MVoshol

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Misleidende app

Stel je sluit bij Vodafone een nieuw abonnement af. Als dank krijg je van Vodafone, tot de ingang van je nieuwe abonnement, tijdelijk onbeperkt data, bellen en sms'en in NL en EU. Dit is terug te zien in de Vodafone app. Tevens staat in de app onder “Buitenland” het “block” “Alles in één wereld “ op aan en je kunt deze niet uitzetten tot de ingang van je nieuwe abonnement. Bij het nieuwe abonnement zit dit “block” inbegrepen. Ga je er dan logischerwijs vanuit dat dit “block“ aan staat en je er op dat moment gebruik van kunt maken? Immers staat hij aan en zetten zij het “block” uit bij de ingang van het nieuwe abonnement. Ik ben er vanuit gegaan dat dit het geval was, maar dit heeft geresulteerd in extra kosten buiten mijn bundel van ruim € 60,-. Navraag bij Vodafone leert dat zij er een andere logica op na houden. Even de feiten op een rijtje zetten:

  • Het nieuwe abonnement is inclusief “Alles in één wereld“.
  • Vodafone zet dit zelf aan en ik kan het niet uitzetten.
  • Op de datum dat het nieuwe abonnement ingaat gaan zij het uitzetten, terwijl het dan juist aangezet moet worden.
  • In een chat met de klantenservice zegt een medewerker dat het “block” nu aan staat, omdat het bij het nieuwe abonnement hoort en per ingang van het nieuwe abonnement op aan komt te staan. Zie fragment hieronder :
Ik: "In mijn app staan er 2 blokken onder "Buitenland": "Alles in één wereld" & "Alles in één wereld xl". De eerste is door jullie aangezet en kan ik zelf niet uitzetten. Deze wordt door jullie uitgezet op 2-3-2018. Jullie wekken hiermee de schijn dat deze dus aan staat en ik hier op dit moment gebruik van kan maken. Laat hem dan gewoon op uit staan.
V: "Nee, hij staat op aan, omdat deze op 2 maart aan gaat.
Ik: " Lekker verwarrend, je zegt het zelf al: hij staat nu aan.

Het fragment uit de chat hierboven spreekt naar mijn mening boekdelen. Wanneer Vodafone “Alles in één wereld“ niet op eigen houtje had aangezet was ik er nooit vanuit gegaan hier, op dit moment, gebruik van te kunnen maken. Ik had dan ook geen extra kosten gemaakt of er zelf voor kunnen kiezen het betreffende “block” aan te zetten. Vodafone vindt het zelf logisch om bepaalde extra's die in de toekomst gaan gelden alvast in jouw app voor je aan te zetten. Kijk hier dus heel erg mee uit, want het zal resulteren in extra kosten voor jou. Als dank voor het verlengen en upgraden van jouw abonnement. Misschien moet Vodafone zijn slogan iets minder letterlijk nemen en zich beperken tot abonnementsvoorwaarden die op dit moment gelden.
“Vodafone “The Future is Exciting. Ready?”
2 Reacties 2
MVoshol
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog even terugkomend op de misleidende factor in dit verhaal : Wanneer ik in mijn app open en naar "buitenland" ga, dan krijg ik de volgende tekstballon: "Goed om te weten! Je bent al helemaal klaar voor vertrek, want je hebt alles in 1 wereld. Zo blijft er straks meer geld over om souvenirs te......" Nee dus.........
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi MVoshol,

Ik kan me voorstellen dat dit voor verwarring zorgt. Bedankt voor je feedback hierover in ieder geval. Ik heb het intern doorgezet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic