Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Overstappen naar Vodafone

Goedemorgen,
Er zijn vast al heel veel verhalen over het overstappen van je mobiele provider naar Vodafone.
Ik ga jullie vertellen hoe ik het beleef om van T-Mobile over te stappen naar Vodafone. Ik ben al sinds 2005 klant bij T-Mobile en ga nu de stap zetten om over te stappen omdat ik ook Ziggo heb en dan is het bij een wat duurder abonnement toch goedkoper dan bij T-Mobile. Zelf met een "vaste" klanten korting die ze me hebben aangeboden bij T-Mobile (dacht eerst even dat het een grap was maar korting van slechts 2,- euro omdat je al jaren klant bent is toch niet echt veel).

Maar goed, ik heb mijn keuze gemaakt en maandagavond mijn gegevens ingevuld, aangegeven dat ik mijn nummer wil behouden en alles netjes doorlopen. Red abonnement met 5,- euro korting en dubbel data, dat gaat zekers goed komen. Ik heb nog wel een hele tijd zitten denken of ik het wel moest doen maar ik ga het avontuur toch maar aan. Netjes een mail ontvangen van Vodafone en nu moet ik geduldig wachten tot mijn huidige provider alle gegevens doorgeeft aan Vodafone en deze zegt me sowieso op de hoogte te houden via sms en/of e-mail.

Daar zit je dan, te wachten.... Tot nu toe ben ik blij met mijn overstap, zodra ik meer info heb dan zal ik dit hier weer schrijven. Wil graag met iedereen delen hoe mijn overstap is gegaan, goed of slecht. Maar ik ga er toch wel een beetje vanuit dat het allemaal goed komt. Tot later!
8 Reacties 8
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Update voor vandaag en ik zou eerlijk zijn over het overstappen. Jawel, daar waar ik bang voor was is dus nu al gebeurd. Vodafone heeft hele andere datum doorgekregen dan ik met T-Mobile heb afgesproken. Ik heb mijn contract afgekocht bij T-Mobile en ik heb netjes een bevestiging ontvangen per mail dat deze per eind juni stopt. En nu krijg ik een smsje dat nummerbehoud naar Vodafone in orde is maar wel pas op eind september :@

Joehoe, ik heb mijn contract afgekocht!! Nou ja, dan maar bellen met Vodafone wat er aan de hand is en wat ik nu moet doen. Een keurige meneer aan de telefoon met als antwoord: wij doen alles met een computer en die zegt dat je contact nog doorloopt en dan is het spijtig maar zo is het nu eenmaal. Hij kan nu alleen nog maar een mail sturen naar nummerbehoud en daar vragen of ze handmatig, ouderwets per telefoon, contact willen opnemen met T-Mobile om via die weg de juiste datum aan te vragen. En zegt mij vervolgens dat het allemaal wel goed gaat komen.

Nu moet ik dus weer wachten op antwoord en hoop dat het nu allemaal wel goed gaat. Ik schrijf mijn aanmelding en ervaring zodat iedereen er van kan leren wat die moet doen als die ook wil overstappen. Mijn ervaring nu is dus alweer dat als je je contract afkoopt bij je oude provider goede afspraken moet maken en dat je dit ook moet kunnen communiceren naar Vodafone (zou handig zijn als er een vinkje bij het contract komt van afkoop contract, je geeft het beestje maar een naampje). Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik alleen hier last van heb en de frustraties langs je bezweten lichaam loopt (ja, het is hier nu wel heel warm en als je dan ook nog dit er bij krijgt en er zelf achteraan moet).

Maar goed, Vodafone is er nu mee bezig en gaat een mailtje sturen en/of bellen met T-Mobile om dit voor mij op te lossen. Ik hou iedereen weer op de hoogte natuurlijk :D;) - Leuk verhaal? Duimpje geven mag natuurlijk altijd 😄

Overigens, ik denk dat dit ook een beetje een fout is van T-Mobile want die zouden mijn abonnement al vrij hebben moeten staan en dat staat het dus niet. Tenministe, dat verwacht ik. Een dingetje om over na te denken 🙂
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Update 31 Mei 2018:
Jawel, het is zo makkelijk om een provider de schuld te geven en dan blijkt het toch allemaal anders te zijn. Wat blijkt nu, het is niet Vodafone die de schuldige is maar T-Mobile. Die hebben gewoon mijn abonnement nog op de oude dag laten staan van verloop en even vergeten om deze te vervroegen omdat ik een afkoop heb gedaan.
Zo zie je maar weer hoe snel je iemand als schuldige kan aanwijzigen en dan blijkt het allemaal net anders te zijn. Nu moet ik nog wel even 48 uur wachten om mijn nummerbehoud opnieuw aan te vragen want zo lang duurt het voor het in alle systemen is opgenomen. Tjonge jonge, lang leven de automatisering, zullen we maar zeggen.
Gelukkig hebben we nog even te gaan, het is nog geen eind Juni. Maar leuk en makkelijker is anders.
Ik hou jullie weer op de hoogte als het er allemaal doorheen komt of als ik weer iets heb wat ik echt kwijt moet. Het is misschien wel een goed moment om te lezen als je ook wil overstappen :D;)
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Eerdere Update dan verwacht...
Als ik nu nog terug zou kunnen dan zou ik het doen! Ik snap niet waarom dit tot een drama moet komen en waarom ik me als klant bezig moet houden en niemand me binnen Vodafone me normaal kan helpen. Foutje nummerbehoud was van T-Mobile, daar kan ik niets meer over zeggen. Maar het advies wat ik dan nu heb gekregen om te doen is echt kant nog wal.
Het leek de klantenservice een goed plan om mijn oude aanvraag te annuleren en dan een nieuwe aanvraag te doen. Alles zou goed komen en ik hoefde me geen zorgen te maken. Het klonk ook zo en heb een opnamen gesprek gehad met deze jongen en toch gaat er iets mis, ik krijg maar geen e-mail van bevestiging binnen dus ik ga nog maar eens bellen met de klantenservice. Dan krijg ik het volgende: Sorry meneer, mijn collega heeft uw nummerbehoud niet geannuleerd voor hij een nieuw contract met u aanging. Daarom krijg ik geen e-mail binnen voor een nieuw abonnement. Maar wat moet ik dan nu doen? De klantenservice gaat mijn nummerbehoud annuleren en dan kan ik, als ik een mail heb ontvangen, opnieuw een abonnement afsluiten door opnieuw naar de klantenservice te bellen.
Dus wat nu, nu heb ik helemaal geen contract meer lopen, geen aanvraag, niets. Mijn nummerbehoud moet nu eerst geannuleerd worden en daar moet ik eerst een mail over krijgen en dan pas kan ik een nieuw abonnement aanvragen. Niet even vragen of ze mij dan kunnen terug bellen, uit service, NOPE! Belt u dan maar weer terug.
Dat was het dan... lang leven de overgang met nummerbehoud door een foutje van de oude provider zit ik nu te wachten en kan ik nu echt helemaal niets meer.
Erg jammer... niet eens echt de fout van Vodafone want het begon bij verkeerde afkoop datum bij T-Mobile maar daarna ging het toch wel mis bij Vodafone en dat had ik niet verwacht. Ik ga nu maar wachten op een mailtje en hoop dat deze ook echt komt, heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen meer in :@
Nogmaals, het is niet aan Vodafone dat er nu zoveel fouten gemaakt worden, het begon bij de andere provider maar daar ben ik nu wel de dupe van. Lees wel vaker online iets over nummerbehoud en dan denk ik, hoe moeilijk kan het zijn. Nou, zo moeilijk dus :@
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
leuk om te lezen dat je je ervaringen met anderen wil delen! Natuurlijk wel jammer dat de overstap niet geheel volgens planning verloopt. Ik heb zojuist van mijn collega Sietske begrepen dat ze hierover contact met je gaat opnemen zodat we het een en ander nogmaals kunnen nakijken.

Hopelijk kunnen we je spoedig als klant verwelkomen! 😄
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Bedankt, heb Sietske zojuist nog even een PM verzonden. Daar staat mijn hele uitleg in en mochten vragen zijn, de nummers staan er bij ????
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Eerlijk is eerlijk, hier weer een update voor overstappen van TM naar Vodafone.
Het valt ook niet mee om over te stappen als een systeem aangepast moet worden naar een nieuw en sneller systeem en dat TM ook niet echt mee heeft gewerkt met nummerbehoud. Maar eerlijk is eerlijk, ze hebben beiden wel hard gewerkt om te zorgen dat het toch allemaal goed gaat komen. Waarschijnlijk kan ik nu zelfs nog eerder over dan verwacht, nog mooier!
Vodafone heeft me nu prima geholpen, met dank aan het webcare team, echt super geweldig! Ik moet nog even een weekend geduldig wachten en dan komt het allemaal wel goed. Zo zie je maar weer dat het niet altijd handig is om in de stress te raken en/of met verschillende mensen te spreken op een verkoop afdeling. Uiteraard begrijp ik wel dat je als nieuwe klant daar even de balen van hebt, wat ik natuurlijk ook had, maar uiteindelijk komt het dan toch goed. Tenminste, daar ga ik nu wel vanuit want zoals ik al zei, ik ben nu geweldig geholpen door het webcare team.
Waarom wil ik mijn ervaring delen? Gewoon omdat ik graag wil laten zien hoe het bij iemand anders gaat. Uiteraard had ik gehoopt bij mijn eerste plaatsing dat ik na een dag kon zeggen dat het allemaal super was gegaan maar dat was niet zo. Dat laat maar weer zien dat het dus ook anders kan verlopen en dat het dan toch allemaal wel goed komt na veel telefoontjes, mail contact en klein beetje hoofdpijn :S
Iedereen een goed weekend gewenst en ik hou natuurlijk iedereen weer op de hoogte.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Einde van mijn overstap naar Vodafone.
Nee, niet dat ik gestop ben om over te stappen, het is nu helemaal rond. De overstap is nu helemaal klaar en dan is mijn verhaal ook klaar maar niet voordat ik vertel hoe het is gegaan. Het heeft even geduurd en eerlijk is eerlijk, zoals ik eerder al schreef, het ligt niet aan Vodafone. Mijn vorige provider heeft met mij doorgenomen op welke datum ik kon overstappen en die heb ik aangehouden. Dat is daar niet goed gecommuniceerd en toen is het bij Vodafone helemaal fout gegaan. Toen mijn vorige provider alles goed heeft geplaatst is het ook allemaal weer goed gekomen en heeft het systeem het goed opgepakt.
Jawel, op dit moment zijn ze ook bezig met een nieuw systeem en dat heeft er ook niet echt aan geholpen dat het allemaal sneller ging. Dat kost tijd en in mijn gevoel ook wat moeite. De klantenservice bij Vodafone heeft natuurlijk wel z'n best gedaan maar begrijp dat sommige ook niet alles weten en dan gaat er het een en ander door elkaar en dat is ook niet bevordelijk. Toen iemand van webcare het heeft opgepakt en alles punt voor punt heeft nagelopen is alles goed gekomen. Moet eerlijk zeggen, die hebben me TOP geholpen en aan vandaag prima op de hoogte gehouden wat er allemaal aan de hand is en wat er gebeurd. Uiteraard zat ik het helemaal weeken dan met spanning en wilde ik graag alles sneller hebben en weten, maar ook ik moest geduld hebben.
Uiteindelijk heeft mijn oude provider me geholpen om toch eerder daar weg te kunnen en heeft Vodafone me geholpen om me zo snel mogelijk aan te sluiten. Morgen is het dan zover en dan ga ik bellen via Vodafone. Dacht het nu nog maar even snel te schrijven want als het goed is gaat de Community even op slot omdat er werkzaamheden zijn.
Zo zie je maar weer dat het allemaal goed komt en ik iedereen Vodafone kan aanraden. Misschien is een bezoekje aan de winkel makkelijker en gaat het sneller maar via de telefoon gaat het ook zeker goed. Mijn nummerbehoud ging even mis door nieuw systeem en wat kleine doorgeef foutjes, maar het is goed gekomen. Daarom kan ik echt iedereen aanreden om gewoon nummerbehoud te nemen 😄 En heb je Ziggo dan krijg je ook nog eens mooie kortingen en dubbel data (dat was een aanbieding in Juni 2018 en voor zo lang het loopt) weet niet hoe lang dit bericht blijft staan, daarom datum. Mocht VodafoneZiggo het willen gaan aanpassen dan maak ik hier geen fouten mee 😄
Super TOP! Ik wil iedereen bedanken voor het lezen en alle Webcare Team leden voor het helpen.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi Serkan,
Het is allemaal goed gekomen en vanaf morgen ben ik klant bij Vodafone 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic