rainbow1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid simkaart geblokkeerd

Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden een simpele prepaid telefoon gekocht voor noodgevallen, mocht mijn primaire telefoon het opgeven of iets dergelijks.

Vandaag was het zo ver, dus ik pak mijn prepaid telefoon uit de kast (waar die al die tijd uitgeschakeld heeft gelegen) om iemand te bellen, en nu doet die het niet! Als ik "1200" probeer te bellen zegt die "Emergency calls only", en als ik "*101#" probeer, krijg ik "No network".

Heb ik dus niet veel aan, zo'n telefoon voor nodgevallen!

Waar komt dit door, en wat kan ik hier aan doen? Worden prepaid SIMs soms uitgeschakeld als ze een tijd niet gebruikt worden ofzo?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hej! rainbow1,

Je laatste zin maakt het inderdaad gelijk. Als en simkaart voor en bepaalde tijd niet wordt gebruikt wordt deze automatisch geblokkeerd waardoor er dus geen gebruik meer is aan de simkaart. Dat nummer zal zich over en aantal jaar weer openbaren en gaat nu eigenlijk in de rust mode.

Bekijk in context

5 Reacties 5
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hej! rainbow1,

Je laatste zin maakt het inderdaad gelijk. Als en simkaart voor en bepaalde tijd niet wordt gebruikt wordt deze automatisch geblokkeerd waardoor er dus geen gebruik meer is aan de simkaart. Dat nummer zal zich over en aantal jaar weer openbaren en gaat nu eigenlijk in de rust mode.
rainbow1
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste SamsungExpert,

Dank je wel voor je antwoord. Betekent dit dat er niets meer mogelijk is? Dat ik deze SIM kaart nu gewoon kwijt ben en er niets meer aan gedaan kan worden? Dat zou ik namelijk wel erg jammer vinden. Heb er wel gewoon geld voor betaald natuurlijk, en ging er ook wel van uit dat ik hem kon "bewaren" voor noodgevallen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Helaas ben je deze ook echt kwijt rainbow1. Als er voor en bepaalde tijd geen activiteit meer is op de simkaart dan zal deze zichzelf blokkeren en uitschakelen na enkele jaren zal dat bepaalde nummer weer in gebruik komen.
rainbow1
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Okee, bedankt voor de antwoorden. Als ik een nieuwe koop, zal ik hem wel af en toe even aan zetten en 1200 ermee bellen om te zorgen dat die actief blijft. Is dat genoeg, of moeten er echt andere, externe nummers mee gebeld worden ook?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hey rainbow1,

Het is ook belangerijk om op te waarderen zo laat je zien dat je nog steeds gebruik maakt van de simkaart.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic