Meijke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung S4 wifi inschakelen doet het niet!

Opnieuw opstarten en opnieuw installeren helpt niet. Hij blijft hangen bij Wi-Fi inschakelen en doet dan verder niks meer. Dit al 2 weken. Ik heb hierdoor onbewust al mijn data verbruikt. wifi antenne kapot?
Kan ik de telefoon opsturen en zit dit in de garantie? Naar een vodafone winkel gaan is erg moeilijk wegens werk.
Dank voor uw antwoord.
17 Reacties 17
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Meijke,

Zou je aan kunnen geven of je deze problemen met elke wifi netwerk ervaart? Een zou je dit anders eens willen testen als je dit nog niet getest hebt?
Meijke
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja bij alle wifinetwerken want hij kan niet meer scannen. Het vakje scannen is grijs en kan ik niet op drukken.
Op het scherm staan alleen Wi-Fi inschakelen...
en verder kan ik nergens op drukken. meerdere mensen hebben al geprobeerd. Hij doet niks.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Meijke, het probleem heb ik persoonlijk nog niet eerder gehoord, maar ik vind er op het internet wel wat meldingen over. Wat je thuis zou kunnen proberen is het toestel resetten, maar er is geen garantie dat dat helpt.

Wat ik denk ik zou doen is een back-up maken van je data en dan naar een Vodafone winkel gaan waar ook een monteur aanwezig is. Hij kan dan het toestel op een iets andere manier resetten dan je thuis kunt en het even opsturen ter reparatie. Het zou me niet verbazen als opsturen nodig is namelijk, we hebben zoiets bv ook wel eens bij iPhones gezien en die moesten dan ook naar de reparateur.
patricia73

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook ik heb ineens dit probleem. Deed de wifi het tot 3 dagen terug nog prima,nu doet het niets meer.
Kan ook het knopje van wifi aanzette niet indrukken of verschuiven.
Heb het toestel al 3 keer gereset maar niets helpt
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi patricia73,

Ik wil je dan aanraden te doen wat BasT heeft aangegeven. Ga even met het toestel langs de winkel. Ik weet helaas ook geen andere oplossing:(.
pdkprod

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb de oplossing voor dit probleem gevonden. Even speuren op internet en het werkt!! (ook bij mij kon ik de wifi domweg niet meer inschakelen!) "bel" (nummer intikken in belscherm) :
Je ‘belt’ naar *#0011# (sterretje - hekje - 0011 - hekje) en dan kom je in een soort menu.
Hier klik je op de menu toets (links van de knop onderaan het scherm - dat vierkantje met streepjes)
Vervolgens verschijnt er een soort menu, hier tik je op “WiFi”

Bij het punt: “WIFI Power Safe Mode” - zet je de knop welke eronder staat op “Uit” (door er een keer op te klikken)

Hierna kan je op de “Home”-knop drukken en zou het probleem moeten zijn opgelost.

Bij mij was het niet meteen opgelost en heb ik de batterij verwijderd terwijl de telefoon aanstond.
Na een paar minuten batterij teruggeplaatst en ik had meteen weer wifi!!!

succes!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Bedankt voor het uitzoeken :). Helpt dit ook voor topicstarter @Meijke?
jolinedijkstra

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een samsung galaxy core, en ik had het vorige week ook al een paar keer dat na de wifi uitschakelen hij niet meer in wou schakelen. hij ging naar een paar minuten wel weer aan. maar nu heb ik al de hele ochtend dat hij steeds blijft hangen op wifi inschakelen, ik heb *#0011# bellen ook al geprobeerd, en batterij verwijderd maar niks helpt... ik baal ontzettend, iemand tips?
jelle652

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
E ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ook de samsung galaxy core. Als ik mijn wifi uitzet is het zoo moeilijk om mijn wifi weer aan te zetten. meestal als ik op de fietst zit ofzo gaat mijn wifi opeens daan dus daarvoor hoef ik niks te doen maar nu heb ik al sinds 3 dagen geen wifi omdat mijn telefoon op was
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
jelle652 , het laatste bericht was alweer van november 2014. Het komt dus niet heel vaak voor. Kun je wel aangeven of de eerder aangedragen oplossingen in dit topic helpen? Welke helpen niet en welke wel?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
jelle652 was het nog gelukt?
Miesien

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, als ik *#0011# bel dan kom ik op "servicemode" terecht ik heb het probleem ook S4 is dit goed en wat nu ?

Gr.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Miesien heb je de stappen die pdkprod beschreven heeft gevolgd?

" Hier klik je op de menu toets (links van de knop onderaan het scherm - dat vierkantje met streepjes)
Vervolgens verschijnt er een soort menu, hier tik je op “WiFi” Bij het punt: “WIFI Power Safe Mode” - zet je de knop welke eronder staat op “Uit” (door er een keer op te klikken) Hierna kan je op de “Home”-knop drukken en zou het probleem moeten zijn opgelost." Laat je ons even weten of het gelukt is?
Miesien

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb het gevonden!, daar voor heel erg bedankt, allen hij werkt nog steeds niet ook niet als mijn mobiel aan en uit doe en het opnieuw probeer,
bij state (helemaal boven aan staat) disconnected, kan dat misschein het probleem zijn ? voor de rest staat er bijna overal N/A
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Miesien probeer dan eens je batterij uit het toestel te halen terwijl het toestel aan staat. Plaats de batterij dan na een paar minuten weer terug en start de telefoon op.
Miesien

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het geprobeerd maar helaas zonder resultaat,

Een tijdje terug ben je naar de maker geweest voor een nieuw beeldscherm daar is mijn hele mobiel ook gerieset (door dat het toestel een half jaar niet in gebruik is geweest en mijn wachtwoorden was vergeten) en alles deed het daarna is mijn mobiel 1 keer uit gevallen door dat de baterij leeg was. Daarna ontstond deze probleem pas, wifi en bluetooth wil bijde niet inschakelen,

Ook is me opgevallen toen ik mijn mobiel voor het eerst aan zette die er anders uit zag instellingen, opmaak... ik heb het opgezocht en zag vrijwel overal dat dat een nieuwe update is van de S4, ook las ik dat na die update meer mensen problemen hebben met de wifi en bluetooth verbinding

Heeft u of iemand anders nog tips wat ik kan doen,

Ik heb 150 euro betaald voor een nieuw beeldscherm en heb er maar een week plezier van gehad zonde van mijn geld... vandaar dat ik um graag weer gemaakt wil hebben 😞
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik denk dat het verstandig is om het toestel toch even ter reparatie aan te bieden. Hoe dat werkt lees je hier
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic