marcelloch

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Note 4 software

hoi allemaal..
een tijd geleden een defecte note 4 van een collega gekregen, deze laten voorzien van nieuw glas en een back-camera.
Nu blijkt dat er Verizon software overheen is gezet. deze kan ik niet verwijderen.. ik was laatst bij een samsun reparatiei punt en deze scande de barcode onder de batterij en zag dus dat het toestel in NL nieuw verkocht is. weet een van jullie hier welk appje dat was? / is.?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi marcelloch,

Dus als ik het goed begrijp heb jij een telefoon overgenomen maar wat blijkt, er staat Verizon software op het toestel?

Verizon is een Amerikaanse provider, hoe dit toestel in Nederland verkocht kan zijn zou ik niet weten...
Mocht het trouwens gaan om een Vodafone toestel dan kan het inderdaad zo zijn dat er Vodafone software op het toestel staat, dit kan bijvoorbeeld betekeken dat er Vodafone gelinkte apps op het toestel staan. Dit is dan een branded toestel welke dus niet los is gekocht maar via Vodafone zelf.

Vriendelijke groet,

Bekijk in context

12 Reacties 12
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi marcelloch,

Dus als ik het goed begrijp heb jij een telefoon overgenomen maar wat blijkt, er staat Verizon software op het toestel?

Verizon is een Amerikaanse provider, hoe dit toestel in Nederland verkocht kan zijn zou ik niet weten...
Mocht het trouwens gaan om een Vodafone toestel dan kan het inderdaad zo zijn dat er Vodafone software op het toestel staat, dit kan bijvoorbeeld betekeken dat er Vodafone gelinkte apps op het toestel staan. Dit is dan een branded toestel welke dus niet los is gekocht maar via Vodafone zelf.

Vriendelijke groet,
marcelloch
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is dusgeen vodafone toestel van origine bij mijn weten.... wat ik al aan gaf. toestel gevonden door collega, bij vonst scherm gebroken dus door een vriend laten repareren... na reparatie bleek dat het toestel niet herkent wordt als je hjet toestel aan de pc hangt.
opladen via pc lukt overigens wel. na wat rondvragen links en rechts denken we nu dat het moederbord stuk is... wordt aan gewerkt.
met vr gr.
Marcel
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi marcelloch,

Laat je het ons weten als je toestel gefixt is? Hopelijk is het moederbord niet defect!

Vriendelijke groet,
marcelloch
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
toestel werkt verder prima overigens... alleen kan ik er dus helaas geen NL firmware (VDF) opzetten dus... normaliter zou ik dat dus gedaan hebben met Odin, jullie welbekend waarschijnlijk, de firmware kan ik bij Sammobile.com downloaden...

Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi marcelloch,

Je geeft aan dat het toestel gevonden is door een collega en deze telefoon dus niet van hem/haar is?
Ik raad je aan om het toestel dan ook in te leveren bij de politie in de gemeente waar je het toestel gevonden hebt.
Waarschijnlijk maak je daar iemand heel erg blij mee 🙂
marcelloch
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een poging ondernomen om met diegene in contact te treden van wie het toestel gweest is. mja als ik dan niets hoor dan houdt het voor mij op. Inmiddels is er een ander moederbord onderweg Mogelijk zijn de problemen dan opgelost.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi marcelloch,

Ik hoop op het beste voor je! Anders even kijken of een ander moederbord het defect laat verdwijnen.

Vriendelijke groet,
marcelloch
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat is het dus wel waarschijnlijk, opladen via USB poort werkt wel, zowel via de oplader als via usbkabel naar een draaiende computer. Data overdracht is dus niet mogelijk, als je de datakabel aan de computer hangt ziet de computer de telefoon dus NIET. met dat gegeven denkt mijn maat, die dus heel handig is met telefoons, en ook na navraag bij derden, dat het moederbord dus toch defect is. Er is nu een moederbord uit een andere Note4 onderweg...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
marcelloch, hopelijk lost het andere moederbord het probleem op!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heeft het nieuwe moederbord gewerkt marcelloch? We zijn benieuwd naar een update!
marcelloch
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
nog niet gebeurt, ook geen haast mee, telefoon doet het immers... 😉 waarschijnlijk gaat het van het weekend gebeuren... zodra het gebeurt is laat ik het hier weten 🙂
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
marcelloch,

Top! We horen graag weer van je 🙂
Succes ermee!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic