Noujazeg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

phishing

Hoi, ik krijg vanochtend onderstaand mailbericht binnen...en ik heb geen abonnement bij Vodafone. Te bizar!!
Zie verder ook mailafzender. ik neem aan niet van jullie....
mvgr
VVO

Van: Vodafone [mailto:noreply@nl.myvodafone.com]
Verzonden: zaterdag 27 oktober 2018 9:43
Aan:
Onderwerp: Uw factuur

Beste meneer/mevrouw,

Klik op My Vodafone, log vervolgens in om uw factuur van Vodafone in te zien.
Bedrag en specificaties
Deze maand is uw factuur in totaal € 124,88. De specificaties van de factuur vindt u in My Vodafone.
Overzicht van al uw facturen in My Vodafone
Wilt u een overzicht van al uw facturen of uw persoonlijke instellingen bekijken, ga dan naar vodafone.nl/mijnvodafone om in te loggen in uw account. Dit is uw persoonlijke Vodafone omgeving.
Veelgestelde vragen
Hebt u nog vragen over uw factuur en de betaling ervan, kijk dan op vodafone.nl/factuur. Hier vindt u informatie over veelgestelde vragen zoals: de betalingsmogelijkheden, de factuur online bekijken en hoe u wijzigingen doorgeeft.
Groet,
Team Vodafone
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Noujazeg
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Is niets bizar aan hoor. Ik krijg ook mailtjes van de Rabobank en die heb ik niet eens of van de ABN Bank, dat ik mijn pasje moet vernieuwen. Zijn gewoon spam mailtjes die je doen lokken om in te loggen en je gegevens achter te laten. Jij bent dan geen klant dus kan je die lekker verwijderen en afzender aanmerken als spammer. Ben je nu toevallig wel klant en heb je dit niet door dan kan het wel eens verkeerd aflopen.

Maar in jou geval is het gewoon een NIETS mailtje en kan je hem gewoon lekker verwijderen. Je bent geen klant, no problem! En als je wil dan kan je de mail ook nog doorsturen naar phishing@vodafone.nl. Lees er meer over op deze topic: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/mobiel-spam-phishing-78086

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Noujazeg
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Is niets bizar aan hoor. Ik krijg ook mailtjes van de Rabobank en die heb ik niet eens of van de ABN Bank, dat ik mijn pasje moet vernieuwen. Zijn gewoon spam mailtjes die je doen lokken om in te loggen en je gegevens achter te laten. Jij bent dan geen klant dus kan je die lekker verwijderen en afzender aanmerken als spammer. Ben je nu toevallig wel klant en heb je dit niet door dan kan het wel eens verkeerd aflopen.

Maar in jou geval is het gewoon een NIETS mailtje en kan je hem gewoon lekker verwijderen. Je bent geen klant, no problem! En als je wil dan kan je de mail ook nog doorsturen naar phishing@vodafone.nl. Lees er meer over op deze topic: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/mobiel-spam-phishing-78086
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @Noujazeg,

Bedankt voor je melding! Het phishing bericht dat jij stuurt, staat ook al vermeld in het phishing topic dat Energieboy noemt.

Groetjes,
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oh jee Bertusje,
Jij ook al een phising smsje ontvangen.
Ze zijn wel lekker bezig zeg... en volgens mij heb je net eens Vodafone, toch?
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Energieboy Ik vond een waarschuwing op de Consumentenbond community, ze hadden ineens veel meldingen vanochtend via hun webcare en 1 stond al hier, maar deze zag ik nog niet, vandaar.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oh, zo 🙂
Ze zijn lekker bezig met al die Phising smsjes.
Laten we hopen dat niemand deze sms serieus neemt en hier op de community komt kijken of contact opneemt met de klantenservice van Vodafone.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic