als het inderdaad specifiek met iOS te maken heeft dan hebben wij daar geen informatie over. Apple zal het dan vermoedelijk oplossen in een toekomstige iOS release.

 

💡 Moderator edit november 2021 💡

We zien dat dit topic de laatste weken hoog in de zoekresultaten staat. Het is dus een probleem bij Apple dat weer veel voorkomt. Daarom hebben we uitgezocht wat dit is en wat je hiertegen kan doen: 

De melding is een bekend probleem bij Apple. Ze werken er hard aan om dit op te lossen. De melding komt in enkele landen voor en niet bij elke provider. Dat maakt het lastiger om op te lossen. 
Er is een workaround die effect blijkt te hebben; het wissen van je recente belgeschiedenis. 

Ga naar het belmenu van je telefoon: 📞
Ga naar Recent
Klik rechtsboven op Wijzig
Klik linksboven op Wis

Je wist hiermee geen gegevens of telefoonnummers, enkel je belgeschiedenis!


Voer daarna een harde reset uit. Hoe je dit doet verschilt per versie iPhone. Kijk op deze pagina wat voor jou van toepassing is. 

Tot slot: zorg ervoor dat je altijd de laatste software updates van Apple op je telefoon installeert. Vaak worden dit soort issues bij updates opgelost. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Geen reacties meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic