Bluesbirdy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Roaming in USA via Commnet

Op moment in USA.
Enige mobiele provider: USA-Commnet
Mijn telefoon kan hier geen verbinding mee maken, de telefoon van mijn vrouw wel (zelfde Vodafone RED-3 Essential abonnement)
Enig idee?


11 Reacties 11
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Meerdere keren achter elkaar geprobeerd? Uiteindelijk zou het moeten lukken. Zet desnoods nog even je telefoon uit en weer aan en probeer dan opnieuw.

Als je op Commnet zit ben je vast aan het kamperen in the middle of nowhere daar? 🙂
Bluesbirdy
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Uiteraard gedaan, werkt niet.
Vandaag bij de grens met Mexico: prima verbinding met netwerk daar.
Terug in USA: geen verbinding mogelijk via (het enige netwerk) Commnet.
Frustrerend!

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Vooral apart dat het met de ene telefoon wel werkt en met de andere niet.

Maar wat voor telefoons zijn het? In de VS zijn er flinke regio's waar er alleen een 3G-netwerk te ontvangen is op bepaalde frequenties (850/1900). Veel telefoons uit Nederland pikken die frequenties niet op voor 3G (alleen voor 2G). Als je een telefoon hebt die het wel oppikt dan is de kans groter om toch bijvoorbeeld AT&T te kunnen gebruiken. Die telefoon moet dan ook gewoon naar 3G zoeken, dus niet op 2G Only zijn ingesteld.

Omdat je niet aangeeft waar in de VS je zit en welke telefoon je hebt kan verder niemand je hier helpen. Enige wat je zelf verder nog zou kunnen proberen is via de My Vodafone-chat een chatsessie opstarten met de klantenservice, of telefonisch contact daarmee opnemen. Zij kunnen evt. proberen de internetverbinding opnieuw te starten. Houd wel rekening met de Nederlandse openingstijden van telefonische klantenservice.
fsmeding

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
herkenbaar probleem. Vodaphone heeft veel verbindings issues in the USA. Bijkomend probleem is dat ook de Support afdeling geen oplossing cq response geeft. Ik het vergelijkbare problemen gehad in New York. Enige oplossing lijkt mij andere provider.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi fsmeding

Dit is een bericht uit 2015. Maar ik leg je je graag uit hoe het werkt betreft het netwerk.

Vodafone zelf zit niet in de USA. Echter ben je vrij om daar een ander netwerk te selecteren.
Waarom er niet verbonden kan worden, met een netwerk kan verschillende oorzaken hebben, daarnaast werken de toestellen in de EU op een hele andere frequentie dan in de USA.

Je kunt dan ook de volgende stappen uitproberen:
Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk, raad ik aan om dit 5 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.

Daarnaast kan de klantenservice zien hoe de aanmelding op het netwerk is en controleren of er een blokkade op staat.
fsmeding

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Steven

bedankt voor deze feedback. Hier kan ik iets mee. Jammer dat de support van Vodaphone mij deze feedback niet kon geven op een ticket die reeds 2 maanden open staat.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is inderdaad zonde! Mijn excuses hiervoor. De meeste collega's weten namelijk deze informatie fsmeding
BasBanning

Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes
@Steven,
Ga binnenkort naar de New York.
Als ik de door jouw aangegeven instellingen aanpas op mijn telefoon, heeft dat dan ook gevolgen voor het verdere gebruik
van het toestel in Nederland?
Jij geeft bij een aantal APN onderdelen "niet ingesteld" aan, terwijl op mijn toestel daar momenteel wel waarden staan.
Vandaar mijn vraag.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
BasBanning Het kan zijn dat je daar ook nog gegevens hebt staan, deze hebben te maken met MMS etc. ALs de overige gegevens overheen komen zou ik het zo laten staan. Let je trouwens wel op de kosten? Amerika is vrij duur betreft data verbruik.
Je kunt wel eventueel nog bundels aanzetten zoals de alles in 1 op reis.
BasBanning

Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes
Dank voor de uitleg en waarschuwing.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Graag gedaan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic