dewylara

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Play service services

Mijn play store doet het niet meer. Dit is al de 2de keer in 2 maanden. Ik krijg de melding dat google play service niet is gedownload.
Maar ik kan deze ook niet downloaden zonder de play store.

Al mijn apps zijn verdwenen van mijn telefoon.
Alle chace zijn geleegd/ telefoon meerdere keren opnieuw opgestart.

Iemand nog tips? Ik heb een samsung note 3.
8 Reacties 8
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
Probeer eens de cache te legen van zowel de play store als de play services. (Instellingen>Apps>Play Store/Services)

In de meeste gevallen verhelpt dit het probleem.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@dewylara , heeft het antwoord van Farid geholpen?
raceduck

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Toevallig stond hierover pas een stuk op Android Planet
Hier de link naar het stukje http://www.androidplanet.nl/tips/apps-updaten-lukt-niet/

Forum mod's als links naar andere sites niet mogen dan hoor ik dat graag maar probeer zo @dewylara te helpen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@raceduck , geen probleem. Informatieve en veilige links zoals deze zijn toegestaan. Bedankt voor het delen!
Annemietje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sinds enkele dagen werkt de play store niet meer. het lijkt erop dat dit na n software update is. inloggen kan ik ook niet. daarna cache en geschiedenis geleegd. nog steeds geen verandering. nu mijn google account op andere gsm weer geopend en daar werkt al.
ik heb geprobeerd om de gsm te resetten, dmv de homeknop, volumeknop en uitknop tegelijkertijd in te drukken. dan krijg ik een blauw scherm, waarin gezegd wordt dat er iets gedownload wordt, maar dit gebeurt niet. wat kan ik nu nog doen? thanks alvast!
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Annemietje,

Wat balen dat de Google Play Store niet meer werkt. Je zou de update eens kunnen verwijderen Ga hiervoor naar Instellingen > Applicaties. Je komt dan uit bij een lijst met alle apps die je hebt geïnstalleerd. Selecteer vervolgens Google Play Store. Daarna kun je kiezen voor 'updates verwijderen'.
Mocht dit niet helpen, dan kun je je toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Houd er dan wel rekening mee dat je een backup maakt van al je gegevens.
Annemietje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je antwoord. Uiteindelijk heb ik inderdaad de gsm teruggezet naar fabrieksinstellingen en tot mijn positieve verbazing was alles o mijn Google account opgeslagen. Dus nu werkt alles weer zoals het hoort!! Alles is teruggezet zoals het stond!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Annemietje, bedankt voor je reactie. Fijn dat alles nu weer werkt zoals het hoort. Het klopt dat een gedeelte wordt opgeslagen in je Google account. Helaas niet alles, maar wel veel! Ik zal dit topic nog even laten staan voor het geval anderen er ook last van hebben of krijgen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic