Beantwoord

pincode voor ontgrendelen sim netwerk

  • 13 juli 2018
  • 6 reacties
  • 912 Bekeken

ik heb zelf een nieuwe telefoon gekocht, mijn vader die niet heel goed is met nieuwe technologie enz wilde dan wel mijn oude smartphone hebben want hij heeft zelf nog een oude nokia.

ik heb dus mijn oude mobiel fabrieksinstellingen terug gezet, alle informatie ingevuld etc. zijn simkaart erin gedaan PIN ingevoerd, maar na de goede pincode ingevoerd te hebben kreeg ik een melding "pincode voor ontgrendelen sim netwerk" heb de puk en pincodes geprobeerd maar niks werkt, online kan ik er ook niks over vinden

hoop dat jullie wat meer weten
icon

Beste antwoord door Energieboy 14 juli 2018, 07:28

Hoi @madlyaza ,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Weet jij ook of het toestel al simlock vrij was toen je deze had gekocht met of zonder abonnement of dat het toestel pas later en sim lock vrij slot had? En werkt het misschien om en andere simkaart erin te doen om dit te testen? Dat betekent dat je telefoon niet simlockvrij is en een unlockcode nodig hebt. Hier kun je hem opvragen: https://www.vodafone.nl/support/toestel/pukcode-en-simlock.shtml

Je moet dus een unluckcode aanvragen voor het toestel!
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @madlyaza ,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Weet jij ook of het toestel al simlock vrij was toen je deze had gekocht met of zonder abonnement of dat het toestel pas later en sim lock vrij slot had? En werkt het misschien om en andere simkaart erin te doen om dit te testen? Dat betekent dat je telefoon niet simlockvrij is en een unlockcode nodig hebt. Hier kun je hem opvragen: https://www.vodafone.nl/support/toestel/pukcode-en-simlock.shtml

Je moet dus een unluckcode aanvragen voor het toestel!
ik weet niet off de telefoon simlock vrij is, en hoe moet ik die code opvragen als ik geen sms kan krijgen op de mobiel?

ik heb ook geen 2de simkaart om te testen mijn eigen is namelijk een nano-sim dus die past er niet in
Reputatie 7
Badge +17
Alle toestellen die na november 2014 zijn gemaakt, hebben geen simlock. Hiervoor heb je dus geen unlockcode nodig. Mocht dit het geval zijn dan heb je dus geen Unluck code meer nodig. Beste is dat je dan even langs een winkel gaat. Als je zelf niet kan testen met een tweede sim-kaart.
dus gewoon even langs by een vodafone winkel? zal ik dat wel even doen hoop dat ze me daar kunnen helpen
Reputatie 7
Badge +17
Ja, dat is denk ik het beste idee om te doen.
Succes!
Je kunt dit ook natuurlijk opvragen via mijn collega's via Twitter, Facebook of via de chat. Zij zullen dan een onderzoek aanmaken om hem op te vragen bij de fabrikant.
Hiervoor hebben wij het volgende nodig:
- Type en merk toestel
- Imei nummer
- evt nummer waar het toestel bij gekocht is
- emailadres en mobiel nummer waarop je bereikbaar bent.

Laat je weten of het gelukt is?