Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes

Omzetten van 06-nummers voor mobiele data naar 097-nummers

http://voda.fo/ne/cujo5Om te voorkomen dat 06-nummers in Nederland opraken heeft de overheid besloten dat een 06-nummer alleen gebruikt mag worden voor mobiel bellen. Mobiele datatoepassingen zoals tablets en laptops moeten 097-nummers gebruiken. Dit geldt ook voor toepassingen zoals slimme energiemeters, pinautomaten, alarmsystemen, thermostaten en beveiligingscamera's.
Vodafone is druk bezig het 097-beleid in haar systemen en processen te implementeren. Dit is een complex IT-traject dat we gefaseerd uitvoeren om de impact op klanten tot een minimum te beperken. We hebben hierover contact met de ACM.
Vodafone zorgt ervoor dat de 06-nummers voor mobiele data omgezet worden naar 097-nummers.

Wat betekent dit voor mij?
We laten je weten wanneer je MBB of Multi Sim met 06-nummer automatisch zal worden overgezet. Hier hoef je niets voor te doen. Je simkaart zal daarna nog steeds hetzelfde werken. In sommige gevallen kan het noodzakelijk zijn om het apparaat waarin je de simkaart gebruikt opnieuw op te starten. Verder merk je heel weinig van de omzetting.
Het kan zijn dat bepaalde apps, die eigenlijk bedoeld zijn voor gebruik in mobiele telefoons (zoals bijvoorbeeld Whatsapp) niet werken met je nieuwe 097-nummer.
Mocht je toch bijvoorbeeld WhatsApp willen blijven gebruiken op je tablet, dan adviseren we je om op je account in te loggen met 06-nummer (bijvoorbeeld dat van je mobiele telefoon). Je kunt dan wel gewoon de data van je data abonnement gebruiken, maar logt in op je mobiele nummer.

Veelgestelde vragen
Waarom krijg ik een nieuw nummer? Simkaarten met een 06-nummer mogen niet meer in tablets en laptops worden gebruikt. Als je toch zonder 097-nummer eenvoudig mobiel wilt internetten op bijvoorbeeld een tablet of laptop kan je daar het beste de Wi-Fi hotspot van je smartphone voor gebruiken.

Krijg ik een nieuwe simkaart? Nee, dit is niet nodig. Je kunt je huidige simkaart gewoon blijven gebruiken. Deze wordt alleen gekoppeld aan een nieuw nummer.

Werken de apps die ik gebruik op mijn tablets nog met mijn nieuwe nummer? Het is mogelijk dat bepaalde apps niet werken met je nieuwe nummer. Van WhatsApp bijvoorbeeld is bekend dat je niet kunt inloggen met een 097-nummer. Als je toch WhatsApp wilt blijven gebruiken op je tablet dan adviseren we je om in te loggen met een 06-nummer (bijvoorbeeld dat van je mobiele telefoon). Je kunt dan wel gewoon data van je data abonnement gebruiken maar logt in op je mobiele nummer.
0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic