rtomoham

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy S4 mini - bluetooth verbinding verbreekt steeds tijdens gesprekken

Tijdens gesprekken is de bluetooth verbinding van mijn Samsung Galaxy S4 mini instabiel. Op schijnbaar willekeurige momenten wordt de bluetooth verbinding verbroken, om na een seconde of twee weer automatisch hersteld te worden. Dit gebeurt zowel met de bluetooth carkit van m'n auto (Mitsubishi Outlander PHEV) als met m'n Jabra Motion bluetooth headset en sinds dag 1 van gebruik.

Details:
Model number: I9195
Android version: 4.4.2
Baseband version: I9195XXUCNK4

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rtomoham
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Voor het geval anderen dit probleem ooit hebben: in mijn geval is het verholpen als ik wifi op m'n S4 mini uit zet.

Dit is ergens wel logisch, omdat wifi (afgezien van 5gz die gebruikt wordt in de 802.11a-band en dus 802.11ac) en bluetooth op dezelfde frequentie opereren. Kan me niet voorstellen dat Samsung hier geen rekening mee heeft gehouden bij het design, dus ik vermoed dat mijn toestel toch defect is.

Ga dus m'n toestel wel door Samsung laten repareren, maar in de tussentijd kan ik gelukkig nog wel gebruik maken van m'n bluetooth headset en carkit.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Als je dit met verschillende Bluetooth apparaten ervaart dan ligt het vermoedelijk aan je toestel. Heb je de laatste update geïnstalleerd op je toestel? Je kunt ook eens proberen om je toestel te herstellen naar de fabrieksinstellingen. Hoor graag van je of dit tot een oplossing heeft geleidt. Succes!
rtomoham
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank je Serkan.

Het valt inderdaad op dat dit alleen met m'n S4 mini gebeurt, vandaar ook dat ik vermoed dat het aan de bluetooth stack van dat toestel ligt. Na een volledige reset gebeurt het alleen nog steeds. Bovendien is het toestel voorzien van de laatste versie Android beschikbaar (als ik "Update now" doe, geeft-ie aan dat de laatste updates al geinstalleerd zijn - Android 4.4.2 draait op dit moment).

Ik had eigenlijk verwacht dat jullie dit eerder hadden gehoord... er zijn toch volop S4 mini gebruikers lijkt me...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @rtomoham,

Ik heb er ook nog niet eerder van gehoord. De meeste vragen over Samsung toestellen komen echter uit bij de Samsung klantenservice. Heb je daar al geïnformeerd of dit bekend is? Wellicht dat ze dan ook meteen een oplossing hebben. Mocht dit niet zo zijn dan is het waarschijnlijk een individueel probleem met alleen jouw telefoon. Je kunt er dan voor kiezen om je telefoon ter reparatie aan te bieden. Kijk op http://vodafone.nl/reparatie voor meer informatie. Hopelijk is het snel opgelost!
rtomoham
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Marc. Heb meteen een case ingeschoten bij Samsung.
rtomoham
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Voor het geval anderen dit probleem ooit hebben: in mijn geval is het verholpen als ik wifi op m'n S4 mini uit zet.

Dit is ergens wel logisch, omdat wifi (afgezien van 5gz die gebruikt wordt in de 802.11a-band en dus 802.11ac) en bluetooth op dezelfde frequentie opereren. Kan me niet voorstellen dat Samsung hier geen rekening mee heeft gehouden bij het design, dus ik vermoed dat mijn toestel toch defect is.

Ga dus m'n toestel wel door Samsung laten repareren, maar in de tussentijd kan ik gelukkig nog wel gebruik maken van m'n bluetooth headset en carkit.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @rtomoham

Bedankt voor het delen van de oplossing! Hopelijk is je telefoon snel weer gemaakt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic