bliek1

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

PlayMore wekelijkse éenmalige internetdienst afmelden lukt niet

Zaterdag 16/12 (18.43) ontving ik van Vodafone een sms dat ik geabonneerd ben op PlayMore, kosten €5 per week, downloaden van apps en games, en dat ik kan afmelden via payinfo. Direct gedaan 16/12 (18.46) en hiervan ook een sms ontvangen met de bevestiging van de afmelding.

Vandaag 23/12 (18.55) precies een week later en wederom zonder dat ik mijn telefoon in mijn handen heb ontvang ik weer een sms van Vodafoon. Ditmaal dat ik €5 heb betaald voor mijn abonnement op PlayMore. Met daarbij de opmerking afmelden via www.payinfo.nl. Direct weer geprobeerd af te melden via payinfo.nl maar ditmaal zonder resultaat. Ik blijk namelijk niet geabonneerd te zijn. Payinfo.nl meldt: "U heeft geen abonnement op betaalde mobiele internet diensten. Kijk hiernaast voor SMS diensten." En het betreft ook geen SMS-Dienst.
Wel staat er bij betalingen dat ik zowel vandaag om 18.55 en op 16/12 om 18.43 €5 betaald heb. Bij de details staat bij bij beide data onder het kopje "Soort transactie": "Eenmailige aankoop"

Vodafone, hoe kan ik dit stoppen? Hoe krijg ik 2x €5 terug?
Ik hoop snel wat te horen.


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pela

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Ik had een klacht bij Vodafone ingediemd. Ik moest wel even op antwoord wachten maar als coulance is het gehele bedrag vergoed.

Bekijk in context

30 Reacties 30
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi bliek1,

Ik zie dat je je vraag ook al gesteld hebt via Facebook. Ben je inmiddels geholpen? 🙂
bliek1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee helaas nog niet. Wel ontving ik afgelopen zondag wederom een sms van Vodafone dat mijn abonnement op Playmore beeindigd is. Ik heb zowel via messenger als via het klachtenformulier contact. Messenger verwijst naar het klachten formulier via myvodafone, dat ik zaterdag met het zelfde bericht heb geinformeerd. Hierop heb ik nog steeds geen bericht gehad.
Op payinfo.nl staat dat het tweemaal een eenmalige aankoop betreft. Maar ik heb geen aankoop gedaan....maar Vodafone maakt dat bedrag helaas wel over. Kan Vodafone deze betalingen stopzetten en terug vorderen? Ik vermoed dat het gewoon doorgaat.

16/12 18.43 sms vodafone, dat ik geabonneerd ben op playmore. Kosten zijn EUR 5,00 per week
16/12 Direct opgezegd via payinfo.nl. Dit lukte.
16/12 18.46 sms vodafone, dat mijn abonnement op playmore is gestopt.
23/12 18.55 sms vodafone, dat ik EUR 5,00 betaald heb voor mijn abonnement op playmore
23/12 Afmelden op of via payinfo.nl is op geen enkele manier mogelijk
24/12 11.22 sms vodafone, dat mijn abonnement op playmore is gestopt.

In de sms berichten van vodafone wordt consequent gesproken over een abonnement, terwijl payinfo.nl aangeeft dat het tweemaal een eenmalige aankoop betreft. Daarbij lijkt de beeindiging een wassenneus omdat op zaterdag 23/12 ook na beeindiging wederom een aankoop is gedaan. Dit voelt niet goed en ik verwacht eigenlijk op zaterdag wederom een sms van vodafone dat er weer een betaling is gedaan of dat ik ben geabonneerd (het zijn dus steeds verschillende sms'jes met verschillende inhoud).
Hoor graag nog van jullie.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
bliek1, wacht even de reactie af van je bericht op het klachtenformulier. Via het Forum kunnen we dit niet voor je nakijken. Het topic zal dan ook binnenkort worden gesloten.
bliek1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik en wellicht ook andere forumleden, ben wel benieuwd naar jullie algemene houding tegenover dit soort diensten. Een reactie hierop vind ik wel passen op een forum. Of een uitleg hoe zoiets werkt. Bv. waarom is de inhoud van de sms-jes verschillend. Hoe is zoiets ontstaan en is er een rechtsgeldigheid van dit soort diensten. Er wordt namelijk niets geleverd?

Dat zijn voor forumleden interessante vragen. Voor mij overigens ook.
Groet,
Anco
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
bliek1, op https://www.payinfo.nl/gedragscodes vind je de gedragscodes waar de aanbieders aan moeten voldoen. Als je merkt dat een aanbieder zich daar niet aan houdt dan kun je het formulier op My Vodafone gebruiken om een klacht in te dienen. Wij gaan dan ons best doen om de misleidende sms- of internetdienst op te sporen en uit de lucht te krijgen. In de gedragscodes zie je dus stapsgewijs hoe dit werkt en waar de inhoud van de sms'jes bijvoorbeeld aan moet voldoen. De aanbieders kunnen dus zelf sms'jes opstellen, zolang het aan de regels voldoet. In onze algemene voorwaarden (waar je meer akkoord gaat bij het aangaan van een abonnement) staat overigens ook een artikel over contentdiensten.
bliek1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ok, maar de sms-en komen van vodafone en zijn niet consequent. Hier laat ik het maar even bij en wacht nog op de reactie van de ingediende klacht.
Maus7766

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lijkt me niet zo verstandig dit topic in het slot te gooien. Ik baal namelijk als een stekker dat ik wekelijks 5 Euro over de balk heb gegooid gedurende een week of 6, 7. Ik had het niet in de gaten. De telefoon stond uit, omdat ik er meer dan een heb. Bovendien was het vakantietijd en was ik verder ook nog eens heel druk. Hoe dan ook: niet meer naar de telefoon omgekeken, todat ik deze week ontdekte dat dit niet een of andere eenmalige actie is...
Naar mijn weten heb ik nergens om gevraagd en ben ik ook niet bij mijn volle verstand ergens lid van geworden. Dat nummer waarop dit gebeurt is een puur zakelijk nummer. Op die telefoon worden geen spelletjes gespeeld.
Bovendien verwijst Marc naar een formulier-link, maar die blijkt dood.
Ik heb vanmiddag contact opgenomen met PlayMore en op hun verzoek een mail gestuurd met daarin een omschrijving van mijn probleem + het verzoek dit alles met onmiddellijke ingang te stoppen. Terugkijkend op mijn telefoon zie ik tot mijn verbazing dat ik niet alleen op kosten word gejaard door PlayMore, maar ook door clubs als IZEPLAY en TotalGamingSite... Dus heb ik ook al 2x in een week een afrekening gehad. Dit moet niet gekker worden.

Hoe in vredesnaam kom ik hier van af??? Dit moet ECHT STOPPEN!!!
bliek1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Voor mij hetzelfde. Wel een restitutie ontvangen, geen uitleg of iets. Vodafone deed het uit coulance. Bij mij betrof het slechts 2 weken.
bliek1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Eens, dit zou niet moeten mogen. Playmore wordt gerund door (waarschijnlijk) twee heren in een kantoor in den Haag. Ik geloof BV M45, vernoemd naar het het nummer van de unit die ze huren. Providers zouden de mogelijkheid moeten bieden deze diensten uit te schakelen.
Pela

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Ook ik krijg sms jes van playmore. De Vodafone helpdesk gebeld en het zou geblokkeerd zijn. Echter 2 dagen later, vandaag, krijg ik er weer een. Ik heb me nergens voor opgegeven maar tot op heden zijn de kosten naar € 15,00 opgelopen.
Maus7766

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Afgelopen week met Vodafone gebeld. Daar mijn frustraties neergelegd. Wel in nette bewoordingen overigens 🙂
De dienstdoende Call Centre medewerker (Ton) was mij zeer behulpzaam en leidde mij naar https://www.payinfo.nl/. Daar kun je al je "abonnementen" blokkeren. Dat heb ik meteen gedaan. Tot op vandaag geen SMS-melding meer gehad van afschrijvingen. Keep my fingers crossed!
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Pela,

Zijn de diensten geblokkeerd via Payinfo.nl? Dit kun je zelf controleren.
Zo niet, dan kun je ze via die site alsnog blokkeren.
Pela

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
De blokkade was al actief maar toch weer een sms gekregen. Inmiddels staat deze ook uit bij de helpdesk.
bliek1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik kon eveneens, na mijn eerste sms van Vodafone over de betaaldienst van Playmore, afmelden via Payinfo. Na de tweede aanmeldings-sms, een week later, kon dit niet meer. Vodafone heeft uit "coulance" twee betalingen teruggestort.
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is fijn om te lezen bliek1 dat Vodafone het heeft gecrediteerd.
Pela

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb ook contact gehad en een klacht bij Vodafone neergelegd. Even afwachten wat de reactie is.

Peter
DavidBPrins

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Anco,

kun je mij vertellen of hier nou een correcte uitleg voor is gekomen.
Ik tref deze nergens?

alvast bedankt voor je reactie.

Groet,
David
DavidBPrins

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Marc,

ik zie in jou reply een deel van de reactie staan welke niet klopt.
Kun je mij een heldere uitleg geven over hoe dit zou gaan en wat een klant zou moeten doen en wat de rol van vodafone is of zou moeten zijn ?

alvast bedankt voor je reactie,
groet,
David


DavidBPrins

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Maus,

kun je mij misschien vertellen hoe dit is opgelost?
Ik krijg maar geen correcte antwoorden op mijn vragen hierover?

veel dank alvast ,
Groet,
David


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic