Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Nieuw rankingsysteem: wat houdt dit in?

Hoi allemaal,

In februari 2015 heeft het Forum een metamorfose ondergaan, zoals jullie misschien wel gemerkt hebben. Het ranking systeem is hier ook onderdeel van. Ik ga natuurlijk niet te veel verklappen, want dan is het verrassingseffect eraf. Een tipje van de sluier oplichten kan natuurlijk wel;)..

Binnen de oude ranking liepen we tegen een aantal zaken aan. De benamingen van de ranks waren niet eenduidig genoeg. Je kon moeilijk opmaken met wie je nu eigenlijk van doen had. Ook was er vaker verwarring of er nu met een medewerker werd gesproken of niet. De doorgroeimogelijkheden waren ook beperkt, waardoor je sneller tegen een plafond aan zit wat de uitdaging om te groeien minder leuk maakt. Daarnaast maakten we naar mijn mening te weinig gebruik van icoontjes, terwijl dat nou juist zo leuk is om te winnen.

Deze dingen hopen we met de nieuwe ranking op te lossen. We hebben termen bedacht die duidelijk weergeven om wat voor type gebruiker het gaat. Je kunt hierbij denken aan: ontdekker, raadgever, kenner enzovoort. Ter illustratie: een ontdekker is een gebruiker die bezig is zijn weg te vinden op het Forum en mee denkt in discussies, terwijl een kenner juist meer gefocust is op het geven van het juiste antwoord zodat het topic op opgelost gezet kan worden. Om dit extra kracht bij te zetten introduceren we dit in combinatie met nieuwe icoontjes. Ook hebben we de ‘range’ vergroot, zodat je langer en uitgebreider door kunt groeien binnen de nieuwe ranking.

Icoontjes
Er zijn in de nieuwe ranking een heel aantal nieuwe badges te winnen. Zowel per rank als per categorie/board. Door de kleur herken je of het om een junior(zilver) of een senior(goud) badge gaat. Hieronder al een sneakpeak van enkele badges:




Zo, hoger ga ik het tipje niet optillen;). Houd er rekening mee dat je een nieuwe rank gekregen hebt, we hebben deze voor alle gebruikers opnieuw uitgerekend. Je bent dus niet ‘lager’ ingedeeld, maar hebt binnen de nieuwe ranking meer doorgroeimogelijkheden voor de toekomst.

Succes allemaal! Als jullie feedback hebben hoor ik dat graag!
3 Reacties 3
Anonymous
Niet van toepassing
maybe ook een idee om zoiets met de vodafone medewerkers te doen? Zodat wij ook in verschillende ranken kunnen stijgen.....:D of eventueel een tekentje bij het logo om te zien van welke afdeling ze zijn...

groetjes stevied86
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Zeker een leuk idee stevied86!

Of het mogelijk is weet ik zo helaas niet, aangezien dit iets technisch is. Maar we zullen het zeker bekijken 🙂



Annabelle
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi stevied86

Zeker iets om mee te nemen! Ik vind het een erg goed idee! Ik kan kijken wat de mogelijkheden zijn:)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic