Beantwoord

phishing

  • 27 oktober 2018
  • 7 reacties
  • 415 Bekeken

Hoi, ik krijg vanochtend onderstaand mailbericht binnen...en ik heb geen abonnement bij Vodafone. Te bizar!!
Zie verder ook mailafzender. ik neem aan niet van jullie....
mvgr
VVO

Van: Vodafone [mailto:noreply@nl.myvodafone.com]
Verzonden: zaterdag 27 oktober 2018 9:43
Aan:
Onderwerp: Uw factuur

Beste meneer/mevrouw,

Klik op My Vodafone, log vervolgens in om uw factuur van Vodafone in te zien.
Bedrag en specificaties
Deze maand is uw factuur in totaal € 124,88. De specificaties van de factuur vindt u in My Vodafone.
Overzicht van al uw facturen in My Vodafone
Wilt u een overzicht van al uw facturen of uw persoonlijke instellingen bekijken, ga dan naar vodafone.nl/mijnvodafone om in te loggen in uw account. Dit is uw persoonlijke Vodafone omgeving.
Veelgestelde vragen
Hebt u nog vragen over uw factuur en de betaling ervan, kijk dan op vodafone.nl/factuur. Hier vindt u informatie over veelgestelde vragen zoals: de betalingsmogelijkheden, de factuur online bekijken en hoe u wijzigingen doorgeeft.
Groet,
Team Vodafone
icon

Beste antwoord door Energieboy 29 oktober 2018, 10:22

Hoi @Noujazeg
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Is niets bizar aan hoor. Ik krijg ook mailtjes van de Rabobank en die heb ik niet eens of van de ABN Bank, dat ik mijn pasje moet vernieuwen. Zijn gewoon spam mailtjes die je doen lokken om in te loggen en je gegevens achter te laten. Jij bent dan geen klant dus kan je die lekker verwijderen en afzender aanmerken als spammer. Ben je nu toevallig wel klant en heb je dit niet door dan kan het wel eens verkeerd aflopen.

Maar in jou geval is het gewoon een NIETS mailtje en kan je hem gewoon lekker verwijderen. Je bent geen klant, no problem! En als je wil dan kan je de mail ook nog doorsturen naar phishing@vodafone.nl. Lees er meer over op deze topic: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/mobiel-spam-phishing-78086
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Noujazeg
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Is niets bizar aan hoor. Ik krijg ook mailtjes van de Rabobank en die heb ik niet eens of van de ABN Bank, dat ik mijn pasje moet vernieuwen. Zijn gewoon spam mailtjes die je doen lokken om in te loggen en je gegevens achter te laten. Jij bent dan geen klant dus kan je die lekker verwijderen en afzender aanmerken als spammer. Ben je nu toevallig wel klant en heb je dit niet door dan kan het wel eens verkeerd aflopen.

Maar in jou geval is het gewoon een NIETS mailtje en kan je hem gewoon lekker verwijderen. Je bent geen klant, no problem! En als je wil dan kan je de mail ook nog doorsturen naar phishing@vodafone.nl. Lees er meer over op deze topic: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/mobiel-spam-phishing-78086
Reputatie 6
Hoi @Noujazeg,

Bedankt voor je melding! Het phishing bericht dat jij stuurt, staat ook al vermeld in het phishing topic dat Energieboy noemt.

Groetjes,
Reputatie 2
Badge +1

Reputatie 7
Badge +17
Oh jee @Bertusje,
Jij ook al een phising smsje ontvangen.
Ze zijn wel lekker bezig zeg... en volgens mij heb je net eens Vodafone, toch?
Reputatie 2
Badge +1
@Energieboy Ik vond een waarschuwing op de Consumentenbond community, ze hadden ineens veel meldingen vanochtend via hun webcare en 1 stond al hier, maar deze zag ik nog niet, vandaar.
Reputatie 7
Badge +17
Oh, zo :)
Ze zijn lekker bezig met al die Phising smsjes.
Laten we hopen dat niemand deze sms serieus neemt en hier op de community komt kijken of contact opneemt met de klantenservice van Vodafone.
Topic gesloten.