begintlekkerzo

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ontvang sinds een aantal dagen geen email meer op mijn s4 mini ??

Hallo,

Sinds een paar dagen ontvang ik geen email meer op mijn s4 mini, daarvoor ging dat nog prima en ik heb niets aan de instellingen gewijzigd.
Hoe kan dit ??
11 Reacties 11
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @begintlekkerzo , dat begintlekkerzo ;). Het kan eigenlijk alleen aan de isntellingen van de mail liggen. Soms verandert er toch ongewild / ongmerkt een kleinigheidje. Kijk voor alle zekerheid toch even de instellingen na.
Succes
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Het zou ook kunnen dat je het wachtwoord van je email-account onlangs hebt gewijzigd.
Dan moet je via het instellingen-menu (settings of het menu met het tandwieltje) hetzelfde wachtwoord instellen voor de inkomende mail-server, als voor de uitgaande mail-server.
Duik daarvoor diep in de instellingen voor jouw mail-account in het instellingen-menu van jouw mail-programma.
En verander de wachtwoord naar het wachtwoord dat je onlangs hebt gewijzigd. Het kan gaan om je Google-account of om je Samsung-account.

Succes!

Netwerker
begintlekkerzo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reacties, echter.... de instellingen had ik al gecheckt (en gedubbelcheckt), dus daar kan het niet aan liggen. Ook het wachtwoord staat goed.
Wat nu ??
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@begintlekkerzo

Kun je de exacte instellingen die in je telefoon staan eens overtypen? Dan hebben we in ieder geval alle gegevens bij de hand.
begintlekkerzo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, daar gaat ie :
Instellingen/Meer netwerken/Mobiele Netwerken/Namen toegangspunten/Vodafone Internet (live.vodafone.com)

vervolgens :
Naam : Vodafone internet
APN : live.vodafone.com
Proxy : niet ingesteld
Poort : niet ingesteld
Gebruikersnaam : vodafone
Wachtwoord : *********
Server : niet ingesteld
MMSC : http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS-proxy : 192.168.251.150
MMS-poort : 8799
MCC : 204
MNC : 04
Verificatietype : PAP
Type toegangspunt : default,mms,supl,hipri
APN protocol : IPv4
APN-roamingprotocol : IPv4
APN in-/uitschakelen : APN ingeschakeld
Drager : niet gespecificeerd
Operatortype mobiel virtueel ne.. : Geen
Operatorwaarde mobiel virtueel.. : Niet ingesteld

Dit is toch zoals het moet zijn ??

De email instellingen heb ik exact zoals aangegeven door de provider.

En nogmaals, vanaf het begin tot 6 oktober 's avonds werkte het prima....

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@begintlekkerzo

Kijk het wachtwoord eens na. Als je het precies zo hebt overgetypt heb je misschien het verkeerde wachtwoord ingevuld. Dit moet vodafone zijn.
begintlekkerzo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo !

Ook dat is gedaan... Nog geen resultaat...

Dank je toch,

Ad
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @begintlekkerzo,

Ik zie dat je al de internetinstellingen met ons hebt gedeeld. Kun je ook aangeven welke e-mailsinstellingen je hebt opgegeven? Misschien dat een andere gebruiker/moderator of ik op het Forum een fout kan ontdekken.

Let wel op dat je geen wachtwoorden openbaar plaatst ;). Kijk voor de e-mailinstellingen ook eens op deze site. Je kunt eventueel ook een van onze winkels bezoeken of bellen met de Smartphone Crew om de instellingen desnoods samen door te nemen wanneer het via de site alsnog niet lukt.
begintlekkerzo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marc en anderen,

deze instellingen heb ik opgekregen :

Incoming mail server (POP3): dpwebcp102.doteasy.com
Port: 995
Use SSL: Yes

Outgoing mail server (SMTP): dpwebcp102.doteasy.com
Port: 465
Use SSL: Yes
Password Authentication: Yes

username is het emailadres en het wachtwoord deel ik inderdaad niet 😄

Ik heb het overigens ook met niet-SSL instellingen geprobeerd, ook dat leidt niet tot het gewenst resultaat...

Ad
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @begintlekkerzo,

Dat ziet er in ieder geval goed uit. Heb je deze server misschien ook ingesteld in een andere telefoon of bijvoorbeeld Outlook op een pc of laptop? En komen de mails daar wel binnen?

Je kunt het ook testen via online services zoals bijvoorbeeld mail2web, kijk hiervoor op deze site.

Wanneer je wel e-mails kunt ontvangen in een andere e-mailclient dan kan het zijn dat deze de e-mails vanaf binnenhaalt en vervolgens niet laat staan. In dat geval zie je geen e-mails meer binnenkomen op je telefoon. Zou dat misschien het geval kunnen zijn?

Als laatste zou er nog een probleem met de e-mailclient op je telefoon kunnen zijn, maar de kans hierop is klein. Je kunt bijvoorbeeld wel een andere e-mailclient installeren, deze zijn als app te vinden in de Play Store. Je hoeft deze niet te blijven gebruiken uiteraard, maar als test lijkt me wel handig!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic