Romana

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung S5; blijft nonstop herstarten...

Sinds ongeveer 1 jaar een Samsung S5 bij mij verlenging abbo gepakt.

Al een tijdje startte ie soms vanuit het niets ineens op; kan gebeuren hij werkte daarna weer prima.

Echter sinds gisteravond blijft ie opstarten, hij komt tot maximaal het pincode scherm; dan begint hij weer opnieuw op te starten.
Compleet onbruikbaar geworden dus..

Zowel soft reset, cache reset als Hard reset(factory reset) geprobeerd; niets helpt.
Het zelfde probleem blijft zich nonstop herhalen tot ik de accu eruit haal en het ding op tafel wegleg.

Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Lijkt een software probleem; valt dat onder garantie of niet?

Er is niks geks mee gedaan; geen waterschade, geen valschade o.i.d...

Groetjes,
Romana
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen 🙂

Bekijk in context

12 Reacties 12
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedenavond ,

Dat is natuurlijk balen! Heb je dit probleem toevallig al in de veilige modus getest? Dit kun je doen door de telefoon in te schakelen en dan wanneer de Samsung animatie speelt de volume knop beneden ingedrukt te houden. Als deze dan niet verspringt is er al meer duidelijkheid. Gegevens worden dan niet gewist (alleen je app volgorde wordt hiermee wel gewist). Heb je toevallig het toestel eens laten inschakelen en de oplader erin gedaan of dat ander resultaat gaf?
Romana
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas , maar ook in de veilige modus herhaalt ie het riedeltje , alsmede ook met/zonder oplader laten opstarten.

Hij blijft telkens weer starten, hooguit tot pincode-scherm en dan begint ie weer opnieuw met starten 😞
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hey ,

Wat een apart gevalletje zeg! Niet eerder hiervan gehoord.

Ik vermoed zelf dat het toch echter de software kan zijn die niet meer in orde blijkt te zijn (denk aan een beschadigd bestand). Je kunt een kijkje nemen op de kaart of er eventueel in de buurt bij jou een repairdesk beschikbaar is (soms kunnen problemen bij een Samsung Service Center in enkele dagen worden verholpen)! Klik hier voor de map met winkels (vink je nog wel even repairdesk aan).

Als zelfs een reset niet heeft kunnen baten dan zou het trouwens wellicht een hardware component zijn die beschadigd is geraakt.

We horen graag van je terug of er nieuwe ontwikkelingen zijn met je Galaxy S5.
Romana
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een repair desk in mijn omgeving (zeeuws Vlaanderen) is er niet.
De dichtsbijzijnde is Rotterdam wat ruim 1,45uur rijden is.
Denk dat ik hem het beste kan opsturen of afgeven bij een vodafone winkel die 20 minuten hier vandaan zit.

En fingers crossed dat het daadwerkelijk een software probleem is dat onder garantie valt.
Maar tegenwoordig weten ze het bij allerhande elecktronica dusdanig te verdraaien dat het standaard aan de klant ligt 😉
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Oei, mijn vermoeden ging er al vanuit dat het een afstandje van je af is. Je zou eventueel even het probleem in de winkel kunnen aantonen om te kijken of daar nog een laatste optie kan worden geprobeerd. Anders zal het toestel echter opgestuurd kunnen worden.

Ik snap dat je niet voor kosten wilt komen te staan! Bezoek dan even de Vodafone winkel in je buurt voor meer mogelijkheden.
Romana
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gelukkkig heb ik van een collega haar reserve telefoon nu in gebruik.
Anders word het wat lastig werken terwijl je op oproep werkt 😛

Een vragen aan de bazin of ik met de bedrijfsauto naar de vodafone winkel mag.
Anders word het bus of opsturen (zelf geen vervoer)
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedemorgen ,

Gelukkig heb je een reserve telefoon ter beschikking, anders wordt het inderdaad even lastig werken ;).
Hopelijk mag je met het busje naar de winkel, als het niet kan dan is opsturen ook een mogelijkheid.
Romana
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook contact gehad met Samsung Nederland, en zij komen het toestel morgenavond na mijn werk ophalen.

Benieuwd wat nu uiteindelijk het probleem is
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedenavond ,

Top om te horen dat je even met Samsung contact hebt opgenomen en fijn om te horen dat je toestel door hun wordt opgehaald!

Wij zijn ook benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Laat je het ons nog even weten? Dan laten we voorlopig het topic open staan :).
Romana
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
doe ik!
Romana
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Excuus voor het late antwoord (ziek, daarna druk met werk)

Ik heb de Samsung terug ontvangen en hij is volledig onder garantie gerepareerd.

Ze hebben een update gedaan (vrij standaard denk ik) en ze hebben het moederbord volledig vervangen.

Vooralsnog lijkt ie weer prima te werken 😉
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic