Niet van toepassing

Roaming partners in de EU

Hallo vraagje,

Ik weet in welke landen ik EU kan roamen, maar op welke providers kan ik met Vodafone 4G roamen in de EU?
9 Reacties 9
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi simnlru

Welkom op de community!

Via hier zie je alle landen die bij ons onder de EU vallen. Dit betekent dat je in al deze landen gebruik mag maken van je bundel zoals je hier in Nederland doet..
In de meeste landen zit Vodafone. Echter zijn er natuurlijk ook landen waar geen Vodafone aanwezig is maar waar je wel gebruik mag maken van het netwerk. Dit is omdat deze landen ook onder de EU vallen. Bijvoorbeeld België of Frankrijk.
In de EU mag je dan ook verbinden met elk netwerk wat beschikbaar is ongeacht of het Vodafone is of niet 🙂

Je kunt verbinden met een ander netwerk via:
* Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
* Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Een paar kleine tips:
* Ben je aanwezig bij een grens en je wilt niet verbinden met een ander netwerk, zet dan via de instellingen je netwerk op handmatig. Hierdoor kan hij niet automatisch verbinden met het sterkste netwerk.
* Om te kunnen roamen, dien je roaming in je toestel aan te zetten. Hiermee geef je toestemming dat het toestel gebruik mag maken van internet, buiten Nederland.
* Zet de BloX Beperkt internet aan zodat je geen data kosten buiten de bundel maakt. De BloX Beperkt internet is geldig in Nederland en de landen die bij ons onder de EU vallen.
* Let op dat je niet verbind met het Maritiem netwerk. Maak je een oversteek, een cruise of ga je de bergen in? Of wil je bellen vanuit het vliegtuig? Maritieme netwerken en netwerken voor satelliettelefonie vallen buiten ons EU-tarief en roaming.
topicstarter
Niet van toepassing
Steven wrote:
Hoi simnlru


Welkom op de community!

Via hier zie je alle landen die bij ons onder de EU vallen. Dit betekent dat je in al deze landen gebruik mag maken van je bundel zoals je hier in Nederland doet..
In de meeste landen zit Vodafone. Echter zijn er natuurlijk ook landen waar geen Vodafone aanwezig is maar waar je wel gebruik mag maken van het netwerk. Dit is omdat deze landen ook onder de EU vallen. Bijvoorbeeld België of Frankrijk.
In de EU mag je dan ook verbinden met elk netwerk wat beschikbaar is ongeacht of het Vodafone is of niet 🙂

Je kunt verbinden met een ander netwerk via:
* Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
* Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Een paar kleine tips:
* Ben je aanwezig bij een grens en je wilt niet verbinden met een ander netwerk, zet dan via de instellingen je netwerk op handmatig. Hierdoor kan hij niet automatisch verbinden met het sterkste netwerk.
* Om te kunnen roamen, dien je roaming in je toestel aan te zetten. Hiermee geef je toestemming dat het toestel gebruik mag maken van internet, buiten Nederland.
* Zet de BloX Beperkt internet aan zodat je geen data kosten buiten de bundel maakt. De BloX Beperkt internet is geldig in Nederland en de landen die bij ons onder de EU vallen.
* Let op dat je niet verbind met het Maritiem netwerk. Maak je een oversteek, een cruise of ga je de bergen in? Of wil je bellen vanuit het vliegtuig? Maritieme netwerken en netwerken voor satelliettelefonie vallen buiten ons EU-tarief en roaming.

Hallo Steven ,

Dat was helaas Niet de antwoord op mijn vraag.

Mijn vraag was dit: Ik weet in welke landen ik EU kan roamen, maar bii welke providers kan ik met Vodafone 4G roamen in de EU?

Ik gaf al aan dat ik al wist in welke EU landen ik kan roamen, dus de info die je me gaf had ik niet nodig.
Mijn concrete vraag is: wie zijn jullie Roaming Partners in de EU.

Excuses als ik bot overkom, maar vind het jammer als ik een concrete vraag stel en er geen directe antwoord op krijg of een copy paste verhaal dat ik zelf had kunnen opzoeken (en het was niet de antwoord op mijn vraag).
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Maakt niks uit maar ik geef in het bericht al aan dat je met iedere provider mag verbinden in Europa.
topicstarter
Niet van toepassing
Steven wrote:
Maakt niks uit maar ik geef in het bericht al aan dat je met iedere provider mag verbinden in Europa.

Zoiets had ik vernomen, alleen kan je niet op elke netwerk in de EU 4G roamen. Ik weet namelijk dat je in Duitsland alleen op Vodafone.de (Vodafone Duitsland) 4G kan roamen, op O2 en Telekom.de kun je max alleen 3G roamen.

Dus wou ik graag weten hoe dit in alle andere EU landen is.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes
Dan denk ik dat je in alle landen waar je Vodafone hebt op 4G kan en dat je in overige landen moet afwachten 🙂
Nee ja... ik weet het ook niet hoor. Vraag me eigenlijk af of daar wel een lijstje van is? Weet wel de normale lijst die Steven heeft doorgegeven. Een andere lijst met specifiek 4G info heb ik eigenlijk ook nooit aan gedacht :). (goede vraag)
topicstarter
Niet van toepassing
Energieboy T-Mobile had bijvoorbeeld zo iets: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland

Ik weet dat kpn zo iets in het verleden had, maar kan het niet 123 even vinden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wij hebben helaas geen lijst met waar je wel of niet op 4G kunt roamen. Misschien wel een optie om dit ook op onze website te vermelden. Ik zal het intern doorgeven zodat mijn collega's hierna kunnen kijken.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes
Of misschien is het iets om daar aan te gaan werken Steven :stuck_out_tongue_winking_eye:
topicstarter
Niet van toepassing
Steven wrote:
Wij hebben helaas geen lijst met waar je wel of niet op 4G kunt roamen. Misschien wel een optie om dit ook op onze website te vermelden. Ik zal het intern doorgeven zodat mijn collega's hierna kunnen kijken.

Dat zou wel erg handig zijn, ik hoop dat dit er komt. Ook voor klanten zou dit handig zijn dat ze precies weten op welk netwerk ze 4G kunnen roamen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic