bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Netwerkcontrole SM-G901F Samsung S5+

Hallo,
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, maar niet echt duidelijkheid gekregen.
In het begin had ik er last van dat als mijn telefoon overschakelde van Wifi naar mobiel netwerk dat in mijn meldingsscherm zo'n schildje kwam te staan, en als ik dit dan bekeek, stond er:
Netwerkcontrole, mogelijk wordt uw netwerk gecontroleerd....

Ook als de telefoon uit was geweest, dan kwam dit schildje naar boven.

Nu krijg ik dit icoontje op het moment dat ik mijn toestel opnieuw opstart (omdat bv. weer eens een app gecrashed is), of als ik de batterij eruit heb gehad. Wat mij ook opgevallen is, is dat als er updates zijn van app's die handmatig toestemming voor gegeven moet worden, deze verplaatst worden..
Heb nl in de app omgeving allerlei mapjes aangemaakt met verschillende doeleinden. Echter bij zo'n update staan deze weer in de "hoofdmap". Zo ook die van Vodafone (SIM kaartje icoon).

Wat kan dit zijn... Heb trouwens een S5 +
Iemand nog meer problemen hiermee???
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Super dat je het hier hebt gedeeld. Laat het ook even weten of het daadwerkelijk ook werkt

Bekijk in context

6 Reacties 6
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo@bundyboy ik heb hierover eerder geen klachten gelezen maar wellicht helpt (gedeeltelijk) het als je de instellingen hersteld naar de fabrieksinstellingen. Heb je dat al eens geprobeerd? Maak wel eerst even een backup van je gegevens.
bundyboy73
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Jazeker heb ik dit gedaan.....
maar probleem blijft zich voordoen...

bundyboy73
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Afgelopen woensdag bij Vodafone winkel geweest,
samen met medewerker gekeken, en we zijn tot de conclusie gekomen dat deze netwerkcontrole wordt veroorzaakt door WiFi-spots van Ziggo, daar ik als gebruiker van Wifi-spots van Ziggo hier gebruik van maak moet je namelijk een beveiligings-certificaat downloaden en op je telefoon installeren. Deze geeft die melding op het moment dat je je telefoon aan en uit zet of op het moment dat je buiten je vaste Wifi punten komt...
Hoe ik deze melding kan uitschakelen weet ik nog niet, denk dat ik contact moet opnemen met Ziggo hierover.

Zo snel ik meer weet, laat ik dit wel weten...
Anonymous
Niet van toepassing
Laat je ons weten wat zij hierover zeggen ?
bundyboy73
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Reactie van Ziggo hierover:
Het kan zijn dat het beveiligingscertificaat van Liberty Global een verouderd certificaat is. Je hebt dit certificaat eigenlijk niet nodig tenzij je echt beveiligd wilt internetten via WiFi-spots van Ziggo, en dan bijv.met name internetbankieren.
De medewerker vertelde mij ook dat mensen die dit certificaat hadden gedownload ook als storing hadden dat elke keer dat ze in de buurt van zo'n WiFi spot kwamen zich opnieuw moesten aanmelden.
Hij raadde mij aan om het certificaat gewoon te wissen, want als je je eenmaal hebt aangemeldt, zou je zowieso automatisch verbinding moeten kunnen maken met WiFi-spots.

Dit heb ik zelf eigenlijk nog niet uitgeprobeerd... maar wel inmiddels het certificaat verwijderd.

Ik hoop dat ik zo anderen heb kunnen helpen.

Anonymous
Niet van toepassing
Super dat je het hier hebt gedeeld. Laat het ook even weten of het daadwerkelijk ook werkt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic