annelotteswart

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

melding: Te weinig geheugen terwijl er nog 10GB vrij is

Ik zoek iemand die mij kan helpen..

Ik heb een Vodafone Smart 4 Mini (ong. 5maand oud) Maar ik kan nu al een tijdje geen dingen meer downloaden of bijwerken via google play. Mijn telefoon geeft dan aan dat er te weinig geheugen vrij is terwijl het is in gesteld op mijn sd kaart, die nog minimaal 10gb vrij heeft. Nu is dus sinds vandaag mijn whatsapp versie verlopen en ik baal vreselijk!

Hebben nog meer mensen hier last van?
Of heeft iemand een antwoord voor mij hoe ik dit mogelijk zou kunnen oplossen? Of moet ik dan naar de winkel gaan?

Help!?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo annelotteswart,

Volgens mij controleert de Google PlayStore hoeveel toestel-geheugen je nog vrij beschikbaar hebt. Ook wel device memory genoemd. Dit kun je zelf controleren via: Instellingen (Settings of het icoon met het radarwieltje). En vervolgens te kiezen voor Meer of Apparaatbeheer. En daarna voor Opslagruimte (Device Memory).

Er moet een behoorlijk grote vrije opslagruimte op het toestel zijn om de Apps te updaten. Google PlayStore vereist dat nu eenmaal. Op mijn smartphone (HTC ONE M8) moet de vrije toestel-geheugen minimaal 500 MegaByte zijn. Maar dat kan van smartphone tot smartphone verschillen. Bij een kleiner toestel-geheugen dan dat Google PlayStore minimaal vereist, kun je geen Apps updaten.

Mijn advies: zet alle muziek, afbeeldingen, videos en documenten en foto's op het geheugenkaartje. En houdt het toestelgeheugen zoveel mogelijk vrij voor het besturings-systeem en Apps.

Het vrij beschikbare geheugen op een sd-kaartje is niet relevant voor de Google PlayStore.

Succes!


Netwerker

Bekijk in context

2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo annelotteswart,

Volgens mij controleert de Google PlayStore hoeveel toestel-geheugen je nog vrij beschikbaar hebt. Ook wel device memory genoemd. Dit kun je zelf controleren via: Instellingen (Settings of het icoon met het radarwieltje). En vervolgens te kiezen voor Meer of Apparaatbeheer. En daarna voor Opslagruimte (Device Memory).

Er moet een behoorlijk grote vrije opslagruimte op het toestel zijn om de Apps te updaten. Google PlayStore vereist dat nu eenmaal. Op mijn smartphone (HTC ONE M8) moet de vrije toestel-geheugen minimaal 500 MegaByte zijn. Maar dat kan van smartphone tot smartphone verschillen. Bij een kleiner toestel-geheugen dan dat Google PlayStore minimaal vereist, kun je geen Apps updaten.

Mijn advies: zet alle muziek, afbeeldingen, videos en documenten en foto's op het geheugenkaartje. En houdt het toestelgeheugen zoveel mogelijk vrij voor het besturings-systeem en Apps.

Het vrij beschikbare geheugen op een sd-kaartje is niet relevant voor de Google PlayStore.

Succes!


Netwerker
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, geen reactie op geweest
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic