qbis

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mobile operator code

De mobile operator code in mijn telefoon is 000-33. Waarschijnlijk is dit de reden dat ik geen NL-alert berichten krijg.
Kun je de deze code veranderen in een code die eindigt op -NL

volgens deze link http://www.gaurishsharma.com/2011/01/guide-how-to-change-your-mobile-operator-without-number-change.html Is het zeer eenvoudig maar of dit ook in Nederland werkt vraag ik mij af en ik durf het eigenlijk niet te proberen.
5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi qbis

Welkom op de Community!

Zover ik weet staat een een NL-Alert bericht los van de mobile operator code. Je krijgt namelijk de notificaties in het land waar je bent op dat moment of als je een apart kanaal instelt.
Via hier lees je hoe je het kunt instellen.

Of de stappen in de link werkt, durf ik niet te zeggen. Zover ik weet is het namelijk niet mogelijk en als ik de stappen lees, gaat dit over het porteren van je nummer van de ene provider naar de andere.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11823Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes
En anders even op deze pagina kijken hoe je het kan instellen:
https://crisis.nl/nl-alert/instelhulp/
qbis
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens de instelhulp moet mijn telefoon geschikt zijn voor alarm berichten. Op ander internetfora lees ik dat mensen die hun telefoon in het buitenland hebben gekocht hetzelfde probleem hebben. Een Nederlands abonnement met een Nederlandse sim kaart wijzigt de code van de Mobile operator niet. Een en Nederland gekochte telefoon heeft de code 000-NL
De code in mijn telefoon 000-33 schijnt een developer code te zijn. Ik ben dus nog steeds op zoek naar het antwoord op de vraag: Is deze code te wijzigen?

QBIS
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het enige wat ik mij eventueel kan bedenken is door het rooten van je telefoon en de software van NL erop zetten. Echter dit ondersteunen wij niet en durf dan ook niet met zekerheid te zeggen of dit helpt.
Zoals ik al aangaf is de code naar mijn weten niet te wijzigen omdat het geen Nederlands toestel is.
Met rooten verlies je de garantie op het toestel. Mocht er iets mis gaan, dan is dit eigen verantwoordelijkheid.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic