daWeasel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe Sim - wel bellen en 4g, maar niet gebeld worden

Hi Community, recent een nieuwe SIM aangevraagd ivm contactloos betalen (NFC). Nadat ik deze heb ontvangen en in mijn toestel (Galaxy S9) heb geplaatst nogal wat problemen gehad met het activeren.

Via my vodafone lukte dit niet, en uiteindelijk na meermalen contact met verschillende klantenservice medewerkers wel succesvol (nadat een eerdere collega mijn toestel en kaart als gestolen had opgegeven, wist de laatste collega mij uiteindelijk enkel te verwijzen naar de winkel), uiteindelijk zelf via my vodafone alsnog kunnen deblokkeren en activeren. Nogal een gedoe, maar goed ...shit happens.

Vannochtend begreep ik dat als mensen mij bellen ze een "niet in gebruik stem/toon" te horen krijgen. Zelf kan ik wel bellen en heb ik 4G verbinding, alleen bellen lukt niet. Het ligt niet aan de instellingen van het toestel aangezien ik dezelfde sim kaart in een ander toestel heb geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Daarnaast heb ik de simkaart ook in een ander slot in het zelfde toestel geprobeerd (dual sim S9) met hetzelde resultaat. Ook opnieuw handmatig aanmelden op het netwerk, en meermaals opnieuw opstarten is geen oplossing.

Zou er dan bij Vodafone iets in de instellingen verkeerd zijn? Ik heb het vermoeden dat bij het activeren van de nieuwe kaart er door de klantenservice medewerkers een aantal fouten zijn gemaakt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Daarnaast kun je altijd proberen om eens van netwerk te switchen daWeasel. Als je dat gedaan hebt, krijg je een foutmelding en zet je hem weer terug op het Vodafone netwerk.

Mocht het al gelukt zijn, dan horen we dit natuurlijk graag. Mocht je direct contact willen hebben met mijn collega's dan kan dit via Twitter of Facebook zodat we met je mee kunnen kijken.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi daWeasel
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik zou haast denken een mogelijkheid voor de klantenservice van Vodafone om je kaart te laten resetten. Waarschijnlijk zit je nog niet in de juiste molen en gaat er daarom iets mis. Uiteraard vervelend maar dat is wel een oplossing.

Je zou eventueel je SIM kaart even uit je telefoon kunnen halen, die vervolgens 10 minuten uit laten (zetten) en dan opnieuw opstarten (met de SIM kaart erin). Dit zou de boel min of meer rebooten. Voor je belt zou je dit nog even kunnen proberen, lukt het niet, dan moet je echt bij de klantenservice van Vodafone.

De Community is er alleen voor klanten die klanten helpen en dit is echt iets in de administratie waar ik je niet mee kan helpen .
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Daarnaast kun je altijd proberen om eens van netwerk te switchen daWeasel. Als je dat gedaan hebt, krijg je een foutmelding en zet je hem weer terug op het Vodafone netwerk.

Mocht het al gelukt zijn, dan horen we dit natuurlijk graag. Mocht je direct contact willen hebben met mijn collega's dan kan dit via Twitter of Facebook zodat we met je mee kunnen kijken.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het inmiddels al opgelost?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic