GuusB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid uitgeschakeld, abonnement niet aan gezet.

In december 2017 werd ik gebeld door een medewerker van Vodafone die op grond van mijn aanschafgedrag van prepaid beltegoed meende dat een abonnement van 11 euro per maand voor mij een goed alternatief zou zijn. Ik liet me daartoe overhalen omdat vooral gebruikmaken van prepaid mobiel internet niet zo erg praktisch was. Ik gaf telefonisch de nodige gegevens door alsmede het bankrekeningnummer waar de bedragen vanaf geschreven moesten worden. 3 dgn later (dat was omstreeks 22 december) werd mijn prepaidfaciliteit afgesloten. Ergens in Januari (!) mocht ik vervolgens een koerier ontvangen met het nieuwe SIM-kaartje (ik zat toen al enkele weken zonder telefoonservice) die mij toen mededeelde dat ik even 0.01ct moest pinnen van het door mij opgegeven rekeningnummer. Dat hadden ze er helaas tevoren niet bij verteld. Het probleem is nl. dat ik gezien het gebruik van deze rekening, hiervoor geen pinpas. Als bij het afsluiten van het abonnement mij verteld was, dat ik een cent moest pinnen had ik een rekening opgegeven waarvan ik wel een pinpas heb. De koerier ging zodoende onverrichter zake weer weg met medeneming van het SIM-kaartje. Ik had zodoende nog altijd geen telefoonservice en belde geïrriteerd naar Vodafone. Een vriendelijke meneer aan de lijn was wel enigszins verbaasd dat de prepaid faciliteit uitgezet was voordat de SIMkaart was afgeleverd, maar kon ter verklaring in het systeem zien dat het abonnement al vanaf 21 december 2017 liep. Excuses, excuses, heel vervelend allemaal, maar hij zou vragen of er toestemming kon worden gegeven om het abonnement te gaan laten werken via mijn huidige SIMKaart (leek mij sowieso een duurzamere oplossing dan iemand met een Sprinter god mag weten waarvandaan mij een SIMkaartje aan de deur te brengen). Het kon wel even duren, zei hij er nog bij. Nou dat klopt inderdaad. Vele telefonische pogingen later waarbij meestal de wachttijd dusdanig was, dat ik noodgedwongen moest opgeven heb ik nog altijd geen telefoonservice. Het abonnement loopt officieel al vanaf 21 december 2017, maar ik heb daar dus toe nu toe nog helemaal niets aan gehad. De prepaidfaciliteit laten bestaan had Vodafone meer opgeleverd want thans ben ik de afgeschreven bedragen aan het storneren en verdienen ze aan mij helemaal niets.
Laatst weer eens een poging gedaan te bellen met de klantenservice en na 24 minuten er de brui maar weer aan gegeven. Vervolgens mijn heil proberen te zoeken in mijnvodafone maar om een account aan te maken moet er een SMS gestuurd worden naar de toepasselijke mobiele telefoon. Maar zonder service kan dat dus niet!
Laatste redmiddel is dit Forum. Misschien dat er nu dan eindelijk eens iemand kan zorgen dat ik gewoon weer kan bellen en mobiel kan internetten. Zo niet, dan zullen de maandelijkse afschrijvingen gestorneerd blijven worden net zo lang totdat er iemand contact met mij opneemt. Money talks, dus misschien helpt dat wel.

groeten, Guus
2 Reacties 2
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Welkom op de community!

Ik lees dat er heel veel mis gaat bij je en kan me dan ook goed voorstellen dat je er klaar mee bent.
Via de community heb ik helaas geen mogelijkheid om in de systemen te komen wegens privacy redenen.
Hierdoor kan ik het dan ook vanuit hier niet voor je oppakken. Kun je ons een berichtje sturen via de chat, Facebokk of Twitter? Mijn collega's kijken graag met je mee hiervoor om te achterhalen waarin het mis gaat etc.
Ik hoop voor je dat het snel opgelost is..
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Gaat niet via de community, topic hierom gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic