Rivala

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Samsung Galaxy S3 "loopt"steeds

In Juni van dit jaar heb ik mijn contract verlengd met een sim-only abo.
Ik was nog erg happy met mijn telefoon, de Samsung Galaxy S3, en had geen reden om een ander toestel te nemen.
Wat heb ik daar nu een spijt van.
Al snel na het verlengen, laadde het toestel niet meer op. Dus naar de Vodafonewinkel voor reparatie. Onder bij de connector zaten twee scheurtjes, die er echter al zeker 1,5 jaar zaten en nooit voor problemen hebben gezorgd.Het toestel is al eens eerder voor reparatie weggeweest , toen ik hem net had, ook voor het vastlopen van het toestel na een update en weet niet of die scheurtjes er toen al zaten of niet of dat dat bij de reparatie was gebeurd.
Affijn, de medewerker vertelde me dat als ik het toestel op zou laten sturen, ik eerst een reparatieformulier moest tekenen waarin ik aangaf het eens te zijn met reparaties tot 150 euro. Maar dat ik vanwege die scheurtjes er rekening mee moest houden dat het niet onder garantie zou vallen en het veel duurder uit zou vallen. Ook nadat ik aangaf dat die scheurtjes er al langer in zaten en niet voor problemen zou zorgen bleef hij bij zijn mening.
Ik gaf aan het een beetje raar te vinden dat het toestel na de problemen in het begin (vastlopen en niet opstarten) nooit problemen had gegeven en nu ineens na de verleninging van abo ineens kuren kreeg. Tuurlijk maak je dan de opmerking dat dat misschien geprogrammeerd is in het toestel, waarop de medewerker glimlachte ( niet echt bevordelijk voor je gevoel op dat moment). Maar ja ik vond het toch wel een prijzige reparatie worden dus koos er voor om het toestel ergens anders te laten repareren, een adres waar mijn man ook voor zijn werk reparatie slaat uitvoeren en daar dik tevereden over is. De connector werd gemaakt en alles werkte weer super!
Tot afgelopen herfstvakantie..... Wij waren op vakantie in Duitsland en plots ging mijn telefoon 's nachts steeds uit en startte zichzelf weer op en moest ik de simkaart activeren. Op een bepaald moment gebeurde dat steeds vaker... Ik dacht dat het misschien door de kou kwam, maar thuisgekomen bleven de problemen. Contact opgenomen met Vodafone, en daar werd aangegeven dat het de simkaart kon zijn. Mijn sim in een ander toestel gedaan, maar die viel niet uit hoewel het niet helemaal optimaal werkte. maar dat kon ook aan het oude toestel liggen... Weer contact opgenomen met Vodafone, nu kon het wel eens de batterij zijn omdat deze toch ook al ouder dan 2 jaar was. Dus nieuwe batterij besteld. Deze er in gedaan, ja hij deed het weer, tot ik de simkaart erin deed... Het toestel sloeg vast en ging weer uit, en ik kreeg hem niet verder aan dan het logo en geluidje.... Weer naar de Vodafonewinkel. Het kon de Sim niet zijn, het was een softwareprobleem. dat moest er nieuw opgezet worden. Daarvoor kon ik naar de Vodafone Repair in Eindhoven , dus daar naar toe gereden. Nee er zat geen garantie meer op en de software erop zetten kostte 55 euro. Mijn eerdere adres voor reparatie deed dat voor 25 euro en ja ook dan is de keuze snel gemaakt. Nu ben ik blij dat ik geen 55 euro betaald heb, want nadat er op mijn reparatieadres nieuwe software op was gezet (hoewel zij dachten dat het een fout in het moederbord is) deed het toestel het eerst weer. maar na 2 dagen ging het toestel weer plotseling uit... Ik dacht: ach als ie maar weer opstart... En dat deed ie, tot gisteravond... Hij ging uit en ging niet meer verder na het geluidje.... ik was niet van plan om er nog meer geld aan uit te geven, dus ben op internet gaan zoeken hoe ik de firmware kon updaten.. Niet gelukt, ik kom niet verder meer dan het witte logo....Op internet lees ik veel over deze zgn "loop".. maar een echte oplossing is er niet.
Er zijn nu een aantal dingen waar ik n beetje van baal.... Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Vodafone en hun service. Ik raad Vodafone aan iedereen aan. Iedereen hier in huis is bij Vodafone...
Maar ik heb nu het gevoel dat ik van het kastje naar de muur ben gestuurd omdat ik geen dure verlening heb genomen.
Dat men ook geen moeite wou doen om een oplossing te zoeken en alleen standaard antwoorden/oplossingen gaf.. Niemand had ooit van de problemen gehoord dat een toestel zo maar uit ging en weer aan gaat.
Ik zou heel erg graag mijn sim-only abo willen wijzigen in een duurder abo waar ik dan een toestel bij uit wil zoeken (Huawei Ascend p7)... Ik hoop dat dat mogelijk is.......
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rivala
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
WOw helemaal blij met Vodafone! Zojuist gebeld dat ik baal van het verlengen naar SimOnly omdat mijn toestel nu dus niets meer doet..."Geen probleem mevrouw, we breken uw contract open en u kunt dan een abonnement nemen en een toestel uitzoeken". TOP Vodafone! Ben al jaren klant en niks te klagen over hun service! Kijk en daarom ben en blijf ik klant!:D

Bekijk in context

8 Reacties 8
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Overigens is zelf de software erop zetten kinderlijk eenvouding met Odin, de flashtool van Samsung, de firmware kiezen en op de flash knop drukken, 25 euro is zelfs veel . Het vinden van deze tool en de juiste software ook kinderlijk eenvoudig op de site van sammobile
Rivala
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Heb ik geprobeerd, maar ook dan blijft het toestel hangen bij het geluidje.... Probeer het nu nog 1 keer en dan hou ik het voor gezien... Ben al de hele dag bezig....
Rivala
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
WOw helemaal blij met Vodafone! Zojuist gebeld dat ik baal van het verlengen naar SimOnly omdat mijn toestel nu dus niets meer doet..."Geen probleem mevrouw, we breken uw contract open en u kunt dan een abonnement nemen en een toestel uitzoeken". TOP Vodafone! Ben al jaren klant en niks te klagen over hun service! Kijk en daarom ben en blijf ik klant!:D
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Rivala

Je kunt het beste even bellen met onze klantenservice. Dan kijken mijn collega's graag voor je na of de mogelijkheid er is om over te stappen naar een abonnement met toestel. Bij sommige abonnementen kan dat namelijk inderdaad. Via het forum kan ik geen definitief antwoord geven aangezien ik niet kan zien welk abonnement je precies hebt. Ik ga er in ieder geval vanuit dat het goed gaat komen! 😄
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Rivala

Weet je al welke telefoon je gaat bestellen? :smileyveryhappy:

Thnx voor je leuke berichtje. Dat vinden we leuk!
Rivala
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja de Huawei ascend P7, mijn kids hebben beide huawei en zijn daar zeer te spreken over!
Rivala
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Maartje, het is idd goed gekomen! Mijn dag was weer gemaakt!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic