Darkentrophy

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen na update Android 7.0

Update: door

Ik heb sinds dat ik mijn Galaxy S7 Edge heb geupdate naar Android 7.0 de volgende problemen:

Scherm geeft paars/zwarte strepen aan de onderkant en zijkanten bij scrollen.
Ik heb geprobeert om de display settings aan te passen tussen FHD/QHD en blauw licht filteren aan/uit te zetten.
Bij sommige instellingen worden de paars/zwarte strepen meer, en sommige iets minder.

Ook heb ik het idee dat het scherm doffer is geworden sinds de update, en dat de kleuren niet meer zo mooi zijn als daarvoor.

Ook is mijn batterij nu na 18uur al leeg! waar ik voorheen bijna 2 dagen met de batterij deed.

Al met al ben ik dus totaal niet blij met deze update, is er een optie voor mij om te downgraden?

Ik heb sinds dat ik mijn Galaxy S7 Edge heb geupdate naar Android 7.0 de volgende problemen:

Scherm geeft paars/zwarte strepen aan de onderkant en zijkanten bij scrollen.
Ik heb geprobeert om de display settings aan te passen tussen FHD/QHD en blauw licht filteren aan/uit te zetten.
Bij sommige instellingen worden de paars/zwarte strepen meer, en sommige iets minder.

Ook heb ik het idee dat het scherm doffer is geworden sinds de update, en dat de kleuren niet meer zo mooi zijn als daarvoor.

Ook is mijn batterij nu na 18uur al leeg! waar ik voorheen bijna 2 dagen met de batterij deed.

Al met al ben ik dus totaal niet blij met deze update, is er een optie voor mij om te downgraden?

9 Reacties 9
Anonymous
Niet van toepassing
Hoi Darkentrophy
Het scherm wordt inderdaad minder fel doordat standaard de schermresolutie door de update omlaag wordt gezet. Echter heb ik zelf ook de update gedaan en ervaar ik niet de paarse randen die je beschrijft. Als eerste zou je het toestel eens via de gewone instellingen terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen. Maak natuurlijk wel een backup. Vervolgens kun je daarna een hard reset doen mocht het nog niet verholpen zijn.

Darkentrophy
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Reset van instellingen & factory default geprobeert.
Beiden losten niets op.

Ik heb afgelopen zaterdag mijn mobiel via de vodafone winkel laten opsturen.

Ik ben er ondertussen wel achter waarom mijn batterij 3x zo snel leeg is.
Blijkbaar werkt het always-on display met Android 7 niet zo lekker.
Hierbij blijft het scherm veelts te fel gedurende de hele dag, in plaats van dat alleen de tijd 'een beetje' opgelicht blijft. Ik hoop dat ze deze bug snel oplossen, omdat het erg hinderlijk is en ik deze functie wel altijd gebruikte.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Darkentrophy,

Balen dat het resetten van je toestel niet heeft geholpen. Handig van je dat je het toestel ter reparatie hebt opgestuurd. Geef je ons een update mocht je meer informatie hebben of het toestel weer ontvangen.
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je al een update voor ons Darkentrophy?
Darkentrophy
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist mijn telefoon weer mogen ophalen.
Volgens de reparateur heeft hij een nieuw scherm gehad, maar wat ik kan zien is de gehele behuizing vervangen.
Ook is er nogmaals een software update uitgevoerd.

Anonymous
Niet van toepassing
En ervaar je nu nog steeds problemen?
Darkentrophy
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot nu toe geen problemen meer.
Batterij gaat weer lang mee (ook met always-on display) en de kleuren zijn ook weer zuiver.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Dat is goed om te horen! Hopelijk ervaar je vanaf nu geen problemen meer met het toetsel.
Mocht je nog vragen hebben stel deze gerust op het forum.

Alvast een prettig paasweekend ;).

Anonymous
Niet van toepassing
Gied om te lezen dat het opgelost is! Alvast een fijn paas weekend!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic