Ruan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung Mini 2 en SMSjes kopiëren naar simkaart

Ik heb een Samsung Mini2 (S6500D) met Androd 2.3.6 en ik ga straks over op een ander toestel, hoogstwaarschijnlijk ook een Samsung maar dan met Android 4.?.
Ik wil mijn SMSjes bewaren op mijn simkaart zodat ik ze op het nieuwe toestel krijg. Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan doen, ik zie namelijk nergens SMS'jes kopieren, wel contacten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Ruan, ik heb eerlijk gezegd even geen 2.3.6 toestel bij de hand om het voor je te testen. Ik zou de optie verwachten onder de sms-app -> menutoets -> instellingen -> opslaan op sim / backup.

Een alternatief is Samsun Kies. Als je van het ene naar het andere Samsungtoestel gaat kun je ook in Kies een volledige backup van je toestel maken en die op je nieuwe toestel zetten.

Hoewel ik verder niet zo'n fan van dat programma ben is dit wel een makkelijke functie 🙂

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Ruan, ik heb eerlijk gezegd even geen 2.3.6 toestel bij de hand om het voor je te testen. Ik zou de optie verwachten onder de sms-app -> menutoets -> instellingen -> opslaan op sim / backup.

Een alternatief is Samsun Kies. Als je van het ene naar het andere Samsungtoestel gaat kun je ook in Kies een volledige backup van je toestel maken en die op je nieuwe toestel zetten.

Hoewel ik verder niet zo'n fan van dat programma ben is dit wel een makkelijke functie 🙂
Ruan
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je Bas voor je antwoord.
Ik heb het gedaan d.m.v. Kies, zoals jij aangaf. Het is inderdaad een gemakkelijke functie voor het overzetten van SMSjes.
Ruan
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic