rdekkinga

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OM customize word gepushed vanuit Vodafone voor vodafone start, maar die wil ik niet.

Om customize (Vodafone start) word gepusht vanuit Vodafone, zo te zien vanaf het netwerk voor Vodafone start, maar ik wil die app helemaal niet geïnstalleerd hebben op mijn telefoon. Aangezien deze totaal geen meerwaarde heeft voor mij en alleen maar data verbruikt.

blijkbaar, ondanks dat ik deze heb uitgeschakeld op mijn s9 gebruikt word deze toch ongevraagd weer geactiveerd/gestart wanneer ik mijn telefoon opnieuw opstart en gebruikt blijkbaar honderden mb's aan data(ongevraagd).

Ik heb expres een telefoon bij de media markt gehaald omdat de laatste keer dat ik een telefoon bij Vodafone heb gehaald, deze een Vodafone branded software mee krijg, die qua updates en beveiliging altijd achterloopt.

Hoe kan ik er voor zorgen dat deze niet meer gestart kan worden of hoe kan ik deze blokkeren?
9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi rdekkinga
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Gekke vraag misschien, maar als je deze app niet wenst te hebben, kan je deze toch ook gewoon deleten?
Of is het een Vodafone toestel? Uitschakelen en/of verwijderen zijn natuurlijk 2 verschillende dingen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het gelukt met verwijderen van de app zoals Energieboy aangeeft?
Dit doe je door naar het scherm van de apps te gaan, daarna houd je Vodafone Start ingedrukt en komt de melding naar boven om hem te verwijderen.
rdekkinga
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, ik zie hem alleen maar terug in mijn app lijst in de instellingen. Niet in mijn menu. Ik kan hem niet verwijderen maar wel uitschakelen. Ondanks dat ik hem uitgeschakeld heb is het nog steeds zo dat hij meldingen geeft wanneer mijn telefoon op start. Deze kan ik niet weghalen zonder alle notificaties te verwijderen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is apart, want ik heb een branded toestel (S9+)l en ik kan hem wel verwijderen.
Kun je hem eens via Google Playstore zoeken en dan eens verwijderen?
rdekkinga
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone start of om customize? Want vodafone start kan ik inderdaad verwijderen als ik die installeer. Alleen die om customize komt elke keer terug.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Vodafone Start kan verwijderd worden. Om Customize staat bij mij er ook op maar ik heb aanstaan dat hij op de achtergrond niks mag gebruiken, (via instellingen - apps) en dan bij Om Customize klikken op batterij (achtergrondactiviteit toestaan op niet mogelijk). Daarnaast heb ik de cashe geleegd en gegevens gewist.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het hiermee opgelost rdekkinga
rdekkinga
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, maar ik geeft het op, dit word waarschijnlijk vanuit het vodafone netwerk gepushed en ik zal hem gewoon elke keer weer uit moeten zetten wanneer ik een update krijg of mijn telefoon aan zet.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik ben op internet gaan zoeken voor je. Het enige wat ik tegen kom is je toestel rooten. Let er wel op dat dit op eigen verantwoordelijkheid is en je garantie van het toestel vervalt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic