Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

Mobiel internet dekking buitenland

Wij zijn vakantieplannen aan het smeden, het wordt waarschijnlijk Frankrijk. Ik wil graag gebruik maken van Internet op Reis zoals ik altijd doe op vakantie, maar ik heb geen idee van de 3G/4G dekking in Zuid-Frankrijk. Is er een site of pagina waar ik kan zien hoe de dekking is op een bepaalde plaats?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Rick_Blaine , op de websites van de betreffende provider vind je meestal de meest actuele dekkingskaart. In Frankrijk hebben we een overeenkomst met Bouygues, Orange en SFR.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo

In verband met tijdgebrek een kort antwoord op jouw vraag.

Weblink: http://opensignal.com/coverage-maps/France/

Succes!


Netwerker
Rick_Blaine
topicstarter
Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Hoi,
Bedankt voor de snelle reactie. Ik weet niet zo goed hoe ik die site moet gebruiken. Wat geeft de heatmap precies aan? En welke netwerken kan ik gebruiken als ik met mijn Vodafone abonnement aan het roamen ben?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Rick_Blaine , op de websites van de betreffende provider vind je meestal de meest actuele dekkingskaart. In Frankrijk hebben we een overeenkomst met Bouygues, Orange en SFR.
Rick_Blaine
topicstarter
Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
marc Dankjewel. Ik moet dus de netwerkkeuze in het buitenland maar gewoon op "automatisch" laten staan? Of kan ik eventueel nog handmatig switchen? De netwerken waar jullie geen contract mee hebben daar kan ik ook niet mee verbinden neem ik aan? Of kan dat wel en krijg ik dan een hele hoge extra rekening? :@
Just checking 🙂
Anonymous
Niet van toepassing

  • Daar kun je zeker mee verbinden . Niet in ieder land zit Vodafone en als op het ene netwerk storing is zet je hem handmatig op een ander zodat je gewoon bereikbaar bent. Dit brengt geen extra kosten met zich mee en de tarieven / bloxen veranderen niet. De enige uitzondering hierop is het maritiem netwerk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic