Robin-Bogert

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Note 4 blijft herstarten

Samsung Note 4 blijft rebooten. Echter als het toestel aan de oplader is aangesloten blijft deze het gewoon doen. Hieronder vind je terug wat al geprobeerd is dat een eventuele oplossing had kunnen bieden. Ik lees op internet dat dit een veel voorkomend probleem is en dat dit na meerdere malen opsturen voor reparatie nog niet is verholpen.


  • Er is geen micro –SD kaart aanwezig in het toestel
  • Het toestel is teruggezet naar fabrieksintellingen (volume+powerknop+home)

    • Dit een keer uitgevoerd met terugzetten van back-up
    • Dit een keer uitgevoerd zonder terugzetten van back-up

  • De batterij staat niet bol
  • Toestel aan de PC gehangen maar blijft dan ook rebooten
  • “Wipe cash partition” geprobeerd via opstartmenu
  • Batterij los gehaald en erin gedaan
  • Toestel is volledig up-to-date
Mocht dit een bekend probleem zijn dan hoor ik graag eventuele oplossingen die niet in bovengenoemde mogelijke oplossingen staan. Alvast hartelijk dank!

12 Reacties 12
Anonymous
Niet van toepassing
Ik ben bang dat u het toestel ter reparatie moet gaan aanbieden

Robin-Bogert
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar was ik al een beetje bang voor. Dan gaan we dat morgen even doen. Bedankt voor uw reactie!
Anonymous
Niet van toepassing
Je geeft eigenlijk al zelf het antwoord, doordat je het bovenstaande al uitgevoerd hebt. Dan blijft eigenlijk alleen deze opite over. zie voor meer info: https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml
Trouwens wel top dat je zoveel opties zelf al uitgeprobeert hebt
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


en als je de telefoon in safe mode opstart?


  • Start de telefoon door de aanknop vast te houden tot het note 4 logo verschijnt.
  • Laat de aanknop los
  • Houd de volume omlaag knop vast tot je safe mode ziet


Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Robin-Bogert , is het nog gelukt met de reparatie van het toestel?
Robin-Bogert
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Allen,

Allereerst dank voor het meedenken. Ik heb bij een onbekend telefoonwinkeltje een nieuwe batterij kunnen testen. Hiermee kon ik uitsluiten of het de batterij zou zijn of werkelijk iets anders. Met de nieuwe batterij deed alles het gewoon weer naar behoren. Ik moest 20 euro afrekenen dus heb die maar gelijk gekocht.

Dus:
1. Als je batterij ineens uit gaat bij bijv. ong 54%
2. In een loop raakt tijdens herstarten

Dan raad ik aan een andere batterij te testen.

Iedereen nogmaals dank!
Anonymous
Niet van toepassing
Top om te horen dat het is opgelost
stanleynazir

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al een paar weken last van het uitvallen van mijn note 4 bij 52%.Maar het gekke is dat de blauwe lampje blijft constant branden. Het opnieuw opstarten lukt niet. Telefoon blijft steeds opnieuwd opstarten en gaat weer uit.
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je bovenstaande tips al eens uitgeprobeerd
Inti68

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Denk dat ik dan ook toe ben aan een nieuwe batterij.
Mijn toestel doet dit al ruim 1 jaar onverwacht opstarten of simkaart of sd kaart niet vinden. Vandaag echter Al 12 x herstart zelfs aan de lader.
Ik dacht altijd dat het een software probleem was.
Mijn abonnement is bijna verlopen dus probeer nieuwe batterij kopen nog even uit te stellen.
Telefoon wordt ook erg heet de laatste weken tijdens gamen. Trouwens altijd al gedaan bij software update. Conclusie: batterijen van de note 4 zijn niet goed. Verbaasd me niks want van de note 7 ontplofte ze zelfs
Inti68

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens het forum zit het probleem niet in de Samsung telefoon maar bij Vodafone zelf
Anonymous
Niet van toepassing
Dit is per situatie anders Inti68

Je kunt eens het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maak hierbij wel een backup zodat je geen gegevens kwijt raakt. Tevens kun je ook een hard reset doen. Wacht dan even met de backup terug zetten om te checken of dan de batterij wel langer mee gaat. Op deze manier kun je uitsluiten of het bepaalde apps zijn geweest. Daarna kun je een software update proberen. Ook hier wacht je weer met het terug zetten om uit te wijzen of het niet de software is.

Blijft de accu leeglopen dan zou je dit kunnen kruistesten met een andere accu.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic