Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes

Let op: Problemen met internet of sms na software update op de Samsung Galaxy S4? Klik hier!

Hallo allemaal,

We hebben vandaag meldingen binnen gekregen dat klanten problemen ervaren met mobiel internet, nadat zij een software update hebben gedaan op de Samsung Galaxy S4. In sommige gevallen worden de instellingen veranderd na een software-update. De oplossing is dus om je instellingen opnieuw in te voeren. Deze instellingen kun je nakijken in de _Nadia_ 07-04-2015

Sommige gebruikers ervaren problemen met sms’en na de Lollipop update voor de Samsung Galaxy S4. Als jij dit ook merkt probeer dan eerst het cachegeheugen te verwijderen van de berichten app via Instellingen > Applicatiebeheer > Alle > Berichten.Voor sommige gebruikers biedt dit gelukkig een oplossing, maar helaas niet voor iedereen. Mocht je geen verschil merken, maak dan een back-up van je gegevens en zet de fabrieksinstellingen daarna terug.

Het herstellen van de fabrieksinstellingen is natuurlijk niet de meest populaire maatregel. Als je dit liever niet doet kun je er ook voor kiezen om een speciale app te downloaden in de Play Store voor je sms-verkeer. Er zijn verschillende opties; hierbij geldt gebruik de zoekfunctie en bekijk de reviews, dan vind je vanzelf iets dat aan jouw wensen voldoet 🙂



Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kilmir

Ontdekker
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
FYI

Het probleem is dat het configuratiebericht het "Type toegangspunt" op 'mms' zet. Dit moet 'default' zijn.
Tevens is de naam 'Vodapfone mms', maar dat zou geen probleem moeten zijn.

Bekijk in context

43 Reacties 43
justfunny

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben al de hele zondag bezig geweest om het probleem op te lossen en nu dan dit bericht gevonden. De instellingen waren idd veranderd na mijn update naar Android 4.2.2. en het accepteren van een MMS instellings berichtje. Alls handmatig aangepast en nu dus weer internet !! Bedankt en hoop dat anderen de oplossing eerder (hier) vinden.
wackema

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas ben ik ook al de hele dag aan het proberen, maar kan ik handmatig geen nieuw toegangspunt aanmaken.. iemand hier ideeen over?
Mobytoo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben bang dat het weer eindeloos gaat duren voordat dit is opgelost .... als ik mn toegangspunt wil veranderen of toevoegen slaat mn telefoon vast ....
vladio

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook geen internet meer, de toegangspunt is verdwenen onder instellingen en kan er ook geen 1 handmatig toevoegen 😞 zodra ik dat doe krijg ik een foutmelding en word ik uit me instellingen gegooid. Ook een nieuwe internet instelling via 1200 via sms kan niet geinstalleerd worden! Ik zit toch echt niet op een factory reset te wachten waardoor ik alles kwijt ben en of moet backuppen. Is hier geen oplossing voor?! De mms van vodafone zorgde ervoor dat internetten niet meer kan.....
Maartje
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@vladio

Vreemd dat je geen toegangspunt meer kunt toevoegen. Heb je eens getest of het na een herstart wel lukt? Of blijf je dan toch die foutmelding krijgen? Welke foutmelding krijg je dan trouwens precies?
Kilmir

Ontdekker
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
FYI

Het probleem is dat het configuratiebericht het "Type toegangspunt" op 'mms' zet. Dit moet 'default' zijn.
Tevens is de naam 'Vodapfone mms', maar dat zou geen probleem moeten zijn.
Maartje
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Kilmir

Als je als naam Vodapfone invoert dan zou het kunnen dat dat problemen oplevert. Het moet wel Vodafone zijn. 😄
Col

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maartje,
Ik heb precies hetzelfde. Ik ga naar Toegangspunten, druk op het plusje bovenaan en krijg dan een kleine pop-up met het bericht 'Instellingen is gestopt' en kan dan alleen op OK drukken. (Terwijl ik daar natuurlijk helemaal niet OK mee ben)
Instellingen stopt niet echt, ik blijf op hetzelfde scherm, maar kom dus niet verder.


Het ziet er gewoon naar uit dat na de update van Samsung, de Vodafone verificatie berichten voor Internet en MMS niet goed zijn gegaan. De Internet verificatie dan, MMS is wel gelukt want die staat er weer in.
Is het mogelijk dat Vodafone het verificatie bericht checkt en hier een nieuwe van kan sturen die wel werkt? Of moet Samsung een nieuwe update sturen?

Ik wil ook niet resetten naar Fabrieksinstellingen want ik heb teveel vanwege een fout die niet bij de gebruiker ligt. Toestel werkt verder namelijk prima. (heb ook al contact met je collega's via de fb messenger, maar zocht hier ook nog voor mensen met oplossingen :))

Gr. Colin

UPDATE: Het werkt. heb het MMS toegangspunt aangepast in de naam Vodafone live! en het Type op Default gezet en nu heb ik weer internet. MMS doet het dan vast niet meer, maar dat merken ze alleen nog in de middeleeuwen 😉

Maartje
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Col

Mooi zo! Dan heeft de tip van @Kilmir dus geholpen! 😄
vladio

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook na herstart geen verschil, foutmelding is precies zoals colin hierboven beschrijft. Alleen ik kan nergens mijn mms configuratie vinden.... om indd eventueel deze aan te passen....
vladio

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voorlopig is het angstvallig stil bij vodafone.......
Maartje
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@vladio

Je ziet dus helemaal geen toegangspunt staan?
vladio

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt! En zodra je er 1 wil toevoegen krijg ik de melding instellingen gestopt. Tevens is via de menu knop de standaard instellingen niet actief om die eventueel terug te zetten.
vladio

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er zal niets anders opzitten dan deze terug te halen naar fabrieksinstellingen. Er zijn wel manieren om je telefoon te rooten en dan via de app apn backup en restore deze instellingen terug te zetten maar dan is backuppen en herstellen ongeveer net zoveel werk....
pienda60

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zins ik een update gedaan heb,heb geen 4G verbinding.
Mobytoo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot op heden nog geen reactie van onze vrienden gehad alleen dat ze er mee bezig zijn .... maar ik heb ook de hierboven beschreven problemen dat " instellingen stopt " ...... kreeg wel een berichtje via Twitter dat het wel enkele dagen kon gaan duren ....
lmvdhw

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
exact hetzelfde probleem. Geen mogelijkheid bestaande toegangspunt te wijzigen. Bij toevoegen ook de melding 'instellingen stopt.' Gebeld met Vodafone vriendelijke dame maar geen oplossing dan harde reset... en dan wel garantie dat hij het doet???? Sorry maar probleem ligt volgens mij niet bij eindgebruiker. Vind het ronduit slecht en absoluut niet klantvriendelijk het probleem daar wel door te laten oplossen! Dus Vodafone beter kom je met een oplossing die gegarandeerd werkt zonder harde reset. Ik betaal voor internet. Als jullie de updates niet goed kunnen uitlijnen is dat volgens mij niet een probleem van mij!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @pienda60 Ik heb jouw bericht even verplaatst naar dit topic. Wellicht vind je hier jouw antwoord.
Klazine

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg ook de melding instellingen is gestopt, terwijl ik gewoon in instellingen blijf. Uitzetten, en zelfs batterij er even uithalen, helpt niet.
Ik kan geen nieuw punt toevoegen. Maar ik kan ook niet het bestaande punt bewerken of verwijderen. Is er al iets bekend over de update? Of zijn er nog extra dingen die ik kan proberen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic