MariaMM

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet bereikbaar Belgie en schofterige behandeling

Hallo,
Na meerdere malen ijlenlang in de wacht, 2 keer weggedrukt kreeg ik dan eindelijk weer iemand aan de telefoon. Ik ben niet bereikbaar in Belgie zeg ik, geen facebook YouTube, whatsapp etc, Heb 2 mega dure abbonementen. Doorverbonden en weer dezelfde instellingen doorlopen en nog werkt het niet. Na 4 keer zou het werken, maar nee hoor weer niet. De volgende ochtend zou ik weer terug gebeld worden (10 uur) want het werkte nog niet en ze zouden dit checken. 10 uur was de afspraak en ik zat dan ook klaar. Niets , weer niet terug gebeld terwijl met het hand op het hart beloofd werd door deze mevrouw.
Moet ik nu weer bellen??? Zoveel tijd, duur abbonement en geen service maar afgewimpeld. (204, 04, PAP Vodafone.life) niets werkt. Beide telefoons, de instellingen zijn nutteloos. Woon aan de belgische grens maar nee hoor gewoon niet bereikbaar. Waarom betaal ik eigenlijk nog? Waarvoor is meer de vraag?.
Jullie hebben toch een belhistorie, of wissen deze de medewerkers voor het gemak. Ik sta nergens meer van te kijken. Pas terug duur abbonement erbij genomen maar ik spijt heel veel spijt. Langs deze weg dus mijn klacht die vast verdwijnt als sneeuw voor de zon. IK heb zoveel geduld gehad, zoveel geduld niet normaal meer. Je word gebanned als het even niet werkt en jullie kunnen het niet oplossen en ik zit met de gebakken peren. en hoe nu verder?. kan er misschien even gebeld worden of moet ik weer een half uur 45 minuten in de wacht, weggedrukt worden en dan beloven, mevrouw we bellen terug en weer niets...
ben werkelijk ten einde raad alleen maar omdat ik vraag, ik heb betaald mag ik aub in belgie bereikbaar zijn.
Maria
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi MariaMM
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Uiteraard is het altijd vervelend als je niet bereikbaar bent in het buitenland. Echter, Vodafone is ook afhankelijk van de Belgische providers en als het daar niet lekker loopt met de verbinding is natuurlijk Vodafone je aanspreekpunt maar ligt het niet aan Vodafone maar aan de provider daar. Nee, ik schuif het niet af, maar zo ligt het wel.

Je zegt woonachtig te zijn aan de Belgische grens, in Nederland of in België? Dan kan het zijn dat een netwerk daar sterker signaal uitzend en daarom dus elke keer op die masten uit komt. Dan kan je beter handmatig Vodafone aanwijzen op je toestel dan dit automatisch op te laten zoeken. Daarnaast zou ik even kijken of er goed bereik is via deze pagina en mocht je nog altijd problemen hebben dan kan je op deze pagina ook een melding maken.

Om dingen te vragen zal je echt de klantenservice van Vodafone moeten bellen want via de community is het niet mogelijk om je te helpen. Hier helpen klanten elkaar en met deze vraag kan ik je, en iemand anders, echt niet helpen. Je kan nog wel een chat starten via je browser, dan hoef je niet te bellen en heb je zelf ook alles zwart op wit staan en kan je altijd terug komen op de gemaakte afspraken. Mocht je dit niet willen dan kan de afdeling Webcare je nog helpen, stuur een privé berichtje via Twitter en/of Facebook en daar kunnen de mensen iets meer de tijd nemen om je probleem te bekijken.

Uiteraard hoop ik dat het snel is opgelost en dat je weer naar tevredenheid Vodafone gaat gebruiken. Niets lastigers dan niet bereikbaar te kunnen zijn en niet te kunnen bellen/internetten.


Controleer nog even het volgende om zelf te zien of het daar aan ligt:

  • Handmatig bij Netwerkinstellingen (Mobiel) naar Vodafone overschakelen
  • Netwerkinstellingen van je toestel eens een reset geven
  • APN instellingen controleren


  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld (bij een iPhone komt hier: vodafone)
  • Wachtwoord: Niet ingesteld (bij een iPhone komt hier: vodafone)
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi MariaMM
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Uiteraard is het altijd vervelend als je niet bereikbaar bent in het buitenland. Echter, Vodafone is ook afhankelijk van de Belgische providers en als het daar niet lekker loopt met de verbinding is natuurlijk Vodafone je aanspreekpunt maar ligt het niet aan Vodafone maar aan de provider daar. Nee, ik schuif het niet af, maar zo ligt het wel.

Je zegt woonachtig te zijn aan de Belgische grens, in Nederland of in België? Dan kan het zijn dat een netwerk daar sterker signaal uitzend en daarom dus elke keer op die masten uit komt. Dan kan je beter handmatig Vodafone aanwijzen op je toestel dan dit automatisch op te laten zoeken. Daarnaast zou ik even kijken of er goed bereik is via deze pagina en mocht je nog altijd problemen hebben dan kan je op deze pagina ook een melding maken.

Om dingen te vragen zal je echt de klantenservice van Vodafone moeten bellen want via de community is het niet mogelijk om je te helpen. Hier helpen klanten elkaar en met deze vraag kan ik je, en iemand anders, echt niet helpen. Je kan nog wel een chat starten via je browser, dan hoef je niet te bellen en heb je zelf ook alles zwart op wit staan en kan je altijd terug komen op de gemaakte afspraken. Mocht je dit niet willen dan kan de afdeling Webcare je nog helpen, stuur een privé berichtje via Twitter en/of Facebook en daar kunnen de mensen iets meer de tijd nemen om je probleem te bekijken.

Uiteraard hoop ik dat het snel is opgelost en dat je weer naar tevredenheid Vodafone gaat gebruiken. Niets lastigers dan niet bereikbaar te kunnen zijn en niet te kunnen bellen/internetten.


Controleer nog even het volgende om zelf te zien of het daar aan ligt:

  • Handmatig bij Netwerkinstellingen (Mobiel) naar Vodafone overschakelen
  • Netwerkinstellingen van je toestel eens een reset geven
  • APN instellingen controleren


  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld (bij een iPhone komt hier: vodafone)
  • Wachtwoord: Niet ingesteld (bij een iPhone komt hier: vodafone)
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic