sam1978

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Laptop verbindings opties

Ik ben zeer benieuwd wat de beste optie is om met mijn laptop mobiel op internet te komen.
Volgens mij kan dit via een simkaart in de laptop zelf, via een hotspot op mijn telefoon en via een dongel.

Helaas heb ik hier niet zo veel verstand van dus richt ik mij tot jullie voor advies.

Alvast bedankt,
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het kan inderdaad alle 3. Meest makkelijke is via een hotspot. Je zet de hotspot in je telefoon aan, daarna verbind je de laptop met de hotspot (via Wi-Fi). Daarna kun je de data uit je abonnement verbruiken. Let er wel op een laptop gebruikt natuurlijk meer data dan een telefoon. Ik raad je sowieso aan om dan de BloX beperkt internet aan te zetten.

Je hebt hiervoor ook simkaartjes met een aparte data abonnement of eventueel met dongel. Dit is geheel afhankelijk ook van hoeveel je gaat gebruiken.
Mocht je een idee hebben, dan zou ik het eerste via een hotspot proberen om te kijken of je daar maandelijks met je abonnement mee uitkomt. Mocht je er niet mee uit komen, raad ik aan om te bellen met 0800-0560 zodat mijn collega's van de afdeling verkoop met je mee kunnen kijken betreft een internet abonnement of prepaid of een multisim.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het kan inderdaad alle 3. Meest makkelijke is via een hotspot. Je zet de hotspot in je telefoon aan, daarna verbind je de laptop met de hotspot (via Wi-Fi). Daarna kun je de data uit je abonnement verbruiken. Let er wel op een laptop gebruikt natuurlijk meer data dan een telefoon. Ik raad je sowieso aan om dan de BloX beperkt internet aan te zetten.

Je hebt hiervoor ook simkaartjes met een aparte data abonnement of eventueel met dongel. Dit is geheel afhankelijk ook van hoeveel je gaat gebruiken.
Mocht je een idee hebben, dan zou ik het eerste via een hotspot proberen om te kijken of je daar maandelijks met je abonnement mee uitkomt. Mocht je er niet mee uit komen, raad ik aan om te bellen met 0800-0560 zodat mijn collega's van de afdeling verkoop met je mee kunnen kijken betreft een internet abonnement of prepaid of een multisim.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi sam1978
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Eigenlijk geef je zelf al het antwoord op je vraag. Maar welke is het beste... Dat is je eigen keuze! 🙂
Als je een geschikte laptop hebt, waarin een Sim-kaart past, dan kan je dit heel goed doen, even een extra kaartje aanvragen. Een dongel is ook goed mogelijk, extra kaartje erin en je hebt op meerdere apparaten internet. En dan is het ook goed mogelijk om op je laptop via hotspot op je mobiel te internetten, dit kan zonder extra kaartje!

Dus eigenlijk kan het allemaal wel. Als je al een abonnement hebt bij Vodafone dan zou je eventueel een Multi Data Sim kunnen aanschaffen (mits je deze in je laptop kan stoppen of in je dongel). En anders gewoon via je hotspot op je mobiel, dat kost je niets extra's en kan ook goed werken.

Veel wegen die naar Rome gaan alleen maak je zelf de beste keuze 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten en gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic