ormeijer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met opladen Sony Xperia Z blijkt al lang bekend te zijn

WAARSCHUWING!!!!!

Me suf ergeren aan Sony en Vodafone. Een dikke drie maanden geleden heb ik een Sony Xperia Z gekocht. Na een maand kreeg de telefoon al problemen met opladen. Na twee maanden ging het pinnetje waar je de oplader op aansluit los zitten. Ik ben toen naar een telefoonwinkel geweest en daar brak het pinnetje helemaal af. Ik heb de telefoon naar Vodafone gestuurd en wat blijkt? Ze zeggen dat de beschadiging niet binnen de garantietermijn valt en dat de beschadiging mijn schuld is. Dit terwijl ik normaal met de telefoon ben omgegaan. Reparatiekosten: 375,00!!!!!!!!!!!!!!! Ik weiger dit omdat ik zeker weet dat het niet mijn fout is. Heel toevallig ziet een vriendin van mij op de site van de Consumentengids een artikel over dit probleem bij de Sony Xperia Z.

Al honderden eigenaren van een dergelijke telefoon hebben dezelfde klachten.........allemaal problemen met opladen, pinnetje gebroken, de telefoon laad niet op enz!!!!!!!

Sony en Vodafone weigeren om de hand in eigen boezem te steken en verantwoordelijkheid te dragen voor fouten in het toestel waar de consument niets aan kan doen.

Heb je dergelijke problemen meld je dan bij de CONSUMENTENGIDS, Zij bundelen dergelijke klachten en doen erg hun best om te zorgen dat beide multinationals hun verantwoordelijkheid nemen.

Op dit moment zit ik met een kapotte telefoon, een duur abonnement en verder.....niets!!!!!!!!!!

4 Reacties 4
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Ormeijer,

Allereerst welkom op het forum.

Deze problemen zijn inderdaad bekend. Kan het zo zijn dat de extra schade - het afbreken van het pinnetje in de winkel - de reden is dat je toestel niet meer onder garantie gerepareerd kan worden? Hierdoor wijkt de schade namelijk wel af van de algemene klachten die bekend zijn over dit issue.
ormeijer
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo.

De garantie was nog geldig.

Hartelijke groet, Onneke
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Onneke, ok, in dat geval zou ik contact opnemen met de klantenservice om te vragen wat de exacte reden van het buiten de garantie vallen van het defect was. Er zijn inderdaad problemen bekend maar dat wil niet zeggen dat per definitie daarom elk gelijkaardig defect onder de garantie valt. Maar, samen met de klantenservice moet de exacte reden te achterhalen zijn toch? Blijkt dan dat per ongeluk een defect dat toch onder garantie had moeten vallen daar niet onder valt, dan wordt die vergissing hersteld. Is er een speciale reden waarom, ook met de bekende informatie, het defect nog steeds buiten de garantie valt, dan is dat tenminste helder.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, problemen zijn verholpen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic