Laugslander

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Lage 4G snelheid met iPhone X

De iPhone X presteert slecht op het 4G netwerk van Vodafone, T-Mobile, KPN, Proximus, Orange en Base dankzij de Intel XMM7480-modem die wordt gebruikt voor modellen in de Benelux.
Internetsnelheden zijn relatief laag en de telefoon heeft moeite met het behouden van de internetverbinding bij slecht bereik. Dit komt omdat de Intel XMM7480-modem beschikt over slechts twee antennes met 2x2 MiMo en de bovengenoemde providers vier frequentiebanden gebruiken voor 4G.
Alleen het netwerk van Tele2 presteert goed in combinatie met de iPhone X, omdat deze provider relatief snel 4G aanbied op twee frequentiebanden.
In de review van Tweakers wordt dit probleem in detail beschreven.
Is er een kans dat deze situatie in de toekomst wordt verbeterd?
EDIT 14-11-2017
T-Mobile onderzoekt op dit moment netwerkproblemen met iPhone 8 en iPhone X die mogelijk gerelateerd zijn.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Laugslander, maak in dat geval een melding bij onze Network Crew. Dat kan via http://voda.fo/ne/fiper. Het probleem zal dan verder onderzocht worden.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Laugslander, welkom op het Vodafone Forum. Ik lees dit nu voor de eerste keer. Daarom zal ik het eerst intern voor je gaan navragen. 😉
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Laugslander, ik heb inmiddels een antwoord. Zover intern bekend zou het bij ons niet langzamer mogen zijn. Volgens het huidige spectrum hebben wij meer dan Tele2 op de gelijke banden. Dus op 800 gelijk en op 2600 hebben we meer. Zie ook de afbeelding.

Laugslander
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Marc-,
Bedankt voor je reactie!
Toch vind ik het raar (en vervelend) dat ik zeer lage snelheden haal met mijn iPhone X in gebieden met 4G+ dekking.
Ik heb zojuist nog eens een Speedtest gedaan in Weert (6003DD). Volgens jullie dekkingskaart moet het mogelijk zijn om hier een gemiddelde snelheid van 50 tot 70 Mbit/s te halen (met een maximum van 225 Mbit/s). Ik haal hier echter maar grofweg 6 Mbit/s. Met KPN haalde ik wel de beloofde snelheid van 70 Mbit/s.
Heb je enig idee waar dit mee te maken kan hebben? Zo ja, wat kan ik het beste doen om dit op te lossen?
Alvast bedankt voor je reactie!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Laugslander, probeer vooral eens verschillende locaties. Eén locatie zegt helaas weinig. Je hebt wel een redelijk nieuwe simkaart, dus geen op maat geknipte?
Laugslander
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb gisteren nog even op andere locaties getest met Speedtest, waaronder in Eindhoven (4G+ gebied). De maximale snelheid die ik haalde was 25Mbit/s, en dit is nog steeds ver onder geadverteerde snelheid.
Ik heb een gloednieuwe Vodafone SIM-kaart (ontvangen op 11 oktober).
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Laugslander, maak in dat geval een melding bij onze Network Crew. Dat kan via http://voda.fo/ne/fiper. Het probleem zal dan verder onderzocht worden.
Laugslander
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Marc-,
Oke, dan ga ik dat doen. Bedankt voor je hulp!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hallo,
Is hier nog iets uit gekomen?
Heb zelf nog geen Vodafone abonnement maar wel een iPhone X en zit er aan te denken om over te stappen. Maar als ik dit zo lees weet ik niet zeker wat ik nu moet doen. Ben dus eigenlijk wel benieuwd wat eraan gedaan is.

Alvast bedankt voor de info.
Laugslander
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
Mijn SIM-kaart is destijds vervangen maar dit leverde helaas niks op.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het netwerk van Vodafone iets minder betrouwbaar en snel is dan het netwerk van KPN. Op sommige afgelegen plekken is er weinig tot geen bereik en soms valt de snelheid in 4G+ gebieden erg tegen.
In de meeste steden is het bereik en de snelheid echter prima, dus wat mij betreft was overstappen het wel waard.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo,
Is hier nog iets uit gekomen?
Heb zelf nog geen Vodafone abonnement maar wel een iPhone X en zit er aan te denken om over te stappen. Maar als ik dit zo lees weet ik niet zeker wat ik nu moet doen. Ben dus eigenlijk wel benieuwd wat eraan gedaan is.

Alvast bedankt voor de info.

Ik moet zeggen dat we eigenlijk weinig tot geen klachten/vragen hebben gekregen zoals die van Laugslander. En uit eigen ervaring (ja echt 😄 ) kan ik aangeven dat ik goede dekking en een hoge snelheid ervaar op het Vodafone 4G netwerk (iPhone X). Maar het kan goed zijn dat we op door Laugslander geteste locaties minder scoren dan anderen. Op andere locaties kan dit ook weer zomaar andersom zijn 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Denk er nog wel even over na 🙂
Klink allemaal wel goed... Al snap ik je keuze wel... als je iets anders zou zeggen dan klopt het niet 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic