Emiel21

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobile hotspot werkt niet op Galaxy J7 2016 met dual sim

Ik heb een samsung galaxy J7 2016 met dual sim. slot 1 turkcell (prepaud) slot 2 vodafone (abonnement. Ik ben nu in Turkije.
sim 1 is geschakeld mobiel net werk 2G sim 2 2G-3G-4G mobiel internet gaat via sim 2 (vodafone)

als ik mobile hotspot aanzet zie je op de telefoon waarmee ik internet wil delen keurig de hotspot van mijn galaxy en verbind ook keurig. Maar verder gaat het niet internet is op de andere telefoon niet bereikbaar. Het maakt geen verschil of ik de hotspot open of beveiligd configureer.

schakel ik nu over van mobiel netwerk van vodafone naar turkcell dan werkt de mobile hotspot wel. In Nederland werkt mobile hotspot via vodafone wel in hetzelfde simkaart slot. ik heb niets aan de telefoon veranderd ik ben alleen naar turkije gereisd.
Kan iemand dit verklaren?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Een update is afhankelijk van de fabrikant. Misschien is dat wel de manier om het probleem op te lossen.
Je zou eventueel ook nog een back up kunnen maken van je toestel en het toestel eens terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Jammer dat je er zo over denkt! Ik probeer met je mee te denken om het op te lossen. Als je niks wilt proberen om het werkende te krijgen, dan kunnen wij verder ook niks meer hierin betekenen voor je.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Emiel21, wat lastig dat je mobile hotspot via onze simkaart niet werkt. De APN-instellingen gelden per simkaart, dus ik vermoed dat daar ergens een fout in zit. Wil je deze eens controleren? Meestal heeft het te maken met de APN-type in de instellingen. Wil je deze eens met elkaar vergelijken? Probeer ook eens alleen een asterisk (*) als APN-type in te stellen, dat lost het vaak al op.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je voor ons nog een update? Heb je het kunnen oplossen?
Emiel21
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alle adviezen hebben niet gewerkt. Ik ga een andere provider zoeken. Je denkt wat goeds te kopen en dan werkt het niet. En de provider kan het ook niet oplossen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je het ook al eens geprobeerd in een ander toestel of het daarin wel werkt met de simkaart? Je zou ook nog een simwissel kunnen proberen. Jammer om te lezen dat het niet werkt en je hierdoor weg gaat.
Emiel21
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees dat dit probleem na een update van Android is ontstaan. Dat had toch al lang opgelost moeten zijn. Zo'n lakse houding hoort niet. Ik ga geen onderzoek doen door simkaarten en telefoons te wisselen. Ik werk niet bij Vodafone en wordt ook niet betaald om hun problemen op te lossen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Een update is afhankelijk van de fabrikant. Misschien is dat wel de manier om het probleem op te lossen.
Je zou eventueel ook nog een back up kunnen maken van je toestel en het toestel eens terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Jammer dat je er zo over denkt! Ik probeer met je mee te denken om het op te lossen. Als je niks wilt proberen om het werkende te krijgen, dan kunnen wij verder ook niks meer hierin betekenen voor je.
Emiel21
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dat allemaal al geprobeerd. Ik ben niet geheel onbekend met digitale problemen. Ik vind dat Vodafone het op moet lossen. Als ik een probleem met turlcell heb ( de provider van de andere simkaart ) lossen die dat op zonder zelfwerkzaamheid van de klant. Er zijn ook mensen die niet eens een simkaart kunnen wisselen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Er zijn bepaalde stappen die gecontroleerd moeten worden in zo'n proces. Handelingen die uitgevoerd moeten worden, problemen die daardoor uitgesloten kunnen worden waardoor een passende oplossing duidelijker wordt. Die handelingen kunnen wij niet allemaal voor je uitvoeren aangezien jij in het bezit bent van de simkaart en de telefoon.

Jammer dat je hier zo over denkt, maar dan sluit ik bij deze het topic.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic