Service niet beschikbaar in netwerk


Goedenavond,

Ik ondervind problemen met het versturen van RCS berichten. Ik krijg dan bovengenoemde melding te zien. Is er een setting in MyVodafone die ik nog moet aanzetten of is er gewoon geen ondersteuning voor deze dienst.

Ik heb al wat gezocht op het forum en internet, maar geen vergelijkbare vraag ivm oplossing gevonden.

Ben benieuwd wie mij kan helpen.

Mvg,

Richard

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Hoi @Ries86

Welkom op het forum :)

Ik ben meteen zelf gaan kijken of het werkt. 🙂 Gebruik hier de app chat voor van Google.
Je hoeft hem alleen in te stellen als standaard en daarna zou hij het moeten doen. Ik heb hem ook even zelf getest. Berichten komen aan en worden ook afgeleverd.

Welke app gebruik jij hiervoor en welk toestel met software heb je? Zover ik weet moet je kunnen smsen en mag daar geen blokkade op staan. Dit kun je zelf controleren in my Vodafone of via mijn collega's.

Ik zal navragen voor je of dit alleen beschikbaar is voor bepaalde toestellen met de nieuweste software etc.
Hoi @Steven ,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ook ik gebruik chat van Google. Dit de standaard sms app op mijn Pixel 2 XL (altijd de laatste android versie).

Gewone sms berichten worden probleemloos verstuurd, alleen wanneer ik een foto o.i.d. wil versturen krijg ik de melding.
Top, ik kom hierover bij je terug! Ik heb de vraag uitgezet voor je 🙂 Foto's etc als mms komen bij mij ook aan
Kun je eens controleren of er een blokkade staat op mms bij jouw en anders eventueel bij ons via mijn collega's van de chat?
Ik ben benieuwd. In MyVodafone staat geen enkele blokkade aan, dus daar zal het niet aan liggen.
Bel even morgen vroeg met mijn collega's of stuur even een bericht via Facebook of Twitter zodat zij bij ons kunnen controleren of er een blokkade op staat bij sms en mms @Ries86
Had je nog gebeld met mijn collega's om te controleren of er een blokkade bij ons staat @Ries86
Het enige wat ik hier nog over tegen kom wat kan werken is de app eens verwijderen en opnieuw installeren.
Ben er eerder niet aan toe gekomen en vandaag leek de chat niet beschikbaar. Zal morgen nog eens navraag doen.

De app is een native app, dus verwijderen gaat niet. Heb hem wel uitgeschakeld gehad en opnieuw geüpdate. Cache ook geleegd, maar heeft allen geen resultaat.
Wat je nog zou kunnen doen is checken in de playstore of je de laatste update hebt.
Nieuwste update haalt de Pixel automatisch al binnen nadat ik hem in eerste instantie had teruggezet.
Heb je al een update betreft of alles bij ons goed staat?
Ik heb eerder gebeld, maar toen was er niemand beschikbaar. Inmiddels wel contact gehad. Er zit geen blokkade op volgens jouw collega's.
Ik heb hier ook voor je nagevraagd, maar hier is verder niks bekend over dit issue met RCS.
Heb je inmiddels wel al een update hierover, speelt het nog stees? Of is er een app uodate geweest etc?
Inmiddels is er een flink systeemupdate geweest en een update van de Android Messenger app, maar helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Mijn sim in een andere telefoon gehad en exact hetzelfde probleem.
Hmmz sorry dat ik nu pas reageer. Wat gebeurt er als je een andere sim in jouw telefoon stopt? Werkt het dan wel?
Ik heb hier aan directe collega's ook nagevraagd of ze hier gebruik van maken. Maar zij gebruiken de standaard berichten app.
Daar schieten we niks mee op.