dolemans

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Note 4: camergeluid uit

Hoe zet ik op de Galaxy Note 4 het geluid van de camera uit als ik een foto neem? Zeer irritant omdat de telefoon veel herrie maakt zo.

- Kan niet aangepast worden in instellingen
- Volume telefoon op 0 zetten helpt niet
- Tasker werkt niet
- Root begin ik niet aan
- speciale sideload app heeft geen effect

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dolemans
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Kijk nou, een update van een dag of tien geleden blijkt ook het camerageluid te hebben aangepast. Als de camera in stille of trilmodus staat, dan krijg ik geen irritant camerageluid meer.

HEEL. ERG. FIJN.

Dank voor de oplossing.

Bekijk in context

11 Reacties 11
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Op sommige toestellen is deze functie verwijderd ivm privacy van andere. Sommige toestellen kun je wel het camera geluid uitzetten.
dolemans
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Is natuurlijk volstrekt belachelijk. Ik probeer bij een trouwerij discreet wat foto's te maken en de hele zaal hoort mij klikken.

Vodafone kan simpel bij haar branding deze functie herstellen. Nemen jullie dit mee bij de update naar Lollipop??
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dit wordt al vaak zelf door Samsung gedaan en dat heeft waarschijnlijk te maken met Android Privacy Statement.

De tip voor nu is je vinger op de luidspreker te houden en hopen dat het deels effect heeft.
dolemans
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Waarschijnlijk heeft Vodafone de internationale versie van de Vodafone 4 verkocht. Daar is veiligheidshalve door Samsung het camerageluid aangezet, terwijl dit niet hoeft onder Nederlandse wetgeving.

Edoch, ik heb ook al beelden gezien van Note 4's waarbij de optie camerageluid uit gewoon in het standaard telefoonmenu zit. Het is dus wel degelijk aanwezig, het moet alleen geactiveerd worden. Dat kan Vodafone uitstekend doen bij haar branding. Daar zou Vodafone veel punten bij scoren bij liefhebbers, want als ik Nederlandstalige reviews of forumberichten lees, dan komt dat camerageluid vaak terug als ergernis.

Android 5.0 komt er aan. Mijn verzoek aan Vodafone: als jullie Lollipop gaan aanpassen voor jullie Note 4's, neem dan ook gelijk dat ellendige camerageluid mee. Deal?
Anya1606

Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja dit klopt
Want ik heb een branded samsung toestel gekregen en geen vodafone branded 😞
Had er vanmiddag al een vraag over gesteld maar nog geen antwoord! !
(Als jij dit bedoelt met Internationale. )

@dolemans
dolemans
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Klopt. De functionaliteit is gewoon aanwezig, het icoontje voor camerageluid is er ook al, alleen nog even aanzetten Vodafone!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @dolemans ,

Dat laten we allemaal over aan de developers ;). Misschien dat zij dit wel/niet fixen hangt van hun mening af en ik kan zeker begrijpen dat mensen sneaky foto's kunnen maken van je zonder dat je de camera shutter hoort wat weer en nadeel is. Dus er komt wel wat bij kijken.
dolemans
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Kortom,

- we zijn afhankelijk van de mening van de developers
- er wordt niet geluisterd naar de wens van heel veel klanten
- het heeft niets te maken met privacywetgeving in Nederland
- Functionaliteit wordt bewust beperkt, want die optie zit gewoon in de software.

Waarom denk je dat Android zo populair is geworden> Omdat het OPEN is, maar fabrikanten en telecoms verpesten dit ecosysteem weer met hun skins en branding.

Dus: geef je onze wens door aan de developers in hun ivoren toren?
dolemans
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Kijk nou, een update van een dag of tien geleden blijkt ook het camerageluid te hebben aangepast. Als de camera in stille of trilmodus staat, dan krijg ik geen irritant camerageluid meer.

HEEL. ERG. FIJN.

Dank voor de oplossing.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Top. Topic closed ;).

Fijne feestdagen - Merry Christmas!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic