Mierk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ontevreden

Nieuw contract afgesloten, overgestapt van simonly naar abo + foon. Wat blijkt, het contract gaat niet vandaag in, maar pas als het oude contract is afgelopen. Dat is zeer ongebruikelijk bij het afsluiten van een nieuw contract met nieuwe voorwaarden. Zeker omdat de nieuwe foon wel gelijk wordt bezorgd, maar ik daar dus pas over 4 maanden voor ga betalen. Dat voelt niet prettig. Vodafone toont zich star, er is niets aan et wijzigen. Ook niet aan het feit dat ik een deal afsluit met allerlei kortingen, maar die niet op het contract staan. Heel lief dat de kortingen wel in mijn toekomstige factuur gaan worden verwerkt, maar wat als de voorwaarden wijzigen over een jaar, dan heb ik niets om op te staan. Het is voor mij genoeg reden om de deal en verlenging te cancellen, ondanks alle administratieve rompslomp. Ik ben voor dit hele euvel naar een chat verwezen die al de hele dag niet werkt zonder opgaaf van reden, wat maakt dat ik het telefonisch moet doen. Telefonisch sta ik nu voor de 2e keer vandaag precies 50 minuten in de wacht, terwijl ik de laatste keer een interne doorverbinding was. Na het afronden van deze post ga ik de telefoonverbinding verbreken en besluit hierbij ook Vodafone te verlaten, ondanks mijn gelijktijdig abo bij Ziggo. Wat een starheid, wat een slechte service.

Dus ik dacht, toch even kijken of ze nu iets met deze opmerking gedaan hebben. 2 dagen later nog geen reactie. 3 dagen later is de hele post verwijderd. Lekker bezig vodafone. Inmiddels heb ik de foon bij t nieuwe abo teruggestuurd. binnen 3 dagen zou ik daar een bevestiging van krijgen, het is nu 6 dagen gelee. Ik heb t idee dat er iets serieus niet goed gaat bij jullie Vodafone.
7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Mierk
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat klinkt niet echt goed zeg. Wat er fout kan gaan is er dus ook fout gegaan, voorval wat betreft de klantenservice. Als je binnen 120 dagen van het einde van je contract zit kan je je huidige contract alvast verlengen door een nieuw contract af te sluiten. Om dan niet zonder toestel te zitten (want de meeste mensen doen hun contract in deze periode verlengen omdat ze dan een toestel nodig hebben) stuurt Vodafone je alvast je toestel en kan je al wel genieten van je nieuwe telefoon. Eigenlijk best een prima service en je gaat dan pas betalen als het nieuwe contract ingaat.

De reden dat je korting niet op je contract staat is omdat Vodafone samen met Ziggo gaat uitzoeken of adres gegevens nog wel hetzelfde zijn en dat je aan de voorwaarden voldoet. Zouden ze het op je contract zetten dan MOET Vodafone deze altijd na komen en sommige mensen zeggen beide klant te zijn terwijl ze dit niet zijn en dan heeft Vodafone een probleem. Dat is de reden waarom Vodafone dit niet actief op het contract zet en daarom ook weer zonder reden opeens kan stoppen. Ja, dat is een vertrouwen die je dan samen aangaat, lijkt me.

Ik zie je post van 7 dagen geleden nog in de Community staan dus daar is op die topic geen bericht delete. Het kan zijn dat Vodafone deze over het hoofd heeft gezien en daarom geen reactie heeft gegeven. De laatste paar dagen is het wel heel druk geweest met vragen over BF en andere kortingen. Je hebt het in je andere bericht over dat het ongebruikelijk is om nu al een nieuw contract af te sluiten en een nieuw toestel te krijgen. Laat ik je zeggen, dat doen de meeste providers dus het is zeker niet ongebruikelijk!

Goed dat je je toestel hebt terug gezonden al je geen contract meer wenst aan te gaan met Vodafone. Via de Community kan niemand je helpen want dit is een klanten helpt klanten community en wij klanten kunnen niet in het systeem kijken wat er nu aan de hand is. Er zijn we moderatoren die hier langs komen maar ook deze kunnen door privacy redenen niet in het systeem graven. Daarvoor moet je echt contact opnemen met de klantenservice van Vodafone of via een chat (je hebt toch geen blokkades aan staan? want dan zal de chat button nooit opkomen - de button staat bijna altijd op elke pagina aan de rechterkant van het scherm). Aangezien je daar geen goede ervaring mee hebt kan ik je adviseren om een privé bericht te sturen via Facebook en/of Twitter. Daar zitten ook mensen die je verder kunnen helpen.

Wens je in ieder geval veel succes en hoop dat je er nog uit komt met Vodafone. Mocht je nog wel positief zijn over Vodafone in het algemeen, wacht dan tot je contract afloopt en neem op dat moment een nieuw abonnement. Dan weet je waar je direct aan toe bent en op dat moment. Maar goed, ik hoop, vanuit mede klant oog, iets te hebben geholpen en wens je alvast Fijne Feestdagen.
Mierk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Energieboy

Ik blijf ingangsdatum contract gek vinden. Het kan dat andere providers het ook doen, maar printer-, huur-, schoonmaakcontracten, verzin het maar en het nieuwe contract gaat in op afsluitdatum. Erg logisch ook denk ik.

Ik begrijp dat Ziggo en Vodafone willen checken of ik wel klant ben bij beiden. Waarom geldt hier eigenlijk geen vertrouwen? Maar check het voordat je contract stuurt of maak een voorwaardelijk contract, alle opties beter dan mij akkoord laten geven op 40 euro deal en dan per direct 48 eurodeal sturen en erbij opmerken dat ik maar moet vertrouwen.

Blijkbaar ben ik niet handig geweest in het terugzoeken van mijn eigen topic. Ik kan het nu wel terug vinden maar alleen doordat ik bovenstaande post heb gemaakt en nu mezelf kan terugvinden als gebruiker.

Iig bedankt voor je snelle reactie NrgBoy. Waarom zulke uitgebreide reacties als je geen medewerker bent? 🙂

Mark
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Mierk

Welkom op de community!
Ik begrijp uit bovenstaande berichten dat mijn collega's niet op je andere post gereageerd hebben. Mijn excuses hiervoor!

Ik begrijp uit je bericht dat het geen lekkere start is met Ziggo en Vodafone. Ik leg je graag uit waarom er vroegtijdig verlengt mag worden en waarom het pas aan het einde van de einddatum ingaat.

Wij bieden inderdaad aan om 4 maanden van te voren verlengen zodat je het toestel eerder mag gebruiken en evt gebruik te maken van acties die op dat moment gelden. Denk hierbij aan oordopjes bij je toestel, een cashback etc.

De kosten voor het nieuwe abonnement en toestel zullen pas in rekening gebracht worden zodra de einddatum is bereikt. Je bent immers een contract aangegaan voor een bepaalde periode. Hierdoor is het ook niet mogelijk om het contract eerder in te laten gaan. Het is wettelijk bepaald dat een contract pas mag ingaan zodra de einddatum is bereikt. Dit heeft te maken onder andere met de toestellening etc.

Betreft de kortingen zoals bijvoorbeeld een factuurkorting en bijvoorbeeld de combi met Ziggo, moet aan bepaalde voorwaarden voldaan worden. Voldoe je er niet aan en staat het wel op het contract, dan zijn wij deze alsnog verplicht te geven.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Iig bedankt voor je snelle reactie NrgBoy. Waarom zulke uitgebreide reacties als je geen medewerker bent? 🙂

Ik heb daar nog even over zitten nadenken en het is best een goede vraag :wink:
Zelf ben ik ook Super Expert bij Ziggo omdat ik daar graag mensen help om hun vragen te beantwoorden. Toen ik daar voor het eerst een vraag had en een klant mij een oplossing gaf was ik daar ook super blij mee. Daar ben ik blijven hangen en ben zo over veel dingen te weten gekomen en kan daar, samen met andere Super Expert, weer andere klanten helpen.

Toen ik een aanbieding kreeg om ook Vodafone klant te worden, omdat je dan van de Combi gebruik kan maken (en omdat mijn andere provider me geen korting meer gaf op mijn abonnement), leek het me leuk om ook hier eens een kijkje te nemen. En zonder dat ik het door heb zit ik hier lekker te chatten en help ik hier nu ook klanten. Kan natuurlijk niet alles oplossen maar probeer wel zoveel mogelijk antwoord te geven en ook zo goed mogelijk omdat het voor beide duidelijk moet zijn.

Waarom ik het doe... gewoon, voor de lol dus. Verdien er niets mee, moet ook gewoon mijn eigen abonnementen betalen en het kost me ook tijd om sommige dingen uit te zoeken. Maar ja, het helpen, dan zit waarschijnlijk in het bloed en daarom doe ik het.

Hopende dat ik je hiermee een tevreden antwoord heb gegeven en dat Steven je ook een tevreden antwoord heeft kunnen geven op je topic vraag. Fijne Dagen gewenst en natuurlijk een Vodafone 2019? Ja toch 😛
Mierk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik vind het prachtig dat je vanuit je hart mensen helpt. Ik blijf me wel afvragen waarom je niet van je hobby je beroep maakt.

Ik waardeer Stevens effort en vriendelijkheid, maar het gaat langs mijn argumenten heen. Daarbij is in korte tijd mijn ervaring met Vodafone ook op een aantal andere vlakken erg frustrerend, dus ik heb definitief opgezegd. Geen Vodafone 2019 voor mij zodoende, maar ik wens jullie ook fijne dagen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kan ik me ergens voorstellen! Ik heb je feedback in ieder geval intern doorgezet! Dit is natuurlijk ten allertijde welkom. Wie weet voor in de toekomst dat we je weer mogen verwelkomen! Fijne feestdagen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic is gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic