SmartII

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maak kennis met het vodafone netwerk....

Hallo allemaal,
 
Ik heb sinds mijn verjaardag, gisteren, een smart II gekregen. Daarop heb ik een icoontje met de naam 'Discover' en 'GameSelect'. Elke keer als ik via Wifi naar deze dingen toe ga komt er te staan dat ik kennis moet maken met het Vodafone netwerk om me te kunnen identificeren maar dat kan niet want ik kan niet op Internet op het mobiel wat ik heb(vooraf ingesteld). Dit kon ik instellen zodat ik dus niet zomaar op Internet ga zonder dat ik er erg in heb.
Weet iemand hoe ik bij die toepassing kom?
 
En dan heb ik geljik nog een vraag. Ik heb de App Gangnam Style Song gedownload, alleen ik wil hem er nu af hebben. Ik druk die App dus aan, houd me vinger erop en sleep hem naar de prullenbak(dan komt er zo'n rode waas omheen) en dan laat ik hem los. Maar elke keer als ik dan weer ga kijken bij mijn Apps staat hij er nog steeds tussen. 
 
Kan iemand mij helpen op deze vragen? Alvast bedankt!
 
Mvg,
Henk:D
11 Reacties 11
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hallo Henk,

Begrijp ik het goed dat je alleen verbinding wilt maken via WiFi en niet via Mobiel Internet? Controleer eerst of de apps die je beschrijft up-to-date zijn; dit is namelijk noodzakelijk. Controleer vervolgens of er een virusscanner of een andere performance app op je toestel geïnstalleerd is. Ik vermoed namelijk dat een dergelijke app voor de problemen zorgt. Wanneer je verbinding maakt via WiFi, wordt er een controle uitgevoerd om na te kijken of je wel Vodafone klant bent. Je krijgt dan een soort "beveleiligingstoken" voor betalingen en andere zaken. Het is mogelijk dat een virusscanner dit "beveiligingstoken" steeds verwijderd, waardoor je elke keer opnieuw de melding krijgt dat je je moet identificeren. De virusscanner verwijderen, kan in dat geval een oplossing bieden.

Je geeft aan dat je nog een vraag hebt over het verwijderen van Apps. Wanneer je met je vinger op de app blijft staan, en de app naar de prullenbak sleept, wordt de app alleen van je hoofdscherm verwijderd. Als je de app volledig wilt verwijderen van je toestel ga je naar: Instellingen > Applicaties > Applicaties Beheren. Selecteer hier de app die je wilt verwijderen en kies voor "Verwijderen". Kijk ook even hier: http://voda.fo/ne/9sfud
SmartII
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord! Maar ik heb (nog) geen virusscanner op mijn mobiel. Of zit die er al automatisch op?
 
Het probleem met de Apps is nu verholpen alleen het probleem met 'Kennis maken met' nog niet.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
SmartII schreef:
Bedankt voor je antwoord! Maar ik heb (nog) geen virusscanner op mijn mobiel. Of zit die er al automatisch op?

Het probleem met de Apps is nu verholpen alleen het probleem met 'Kennis maken met' nog niet.
Die kan er wel automatisch opzitten ja. Kijk eens of je een App van bv McAffee ziet?
skuilman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het interessante aan dat artikel vind ik dat er 2 totaal tegengestelde meningen in staan. Waarom plaats je het in dit topic trouwens?

judith1967

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar ik kan echt geen virusscanner vinden bij de apps.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
judith1967 schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar ik kan echt geen virusscanner vinden bij de apps.
Heb je de apps wel al geupdate? Het zou ook kunnen dat de verificatie mislukt door een slechte verbinding. Maar dan zou je daar in het normale gebruik al problemen mee moeten ondervinden. Is dat het geval?
judith1967

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee ik volgens mij geen slechte verbinding, maar ik weet niet precies wat jij onder een verbinding verstaat. De apps die ik begruik worden automatisch geupdate. Hij doet het ook al de telefoon op zwart is en ik hem dan weer activeer. dan hoef ik niet eens een app aan te zetten/hebben, alleen wifi staat dan aan en er is wifi in de buurt. Verder doet hij het bij gebruik van bv. wap en andere aps. Dan doet hij het regelmatig. Bovenin tonen nog steeds genoeg balkjes bereik.
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, zou je eens willen checken of de Game Select App ook automatisch geupdate wordt?
En wat bedoel je precies met "Hij doet het ook al de telefoon op zwart is en ik hem dan weer activeer"?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, verouderd topic
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Gearchiveerd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic