karin41

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

roaming in het buitenland.

Op vakantie in Italië, dachten wij dat ik roaming aan moest zetten. Er werd wel aangegeven dat het extra kosten met zich mee zou brengen, maar niet hoeveel. Kan het zoveel zijn dat de limiet van 60,50 al binnen 6 dagen op was?
Groetjes
Karin
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
DroidGuru schreef:

Roaming moet altijd aan staan in het buitenland, anders kan je niet verbinden 😉 De melding over extra kosten is er een die de telefoon geeft als waarschuwing. Tegenwoordig hebben veel mensen een bundel voor in het buitenland.

Hi DroidGuru,

Nog ff een aanvulling op je bericht. Het is niet zo dat roaming áltijd aan moet staan. Alleen als je verbinding wilt maken met internet. 😉 Als je alleen wilt bellen of sms'en hoeft dataroaming niet aan te staan.

Bekijk in context

5 Reacties 5
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Karin,

Roaming moet altijd aan staan in het buitenland, anders kan je niet verbinden 😉 De melding over extra kosten is er een die de telefoon geeft als waarschuwing. Tegenwoordig hebben veel mensen een bundel voor in het buitenland.

Wat betreft je limiet... tja het kan zelfs voorkomen dat je dit binnen minder dan een uur verbruikt. Stel je kijkt een HD filmpje op YouTube dan kan dat al gebeuren. ( gemakkelijk voorbeeld)

Ik zou contact met Vodafone opnemen. Ze kunnen dan niet zien wat je gedaan hebt, ze weten wel hoeveel data er verbruikt is. Aan de hand daarvan weet jij misschien al voldoende.

Groeten!
karin41
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had een alles-in-een-op-reis bundel voor 2 euro per dag
Regelmatig even kijken hoeveel ik nog had, en dan had ik nog over. Dat was het dus ook niet. Ben vandaag bij een winkel langs gegaan, daar hebben ze de sim kaart eruit gehaald en er weer in gedaan. Probleem opgelost.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
DroidGuru schreef:

Roaming moet altijd aan staan in het buitenland, anders kan je niet verbinden 😉 De melding over extra kosten is er een die de telefoon geeft als waarschuwing. Tegenwoordig hebben veel mensen een bundel voor in het buitenland.

Hi DroidGuru,

Nog ff een aanvulling op je bericht. Het is niet zo dat roaming áltijd aan moet staan. Alleen als je verbinding wilt maken met internet. 😉 Als je alleen wilt bellen of sms'en hoeft dataroaming niet aan te staan.
remeshg

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb die hoge kosten ook ondervonden, maar heb hierdoor wel een oplossing gevonden. Met de gratis Android app Roamy kan je bepalen welke app(s) er online mogen in het buitenland (de rest wordt automatisch geblokkeerd) en kan je deze app(s) zelfs voorzien van data limieten.

Ik zet altijd alleen Whatsapp aan met roamy met een limiet van 2 MB. Als je voornamelijk teksten zendt dan is dit voldoende voor een maand. Echt geweldig, jammer dat Roamy niet voor Iphone beschikbaar is.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, roaming is afgeschaft in de EU
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic