Brandon van Ver

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem

Beste Vodafone,
ik zit al 2 weken met een telefoon die het niet doet dus ik kan niet bellen smsen en 4g doet het ook niet wat kan ik hier aan doen

met vriendelijke groet,
brandon van Verseveld
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Brandon van Verseveld

Welkom op de community!

Ik kan me voorstellen dat je ook bereikbaar wilt zijn met je telefoon. Echter moeten we eerst gaan uitsluiten waaraan het ligt voordat we kunnen zeggen wat er gedaan dient te worden. Om het uit te sluiten kun je de volgende stappen doorlopen:

Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.

* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Zie hiervoor de instructie van Energieboy 🙂
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml of eens de stappen doorlopen op onze netwerkcheck https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml


Werken de bovenste stappen nog niet en wijst de kruistest uit dat het aan het toestel ligt, dan raad ik aan om het toestel te repareren. Laat je weten of het gelukt is?

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Brandon van Verseveld
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Jeetje, dat is wel lang, 2 weken een niet goed werkende telefoon.
Heb je je sim-kaart al in een andere telefoon geprobeerd te stoppen om te kijken of die het daar wel in doet? Of eventueel bij instellingen -> Mobiel Netwerk en je provider handmatig omzetten naar een andere provider en dan weer terug zetten op die van Vodafone.

Vaak wil dit nog wel eens helpen en kan je weer gewoon gebruik maken van je toestel. Maar als je sim-kaart het in een ander toestel het wel doet en het handmatige doet het niet dan zou je nog kunnen proberen om een ander sim-kaartje in je toestel te stoppen en zien of die het wel doet.

Lukt dit nu echt helemaal niet, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone en vraag of ze daar je nummer een x kunnen resetten. Wie weet wil dat wel helpen?!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Brandon van Verseveld

Welkom op de community!

Ik kan me voorstellen dat je ook bereikbaar wilt zijn met je telefoon. Echter moeten we eerst gaan uitsluiten waaraan het ligt voordat we kunnen zeggen wat er gedaan dient te worden. Om het uit te sluiten kun je de volgende stappen doorlopen:

Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.

* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Zie hiervoor de instructie van Energieboy 🙂
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml of eens de stappen doorlopen op onze netwerkcheck https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml


Werken de bovenste stappen nog niet en wijst de kruistest uit dat het aan het toestel ligt, dan raad ik aan om het toestel te repareren. Laat je weten of het gelukt is?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic