markbase

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Probleem met Dual-Sim in Samsung S9

Hi allen,

Ik heb 2 Simkaarten in mijn telefoon, 1 van het werk en 1 prive. Het is een tijd goed gegaan, maar de laatste tijd krijg ik steeds vaker de melding: Geen Sim-kaart geplaatst:

Dan is de Simkaart van mijn werk ineens 'offline' en heb ik alleen mijn prive-sim nog. Na opnieuw opstarten doet hij het vaak weer een tijdje, maar soms gaat hij gelijk weer 'offline'. Het is echt random, want af en toe gaat het een paar dagen goed en soms moet ik hem 5x opnieuw opstarten per dag.

Dit is ontzettend vervelend, zeker omdat ik soms ineens niet bereikbaar ben voor mijn werk. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Het gebeurd altijd met mijn werk-sim (KPN), nooit met mijn privé Sim (Vodafone). Ligt het aan het toestel of aan mijn Samsung?

Alvast bedankt!

Mvg. Mark
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
In dit geval raad ik je aan om eens een kruistest te doen markbase
Hierbij gaat jouw kpn simkaart in een ander toestel en een werkende in de Samsung.
Hierdoor kun je uitsluiten waar het probleem ligt.
Je kunt dit zowel in een Vodafone winkel doen als een Kpn winkel (weet niet zeker of zij dit ook doen, maar denk het wel).

Is de simkaart, dan dien je het simkaartje te vervangen. Ik neem aan dat dit ook via een winkel van KPN kan. Is het toestel defect dan moet het gerepareerd worden.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
In dit geval raad ik je aan om eens een kruistest te doen markbase
Hierbij gaat jouw kpn simkaart in een ander toestel en een werkende in de Samsung.
Hierdoor kun je uitsluiten waar het probleem ligt.
Je kunt dit zowel in een Vodafone winkel doen als een Kpn winkel (weet niet zeker of zij dit ook doen, maar denk het wel).

Is de simkaart, dan dien je het simkaartje te vervangen. Ik neem aan dat dit ook via een winkel van KPN kan. Is het toestel defect dan moet het gerepareerd worden.
markbase
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Steven,

Bedankt voor je reactie! Dat is helemaal waar, alleen soms heb ik er ook een week geen last van dus dat is wel lastig testen op zich... Ga er toch eens mee aan de slag. Nogmaals bedankt voor jouw antwoord, Top!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Graag gedaan! Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic