Anneee

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

S6 niet meer snel laden na update

Gisteren (10-12) heb ik een update gehad op mijn S6. Hierna kon ik met het opladen van de telefoon niet meer snel laden, alleen nog via kabel. Hij doet er nu ontzettend lang over. Minimaal 5 uur en dan maakt het ook niet uit hoeveel procent hij had toen die in de oplader ging.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of weten hoe dit opgelost kan worden? Ik gebruik mijn telefoon voor werk namelijk best vaak en heb niet altijd de kans om hem lang op te laden..
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedemorgen Iredaily82,

Allereerst de beste wensen voor 2018!

Het is zeker mogelijk om via een Windows (10) PC een back-up te maken van je gegevens via Samsung Smart Switch.

Vriendelijke groet,

Bekijk in context

18 Reacties 18
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Anneee,

Deze melding heb ik nog niet eerder gespot (sinds de laatste update).

Wellicht is de functie snel laden tijdens het updaten uitgeschakeld. Dit kun je inschakelen via, Instellingen >> Apparaatonderhoud >> Batterij >> Geavanceerde instellingen >> Snel laden inschakelen.

Laat je het ons even weten of de functie uitgeschakeld stond?

Vriendelijke groet,
Anneee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hee!
Nee die functie stond nog wel aan. Die had ik ook expres even uit en aan gezet nadat ik die problemen kreeg. Alleen had dat ook niet veel nut..
Iredaily82

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo Vodafone,
Ik heb dus hetzelfde probleem, snel laden staat aan,maar werkt niet. Ook een nieuwe kabel en fast charger geprobeerd, maar snel laden werkt niet. Zo doet opladen er wel bijna 6 uur over. Vreselijk irritant.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet!



Anneee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier precies hetzelfde.. verschillende fast chargers met verschillende kabels geprobeerd maar niks werkt.

Is jou batterij sindsdien ook zo snel leeg?
Iredaily82

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ja sneller leeg als eerst en even snel opladen is er dus niet bij op dit moment... hopelijk komt Samsung gauw met een fix /update
Anneee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja inderdaad.. dit is namelijk ook niet heel handig! Maar ben wel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem want dacht eigenlijk dat het aan m'n telefoon lag, maar blijkbaar dus niet..
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi Anneee en Iredaily82,

Zouden jullie even iets kunnen testen? Namelijk de safe mode, controleer of jullie dan ook problemen tegenkomen m.b.t. Snel Laden.

Je vindt hier instructies om het toestel in de safe modus op te starten.

Vriendelijke groet,
Anneee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo SamsungExpert,

Dat heb ik net geprobeerd maar dat werkt bij mij in ieder geval niet..
Iredaily82

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb het ook geprobeerd, maar helaas werkt snel laden dan ook niet.
jdacruz75

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds de update precies hetzelfde probleem. Hij laadt nu helemaal niet meer op of komt na 1 nacht niet verder dan 50%. Als je m an de lader afhaalt schiet ie gelijk naar beneden. Heel vervelend. Ik kan mn mobiel alleen gebruiken in combinatie met een Powerbank

Is er geen oplossing

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi jdacruz75 Anneee Iredaily82,

Als je een extra Fast Charging oplader hebt van Samsung zou je deze kunnen gebruiken (of die van een famielid, vriend of collega). Zo kun je controleren of het wellicht aan de oplader zelf ligt. Check ook een kabel.

Als dit nog niet heeft geholpen kijk dan even of Snel Opladen niet staat uitgeschakeld, om dit te controleren ga je naar de instellingen van je toestel en klik je op Apparaatonderhoud en klik op de optie batterij (links). Je ziet een menu bovenaan staan om naar geavanceerde instellingen te gaan, klik hierop. Daarna zie je staan of Snel Opladen uitgeschakeld staat, zo niet zet deze even uit en herstart je toestel en zet de optie Snel Opladen weer aan en herstart je telefoon opnieuw.

Als dit ook geen nut heeft gehad check dan even of er vuil in de oplaadpoort zit. Voor een instructie kun je hier klikken waarna een nieuw tabblad zal verschijnen in je browser.

Het laatste wat je kunt doen is even je toestel te resetten, (maak een back-up van je gegevens via Samsung Smart Switch)! Na het terugzetten van de fabrieksinstellingen te controleren of de optie Snel Opladen weer werkt.

Zouden jullie mij kunnen laten weten welke van de bovenstaande opties ervoor hebben gezorgd dat het Snel Opladen weer werkte? Als geen van bovenstaande een oplossing zijn hoor ik dit ook graag!

Fijn weekend.
jdacruz75

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag allen

Ik heb het gisteren opgelost door mn mobiel uit te zetten en weer aan te zetten. Heel simpel. Bij mij heeft het gewerkt. Sinds gisteren geen problemen meer
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi jdacruz75,

Goed om te horen dat Snel Opladen inmiddels weer werkt :)!

Mocht je nog vragen hebben dan weet je het forum te vinden.
Vriendelijke groet,
Iredaily82

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Vodafone,

Ik heb verschillende kabels en laders geprobeerd ook van vrienden/ familie, er zit geen vuil in de aansluitingspoort en snel laden uitzetten en opnieuw opstarten en weer aanzetten werkt ook niet. De laatste optie resetten daar moet ik even de tijd voor nemen, want dat heb ik nog nooit gedaan. Stomme update iig van samsung....


Anneee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo SamsungExpert

Net als Iredaily82 heb ik ook alles behalve de reset gedaan en ook zonder dat het helpt. Ik ga zo even kijken voor de reset.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi Anneee & Iredaily82,

Neem rustig de tijd, mochten jullie de reset hebben uitgevoerd dan hoor ik het graag van jullie terug :).

Voor een back-up programma kun je het beste gebruik maken van Samsung Smart Switch.

Fijne dag!
Iredaily82

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Samsung Expert,
Ik wil morgen even proberen mijn s6 edge te resetten in de hoop dat snel opladen dan echt weer werkt. Ik heb geen ander Samsung apparaat, behalve een tab2, maar als ik het goed gelezen heb, werkt smart switch daar niet op.
Kan ik wel een back up met Windows 10 maken ? Werkt daar smart switch daar wel op of ben ik alles op mijn telefoon kwijt ?
Alvast bedankt,
Iredaily82
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedemorgen Iredaily82,

Allereerst de beste wensen voor 2018!

Het is zeker mogelijk om via een Windows (10) PC een back-up te maken van je gegevens via Samsung Smart Switch.

Vriendelijke groet,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic